عطر یاس ، عطر زندگی همراه با کودکان بی سرپرست

به گزارش روابط عمومی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی، فاطمه عسکری، رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه مردمی عطر یاس نبوی در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی اغلب کودکانی که بدون سرپرست هستند، به صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. این کودکان از سوی سازمان بهزیستی معرفی شده و این سازمان بر عملکرد این مراکز نظارت کامل دارد.

وی افزود : بازرسان سازمان بهزیستی به صورت دوره‌ای کلیه مسائلی که مربوط به این کودکان می‌باشد، از جمله معیشتی، آموزشی، پرورشی و … را بررسی و گزارش‌های لازم را به مراجع ذی‌ربط ارائه می‌دهند. حمایت مالی از کودکان بی سرپرست توسط بانیان و خیرین و … انجام می‌شود که ممکن است به صورت نقدی و یا غیرنقدی با عناوین مختلف برای بالا بردن سطح رفاه، سطح دانش و نیز آموزش این کودکان انجام گیرد.

عسکری افزود: در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست معمولاً سه نفر به عنوان روانشناس و مربی، کمک مربی و مددکار در هر شیفت با همدیگر همکاری می‌کنند. نظارت بر عملکرد این افراد نیز توسط مدیریت مؤسسات نگهداری از این کودکان انجام می‌گیرد.

موسسه عطر یاس نبوی به عنوان یکی از این مراکز برای نگهداری و مراقبت از کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و ایتام فعالیت می‌کند و مهم‌ترین اهداف این موسسه شامل موارد زیر است: بالا بردن وضعیت معیشتی از طریق انتخاب محل نگهداری کودکان بی سرپرست، رسیدگی به وضعیت بهداشت و امکانات لازم برای رشد فکری و جسمی این کودکان، تأمین امکانات تفریحی برای بالا بردن روحیه کودکانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

عسکری افزود : رسیدگی به وضعیت بهداشتی و سلامت کودکان بی سرپرست با همکاری تیم پزشکی که شامل پزشک عمومی، متخصص کودکان، علوم آزمایشگاهی و … است و معمولاً این خدمات از سوی خیرین مرکز انجام می‌شود. آموزش و پرورش کودکان برای گذراندن مدارج تحصیلی از مهد کودک تا دبیرستان و بهره‌مندی از امکانات آموزشی و پرورشی در این مرکز خیریه انجام می‌شود. در کنار این برنامه‌های آموزشی می‌توان از فوق‌برنامه‌هایی مانند کلاس‌های مختلف آموزشی از جمله کار با کامپیوتر، موسیقی، برنامه‌های ورزشی، آموزش زبان انگلیسی و … نیز کمک گرفت.

وی افزود : معمولاً افراد داوطلب میتوانند با مراجعه به دفتر خیریه و سایت مرکز در این حوزه‌ها فعالیت و این خدمات را در اختیار کودکان بی سرپرست قرار دهند.

عسکری افزود : حمایت از کودکان بی سرپرست از راه‌های مختلف امکان‌پذیر است. برخی افراد این حمایت‌ها را به صورت غیر نقدی مانند کمک به برگزاری انواع کلاس‌ها و آموزش کودکان، تأمین محل زندگی آن‌ها و یا کمک به تحصیل و … تقبل می‌کنند. برخی افراد نیز حمایت مالی از کودکان بی سرپرست به صورت کمک‌های نقدی انجام می‌دهند.

همه این راه‌ها در نهایت به رشد و پیشرفت این کودکان انجامیده و آن‌ها را برای حضور موفق در جامعه آماده می‌سازند. وی افزود : مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست می‌توانند از تمامی کودکانی که به هر دلیل یک یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند، مراقبت می‌کنند و بی سرپرستی و یا بد سرپرستی کودکان زیر ۱۸ سال به دلایل مختلفی از جمله فوت والدین، فقر، طلاق، بیماری والدین و عدم توانایی مالی برای نگهداری از کودک، اعتیاد به مشروبات الکلی یا مواد مخدر تعریف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و ایتام کلیه خدماتی که عنوان شد به این افراد داده می‌شود. خدمات دیگری که سایر افراد می‌توانند به این کودکان بدهند از راه‌های مختلفی از جمله فرزندخواندگی، ترخیص و حمایت‌های بعد از آن، کمک‌های ماهیانه به صورت نقدی و غیر نقدی امکان‌پذیر است. البته هر کدام از این موارد شرایط و ضوابط خاص خود را دارد تا کمترین آسیب و لطمه به روح و روان این کودکان وارد شود.

عسکری گفت : راه‌های مختلفی برای ارتباط با مراکز خیریه نگهداری از کودکان بی سرپرست وجود دارد. یکی از این راه‌ها مراجعه به سایت این مراکز است https://yasnabavi.com تا همه اطلاعات را بتوان کسب و از راه‌های درست به حمایت از این مراکز خیریه پرداخت.

یکی از این مراکز معتبر، موسسه خیریه عطر یاس نبوی است که سرپرستی و مراقبت از کودکان را به صورت شبانه‌روزی بر عهده دارد. با مراجعه به سایت این موسسه می‌توانید از تمامی خدماتی که در این موسسه انجام می‌شود، آگاهی پیدا کنید. همچنین راه‌های حمایت و کمک به این کودکان و نیز موسسه در این سایت https://yasnabavi.com معرفی شده است.

عسکری یادآور شد این مجموعه در حال ساخت فنی ترین مجتمع نگهداری از کودکان بی سرپرست ایران به متراژ ۶۰۰۰ متر در گلدشت حافظ خیابان صفا می باشد و خیرین می توانند از این مجموعه روزانه بازدید کنند و کمک‌های خود و درراستای ساخت یک بنای ماندگار در این محل کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.