کتاب “دریای لطف” در شیراز رونمایی می‌شود

کتاب “دریای لطف” به نویسندگی حمیدرضا آذری، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش فارس در شیراز رونمایی می‌شود.

حمیدرضا آذری که طی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ و ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ مدیریت آموزش و پرورش فارس را به عهده داشته، در خصوص این کتاب بیان کرد: نام کتاب را با استناد به شعر شیخ اجل سعدی شیرازی مبنی بر « دریای لطف اوست وگر نه سحاب کیست / تا بر زمین مشرق و مغرب کند سخا» انتخاب کردم.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب، خاطرات دوران ۷ ساله مسئولیت آموزش و پرورش فارس و بخشی از عملکردها نگارش شده است.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در این کتاب ضمن نگارش دیدگاههای خود، به موضوع آموزش و پرورش ایران و بهره‌وری پرداخته‌ام، تصریح کرد: در این کتاب با ارائه مستنداتی نشان داده شده که تاکنون قوانین و یکسری اسناد بالادستی نتوانسته به خوبی نقش خود را در مرتفع کردن چالش‌های آموزش و پرورش ایفا کند.

آذری معتقد است که موفقیت و عدم موفقیت در سازمان‌هایی که فاقد سیستم و ساختار مشخص هستند، به راس سیستم باز می‌گردد و شخص موثر واقع می‌شود و تمام امور با مدیریت شخصی که ریسک پذیر و عالم باشد دنبال می‌شود.

وی گفت: همچنین در بخش دیگری از این کتاب به مسئولیت اجتماعی اختصاص داده شده، بدین معنا که هر مدیر علاوه بر وظایف رسمی، یکسری مسئولیت‌های اجتماعی دارد که گاهی اوقات می‌تواند با یک دستور و قلم سرنوشت یک نفر را عوض کند. در این راستا مصداق‌هایی از عملکرد سیستم آموزشی در امارات و شیراز نیز مطرح شده است.

به گفته آذری، در پایان این کتاب پیشنهاداتی برای رفع چالش‌های موجود آموزش و پرورش ارائه شده است.

بنابراین گزارش، آیین رونمایی از کتاب “دریای لطف” به نویسندگی حمیدرضا آذری، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش فارس روز سه‌شنبه ۳۰ آبانماه جاری ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار همایش مجتمع آموزش علم و ‌زندگی رونمایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.