فوتبال شیراز آیینه تمام نمای صنعت این شهر است

مدیرعامل باشگاه فوتبال شهر راز با اشاره به سفر رئیس جمهور به شیراز خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: وضعیت فوتبال استان می تواند آیینه تمام نمای توسعه شیراز و فارس باشد.

رسول فلاح با اشاره به حضور پر رنگ شهرهای صنعتی در فوتبال کشور، گفت: اگر امروز شهرها و استان‌هایی چون کرمان، اصفهان، تبریز و اراک در سطح اول فوتبال کشور حضور دارند، می‌توان گفت این حضور پر رنگ ارتباطی تنگاتنگ با وضعیت صنعت شهرها و استان‌های یاد شده دارد و به نوعی باید گفت در حال حاضر حضور فوتبال هر شهری در سطح بالای فوتبال کشور را باید آیینه تمام نمای وضعیت مطلوب صنعت در آن شهرها دانست.

وی با اشاره به زیر ساخت‌های بسیار ضعیف فوتبال در شهر شیراز خطاب به رییس جمهور گفت در استان‌های همجوار هزینه‌های چند هزار میلیاردی صرف زیر ساخت‌های ورزش و فوتبال استان می شود اما اینجا در شیراز یک استادیوم و یک سالن شش هزار نفری احداث شد که ای کاش نمی‌شد! در واقع با احداث بسیار ضعیف این ورزشگاه ها دیگر ظرفیت‌های قدیمی فوتبال و ورزش شیراز نیز از یاد رفت و رسیدگی به آنها به بوته فراموشی سپرده شد و در واقع استادیم پیر حافظیه تبدیل به پنجره شکسته فوتبال شیراز شده و این وضعیت تاسف بار نشان می دهد که اوضاع زیر ساخت‌های ورزشی در شیراز به سامان نیست.

فلاح؛ عدالت اجتماعى را هدف بزرگ پیامبران و هدف مهم قیام حضرت ولی‌عصر( عج) دانست و گفت: به تعییر مقام معظم رهبری شیراز سومین حرم اهل‌بیت است و باید قله باشد اما به نظر می‌رسد وضعیت عدالت اجتماعی در حوزه زیر ساخت‌های ورزشی شیراز نسبت به دیگر شهرهای همجوار نامطلوب است و با عدالت اجتماعی خیلی فاصله دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد : شاید توقع زیادی باشد که ا شما بخواهیم به صورت شخصی به وضعیت نابسامان فوتبال و ورزش استان رسیدگی کنید اما از شما تقاضا مندیم هر فردی که امین شماست را برای این منظور انتخاب کنید تا پای درد دل جامعه ورزشی استان به ویژه فوتبالی‌ها بنشیند، چرا که معتقدیم رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون و فوتبال شیراز می‌تواند رنگ رخساره صنعت این شهر باشد.

این مدیر فوتبالی معتقد است : واقعیت این است که فوتبال ما هیچی ندارد! تیم‌های ما به سختی می آیند لیگ برتر اما در یک جنگ نابرابر اقتصادی محو می‌شوند و لیگ برتر که ویترین فوتبال کشور است بدون حضور شیراز به حیات خود ادامه می‌دهد در صورتی که به قول شیخ اجل سعدی شیرازی شهرها همه بازند و شهر ما شهباز …امروز اما حافظ لسان العیب نیست نا ببیند وضع بی مثال شیراز رو به زوال می‌رود!

فلاح همچنین ظرفیت ورزشی شیراز را در حوزه ورزش قهرمانی و پهلوانی ظرفیتی بالا دانست و گفت: جناب رییس جمهور شیراز گذشته از پهلوانی چون امید نوروزی قهرمانان نامدار دیگری چون خانم ساره جوانمردی ،برادران گرایی، برادران پیروانی، هادی چوپان و دیگر عزیزان را دارد اما متاسفانه به لحاظ سخت افزاری و زیر ساخت‌های ورزشی در فقر کامل به سر می‌بریم. وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان چون صنایع فولاد لامرد، ذوب آهن کوار و پالایشگاه پتروشیمی شیراز، گفت: این صنایع نیاز به تقویت و توسعه دارند تا در نتیجه این مهم،ورزش استان نیز توسعه پیدا کند.

مدیرعامل فوتبال شهر راز وزارت نیرو را یکی از ثروتمندترین وزارتخانه‌های دولت دانست و گفت: متاسفانه تیم فوتبال برق شیراز که نماد شهر شیراز بود به دلیل نامهربانی های وزارت نیرو نسبت به این تیم دوست داشتنی از یادها و خاطره‌ها رفت و فجر شهید سپاسی نیز هرگز در حد و اندازه نام این شهید والا مقام دیده نشد.

وی کلید واژه ممنوع است را کلید واژه وزارت خانه های صنعتی و دارای انرژی برای شیراز توصیف کرد و گفت: ممنوع است نامی آشنا از زبان وزرای صنایع و نیرو برای فوتبال و ورزش شیراز دانست در حالی که اوضاع دیگر شهرهای کشور به لحاظ ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی نسبت به شیراز بسیار بهتر است.

فلاح در پایان از رییس جمهور خواست بزرگتری کند و با نگاهی دلسوزانه به ورزش فارس توسعه زیر ساخت‌های ورزشی استان را در دستور کار خود قرار دهد تا در نتیجه نشاط اجتماعی و امیدواری بیشتر به زندگی در میان شهروندان خوب شیرازی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.