صدور گوهینامه مهارت آموزی برای ۹۵ هزار و ۹۳۹ نفر سربازان ارتش

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد از صدور گوهینامه مهارت آموزی برای ۹۵ هزار و ۹۳۹ نفر سربازان ارتش خبر داد.

امیر ابوالقاسم رضایی در نشستی خبری اظهار کرذ: مسابقات مهارت آموزی سرباز ماهر همزمان با سراسر کشور در یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم برگزار می‌شود.

او گفت: این مسابقات در چهار رده نظامی نظیر ارتش جمهوری اسلامی ایران، فراجا، سپاه و وزارت دفاع در حال برگزاری است؛ مهارت آموزی که به فرمایش مقام رهبری شکل گرفت امروز به خوبی در حال اجراست و این برنامه با هدف ایجاد نشاط انجام می‌شود.

فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دوره تکاور زندگی در شرایط سخت به تکاوران آموزش داده می‌شود و آنچه که به این افراد اجازه ادامه می‌دهد، امید به زندگی است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مهارت آموزی، امید به سربازان ارائه می‌شود و این افراد احساس و فکر نمی‌کنند که عمرشان تلف شده است، اظهار کرد: برای ۹۵ هزار و ۹۳۹ نفر سربازان ارتش گواهینامه مهارت آموزی صادر شده است.

امیر رضایی افزود: ۴۰۲ کارگاه مهارت آموزی فعال است و تمام سربازان که می‌خواهند ترخیص شوند با گواهینامه فنی و حرفه‌ای از خدمت مرخص می‌شوند و تسهیلات بانکی برای این عزیزان هم در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در سطح کل کشور مسابقه سرباز ماهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۵۳۷ نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند که ۱۵۷ نفر به مرحله استانی رسیدند که از هر رشته ۲ نفر انتخاب می‌شوند که مسابقات در ۱۵ رشته برگزار می‌شود و برندگان به مرحله سازمانی می‌روند و در نهایت در هر رشته از استان فارس ۲ نفر و از استان کهگیلویه و بویراحمد یک نفر به مرحله سازمانی اعزام می‌شوند.

وی افزود: برندگان در بخش مسابقات هدیه نقدی و مرخصی تشویقی دریافت می‌کنند و در مرحله شهرستان عملی و پروژه محور برگزار شده است و در مرحله استانی ۷۰ درصد امتیاز بر اساس آزمون است و ۳۰ درصد مابقی بر اساس سابقه فعالیت است و در مرحله سازمانی و کشوری هم آزمون به صورت عملی و پروژه محور برگزار می‌شود.

برندگان در بخش مسابقات هدیه نقدی و مرخصی تشویقی دریافت می کنند

در ادامه سرگرد علیرضا صفری رییس کارافرینی و مهارت اموزی اجا در استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این رقابت ها موجب امیدآفرینی در جامعه خواهد شد، گفت: این مسابقات در مرحله شهرستان عملی و پروژه محور برگزار شده است.

وی با اشاره به نحوه ارزیابی سربازان نیز افزود: در مرحله استانی ۷۰ درصد امتیاز بر اساس آزمون تئوری است و ۳۰ درصد مابقی بر اساس سابقه فعالیت و رشته مرتبط با رشته تحصیلی است و در مرحله سازمانی و کشوری هم آزمون به صورت عملی و پروژه محور برگزار می شود.

صفری در عین حال بیان داشت: برندگان در بخش مسابقات هدیه نقدی و مرخصی تشویقی دریافت می کنند.

در هشت ماهه اخیر در یگان‌های مختلف پنج هزار و ۹۱۰ نفر آموزش مهارتی کسب کردند

در ادامه رهام کیایی مدیر کل فنی و حرفه ای فارس نیز گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وظیفه آموزش مهارت آموزی را دارد و وظیفه ما در بحث آموزش در پروژه سرباز ماهر، آموزش سربازان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به اینکه به ازای هر ۲۴۰ ماه آموزش که قبل از خدمت دیده باشد یک ماه کسر خدمت می‌گیرد و در زمان خدمت هم هر سرباز یک مهارت آموزش می‌بیند، اظهار کرد: در هشت ماهه اخیر در یگان‌های مختلف پنج هزار و ۹۱۰ نفر آموزش مهارتی کسب کردند که معادل ۸۰۰ هزار نفرساعت می‌شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای استان فارس گفت: با اجرای طرح هرسرباز یک مهارت ارتباط خوبی با ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع داشتیم. رهام کیایی ابراز داشت: طبق رسالتی که بر عهده سازمان فنی و حرفه ای است وظیفه ما ارائه اموزش و مهارت اموزی افراد مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.