پاسارگاد، میزبان یک نمایشگاه نقاشی با پیام صلح

نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه زارعی، هنرمند شیرازی که با نام هنری «یوتاب» فعالیت می‌کند تا پایان فروردین ماه در پاسارگاد تمدید شد.

به گفته وی، این نمایشگاه با نام «کانکشن» و با پیام صلح و اتحاد جهانی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

این فعال میراث‌فرهنگی، زیست‌بوم و صلح جهانی در سال ۲۰۲۱ به آمریکای لاتین سفر کرد و در یک تحقیق میدانی، شباهت‌ها و یکسانی‌هایی را در نقوش، سمبل‌ها، طرح‌ها، فرم سازه‌های باستانی، صنایع‌دستی، فرش، گلیم، گبه و دست‌بافته‌های عشایر و بومیان آمریکای لاتین یافت.

یوتاب در همین ارتباط گفت: دستاورد این سفر برای او انطباق پیش‌فرض‌های ذهنی‌اش با تحقیقات میدانی و یافتن شباهت‌های فرهنگی- هنری بسیاری بوده که ماحصل این سفر در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یافتن
اشتراکات فرهنگی- هنری بین این تمدن‌های کهن، الهام‌بخش او برای خلق یک مجموعه نقاشی به‌نام «کانکشن» شده است؛ عنوان کرد: آثار این نمایشگاه با پیام صلح و دوستی و نشان دادن همراهی‌ها و همسانی‌های دو تمدن کهن باستانی ایران و آمریکای لاتین خلق شده و در سایت میراث‌فرهنگی جهانی تخت‌جمشید نیز به‌نمایش درآمده است.

به گفته وی، تعدادی از این آثار در تخت‌جمشید ماندگار و با آثارفرهنگی- هنری پارسه ادغام شد.
این هنرمند تاکید دارد که فعالیت های خود را با هدف انتشار پیام صلح و دوستی، حفظ میراث‌فرهنگی، زیست‌بوم و نشر آگاهی انجام می‌دهد و تلاش می‌کند قلب انسان‌ها را برای نجات زمین و حفظ منابع آن برای آیندگان متحد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.