۱۳۴۰ دانش‌آموز استان فارس به اردوی نظامی رفتند

مسئول اجرایی و هماهنگی گروه جهادی عاشورا از برگزاری اردوی فرهنگی- تربیتی «سنگر آسمانی» با حضور یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در استان خبر داد.

محمد پورنورعلی در حاشیه برگزاری اردوی سنگر آسمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: “سنگر آسمانی”، برنامه‌ای فرهنگی تربیتی‌ است که با محوریت سازمان اردویی و راهیان نور سپاه فجر استان فارس، قرارگاه جهادی عاشورا و با همکاری تعدادی از نیرو‌های داوطلب بسیجی و خادم الشهداء پشتیبانی و در منطقه عمومی باجگاه شیراز برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این برنامه کودکان و نوجوانان پس از متوجه شدن اتفاقی که در گوشه‌ای از منطقه افتاده است، آماده حرکت به سمت محیط شبیه سازی شده‌ای می‌شوند و همراه با نیرو‌های ایرانی در پادگان وارد و آموزش‌های لازم ادوات نظامی، دشمن شناسی، ستاره شناسی و آمادگی جسمی و برخی از ادبیات جنگ را میبنند و سپس تجهیز و توجیه شده و برای آزادسازی مناطق اشغالی و حمله به سنگر‌ها و مواضع دشمن آماده می‌شوند.

به گفته مسئول اجرایی و هماهنگی گروه جهادی عاشورا، ادامه برنامه حالت نظامی دارد و کودکان آموزش دیده، به صورت منظم و مسلح به سمت عملیات اعزام می‌شوند.

پورنورعلی با بیان اینکه عملیات در محیط فضاسازی شده وسیعی با خاکریز‌ها، کانال‌ها و تونل‌ها، سنگر‌ها، انفجارات، میدان مین، تیراندازی‌های مشقی و منور، موانع سیم خاردار و انواع ادوات سنگین و چادر‌ها که در محیطی بسیار امن طراحی شده است، ادامه داد: این برنامه در نهایت به فتح مواضع دشمن، فتح سنگر شنود مشترک آمریکا و انگلیس و اسرائیل و اسیر کردن دشمنان، توسط رزمندگان کودک و نوجوان منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این عملیات که مجروح و شهید و اسیر و درگیری و آزادسازی فرماندهان و مناطق اشغالی را در پی دارد، گفت: این عملیات در عرض ۱۲۰ دقیقه به پایان می‌رسد.

مسئول اجرایی و هماهنگی گروه جهادی عاشورا گفت: مربیان آموزش دیده برنامه تربیتی “سنگر آسمانی” از قرآن و روایات و جنگ نرم و صحبت‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا و بحث شیرن و ویژه “فراتاکتیک” برای کودکان و نوجوانان صحبت و ایجاد انگیزه و بهره برداری تربیتی و رفتاری می‌کنند.

پورنورعلی با بیان اینکه تمامیت برنامه، با بررسی تمام ابعاد تربیتی و تحت نظارت کارشناسان معتبر و مجرب و دانشمندان امورات تربیتی سطوح عالی کشوری طراحی شده است، تصریح کرد: آموزش‌های اخلاقی و تربیتی و تحلیلی و رفتاری به صورت غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان در این برنامه انجام می‌شود، به گونه‌ای که خادمان سنگر آسمانی و دیگر پشتیبانان، با امید به نیروسازی برای سپاه امام زمان (عج) در این سنگر خادمی می‌کنند.

وی با اشاره به حضور یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز استان در این اردو،گفت: برای اجرای برنامه سنگر آسمانی ۵۰ نفر آموزش دیده و توجیه شده‌اند که در بخش‌های مختلف برنامه “سنگر آسمانی” مشغول به فعالیت هستند، و این مجموعه سعی دارد که این برنامه در طول سال و سال‌های دیگر استمرار داشته باشد.

مسئول اجرایی و هماهنگی گروه جهادی عاشورا با اشاره به اینکه ساعت و سناریوی برنامه قابل انعطاف کارشناس است، افزود: این مجموعه آماده همکاری و مشارکت جهت اجرا و استمرار و آموزش به تمام مجموعه‌های تربیت محور و ارگان‌ها و سازمان‌ها و استان‌های دیگر است. این برنامه قدمتی چهارده ساله و با بیش از ۴۰۰ اجرای موفق در سطح کشور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.