بهبهان فاقد برنامه چند ساله است!

یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قزوین یکی از کمبودهای شهر بهبهان را نداشتن برنامه چند ساله راهبردی عملیاتی شهر دانست و گفت: اگر واقعا برنامه چند ساله برای شهر بهبهان تدوین شده،چشم انداز آن کجاست؟ چشم انداز باید تبلیغ شود و همه باید آن را مطالبه کنند و مورد درخواست شهروندان باشد.

به گزارش خبر پارسی، دکتر نوید سعیدی رضوانی استاد دانشگاه و مدرس دوره تخصصی دکتری شهرسازی که به مناسبت روز جهانی شهرسازی در همایش سازماندهی برنامه ریزی شهری بهبهان و در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر سخنرانی داشت، شهرسازی را منطق محوری بر پایه خرد ورزی توصیف کرد و گفت: آنچه که بهبهان در مبحث برنامه ریزی شهری به آن نیازمند است،تحول است.تحولی که جهش و دگرگونی به دنبال داشته باشد.یعنی از یکسری الگوهایی که به آن عادت کردیم و منسوخ شده دست برداریم و به الگوهای پیشرفته تر فکر کنیم.

وی با یادآوری اینکه معنای تحول نادیده گرفتن هویت نیست گفت: تحول به معنای ترک عادات روش‌های منسوخ شده است،چرا که روش‌های کهنه و‌منسوخ مانع پیشرفت است.

این استاد همچنین سرعت تحولات را نیز ضروری دانست و گفت: سرعت در کنار کیفیت رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد و اساسا نقش مدیریت شهری جلب رضایت شهروندان و ایجاد رفاه و آرامش برای آنهاست.
دکتر سعیدی در عین حال یاد آور شد اولویت بندی پروژه‌ها می تواند سرعت کار را در شهر بهبود ببخشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قزوین همکاری بین بخشی را بهترین راهکار برای افزایش سرعت پروژه‌ها در شهر دانست و گفت: مدیریت شهری در بهبهان بدون همکاری‌های سازمانی نمی تواند تحولات بزرگ را رقم بزند.

وی وجود تراکم بسیار کم را یکی از معضلات شهری بهبهان دانست و گفت: بهبهان چند خیابان بزرگ دارد که همه آنها تجاری است،من در هیچ جای ایران اندازه بهبهان خیابان تجاری ندیدم! خیابان های خیلی طولانی که همه تجاری هستند!

وی وجود فضاهای مکث و فضاهای فرهنگی بین مغازه ها را موضوعی مهم در برنامه ریزی شهری دانست و گفت: قطار کردن مغازه ها پشت سر هم بدون ایجاد فضاهای مکث الگویی منسوخ شده در شهر سازی است.

استاد دانشگاه آزاد قزوین بافت شهری بهبهان را محله محور دانست و گفت: زنده کردن نقش محلات در تعاملات و تصمیمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد.در کنار آن موضوع برندینگ در حال حاضر یکی از موضوعات مهم شهرها در دنیاست که بهبهان هم باید به این موضوع توجه و آن را تبلیغ کند.

دکتر سعیدی رضوانی به حجم بالای خودرو و موتورسیکلت در بهبهان در کنار توسعه شهر اشاره کرده و گفت: لازم است تا چند سال دیگر شهر بهبهان مرکز کنترل ترافیک داشته باشد.

وی در پایان بار دیگر بر موضوع تراکم شهر تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد تراکم شهر بهبهان ۵۰ نفر در هکتار است،در حالی که تراکم مطلوب ۱۰۰ نفر در هکتار است و همین تراکم کم باعث گرانی زمین در بهبهان شده است،چرا که از زمین استفاده بهینه نشده است و حداقل بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد دیگر باید به تراکم شهر افزوده شود.

این برنامه با همکاری دانشگاه آزاد بهبهان،انجمن بهبهانی های مقیم مرکز،گروه فرهنگی اجتماعی صفای بهبهان و گروه تاریخ و فرهنگ بهبهان برگزار شد.
https://chat.whatsapp.com/KfSsvLBx5Bx0fDGFqS6xIV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.