پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس رونمایی شد

سید مؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث‌ فرهنگی فارس عصر یکشنبه ٢۴ مهر در آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس بیان کرد: در گذشته این دو نمایشگاه جدای از همتحت عنوان بازار گردشگری خاورمیانه برگزار می‌شدند اما پیشنهاد داده شد تا این نمایشگاه تحت عنوان پارس برگزار و دو رویداد در این نمایشگاه ادغام شدند تا رویداد غنی تری برگزار شود و مخاطبین از سطح ملی و بین‌المللی حضور پیدا کنند.
او با بیان اینکه بخشی از نمایشگاه‌ها به معرفی جاذبه‌های گردشگری اختصاص دارد، افزود: رسالت‌ها ما توسعه، بازاریابی، فروش، تنوع بخشیدن و کاربردی کردن صنایع دستی در کنار این نمایشگاه گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به مقوله‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری خوراک، گردشگری الکترونیک، گردشگری مذهبی، ادبی، هنری، فرهنگی و طبیعی عنوان کرد: گردشگری خوراک یکی از جذابترین انواع گردشگری‌هاست که انگیزه سفر را فراهم می‌کند.
محسن‌نژاد ادامه داد: فارس یکی از استان‌های موفق در جذب توزیست‌های بین المللی در حوزه گردشگری الکترونیک است.
او عنوان کرد: در بخش گردشگری مذهبی نیز شاهد توانمندی و ظرفیت‌های زیاد از گذشته در فارس هستیم که شاید به خوبی از آن استفاده نشده است؛ این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی گردشگری مذهبی است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: در بحث تبادل گردشگری با کشورهای شیعه نشین همسایه نیز ارتباط خوبی برقرار نکرده‌ایم به گونه‌ای که بسیاری توریست‌هایی که در مشهد و قم به عنوان دو شهر مذهبی ایران حضور پیدا می‌کنند اما اطلاعی از سومین حرم اهل بیت(ع) ندارند، در حالی‌که فارس و شیراز، شیرازه فرهنگ ایران اسلامی است و بیش از یکهزار امامزاده وجب‌التعظیم دارد.
محسن‌نژاد با بیان اینکه فارس بیشترین آثار ثبت جهانی را به خود اختصاص داده است، همدلی را رکن اصلی ارتقای جایگاه فارس در صنعت گردشگری برشمرد و گفت: پیشنهاد تشکیل شورای سیاست گذاری برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس داده‌ایم و البته انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای نقش مهمی در این رویداد دارند.
او در خاتمه سخنان خود تبلیغات در حاشیه این نمایشگاه را از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس عنوان و خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فارس به اجرای رسالت‌های ذیل وزارت می‌پردازد که رویدادها و نمایشگاهها یکی از این رسالت‌هاست.
رئیس جامعه هتلداران فارس نیز در این مراسم به ضرورت ساخت و توسعه کمی هتل و مراکز اقامتی در این استان تاکید کرد و گفت: فارس استانی است که نزدیک به ۳ هزار اثر تاریخی دارد و از تنوع و تعدد جاذبه های گردشگری برخورداراست و می‌طلبد تاسیسات رفاهی و خدماتی چون هتل در این استان رشد بیشتری یابد.
حسن سیادتان افزود نمایشگاههای گردشگری تأثیر به سزایی در معرفی جاذبه‌های گردشگری و فعالیت هتل‌ها به مسافران و بازدیدکنندگان نمایشگاهی و علاقه مندان به سفر دارد.
به گفته او؛ با توجه به اینکه نمایشگاههای متعدد گردشگری در سطح کشور برگزار می شود از این رو باید نمایشگاه گردشگری شیراز متفاوت تر و گسترده تر برگزار شود.همانطور که استان فارس در بخش های مختلف از جمله ستاد تسهیلات سفر فارس به مقام برتری کشوری رسید باید در بحث نمایشگاههای گردشگری هم فارس مقام برتر را کسب کند. رئیس جامعه هتلداران فارس افزود بخش خصوصی در کنار بخش دولتی است و همه دست به دست هم می دهیم تا دوازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس شیراز به خوبی برگزار شود و از نظر کمی و کیفی تأثیر گزار باشد
ابراهیم بختیاری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز در این مراسم بیان کرد: این نمایشگاه و سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی فارس بهانه‌ای برای برگزاری این نشست شد.
او ابراز امیدواری کرد که نمایشگاهی با کیفیت و در شان هنر و هنرمندان شیراز و فارس برگزار شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: شیراز به عنوان مقصد گردشگری همیشه در ایران مطرح بوده و امروز بازارهای هدف این کلانشهر و استان خود را نمایان کرده است.
بختیاری به سیر تکامل گردشگری اشاره و عنوان کرد: در ۶٠-٧٠ سال گذشته، نخستین گردشگران تحت عنوان گردشگران انبوه مطرح می‌شدند که موجب رونق اقتصادی به واسطه کمیت می‌شد اما اکنون تنوع و ذائقه جایگزین گردشگری انبوه شده است.
او تاکید کرد: باید این نوع گردشگری پالایش و روزآمد و رویکردهای زیست محیطی، علمی و … در آن گنجانده شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: وارد دنیایی شده‌ایم که پر از تنوع طلبی است و این مهم خود گردشگری متنوع را ایجاد کرده است به عنوان مثال؛ امروزتوریست‌ها به دنبال بازدید از اقامتگاه‌های بوم گردی، روستاها، بیایان و صحراهای ما هستند.
بختیاری با بیان اینکه توریست جدید دنیا وقتی به سفر می‌رود وصیت نامه می‌نویسد و جان خود را پای سفر می‌گذارد و این نشان از تنوع طلبی و نقش و اثر صنعت گردشگری دارد، گفت: شاید ٣٠ سال پیش وقتی از گردشگری ادبی و الکترونیک و ..سخن گفته می‌شد، هضم آن سخت بود اما امروز از گردشگری خوراک به عنوان مقصد و جاذبه سفر سخن به میان می‌آید.
او با تصریح بر اینکه امروز سرمایه گذار از درآمد حاصل از گردشگری به ایجاد و توسعه گردشگری اقدام کرده است، گفت: سه مقوله گردشگری فرهنگی، زیارت و سلامت جاذبه زیادی برای افزایش سفر و توریست به فارس ایجاد کرده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس همچنین با بیان اینکه در بخش هتل‌های اقامتی استان وضعیت مطلوبی داریم و شاهد کیفیت خدمات، اعمال دانش، روزآمدی خدمات و مدیریت خوب در هتل‌های شاخص و برجسته هستیم، گفت: صنعت هتلداری در فارس بیش از ٧٠ درصد مقبولیت دارد.
بختیاری اظهار کرد: شاید می‌شد ۶٠٠ بومگردی داشته باشیم اما امروز ١٧۵ واحد داریم به دلیل اینکه کیفیت را فدای کمیت نکرده‌اند.
او با اشاره به وجود ٣٠ اقامتگاه سنتی در فارس، خاطرنشان کرد: اوضاع گردشگری فارس بد نیست اما شان و جایگاه فعلی آن نیازمند ارتقاست و باید شاهد رشد و توسعه ظرفیت‌های این حوزه باشیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: تقارن این نمایشگاه با بازیهای جام جهانی یک فرصت محسوب می‌شوند.بازیها در دو روز پایانی نمایشگاه نمایش داده می‌شوند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.