سناریوهای مؤثر بر آینده گردشگری پایدار فارس تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از تدوین سناریوهای مؤثر بر آینده گردشگری پایدار استان با رویکرد آینده‌ پژوهی خبر داد.

محمد فرخ‌زاده سه‌شنبه سوم‌خرداد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توسعه زیر ساخت‌ها و رونق کسب و کارهای گردشگری، وجه تشکیل شورای عالی زیارت و گردشگری است، گفت: اقتصادی کردن اماکن گردشگری، حوزه کارآفرینی و مطلوبیت در موضوعات گردشگری اساسی ترین سیاست‌های کلی  گردشگری و زیارت استان است.

او افزود: تمرکز بر گردشگری دانش بنیان از طریق آموزش و آگاهی افزایی عموم مردم  با مداخله اساتید برجسته دانشگاهی در این بخش‌ها و معرفی ناشناخته‌ها و پتانسیل‌های اقلیم گردشگری منطقه در قالب تحقیقات و پژوهشهای علمی می‌تواند منجر به تحقق اهداف پیش رو شود.

معاون استاندار همچنین آینده پژوهی را اولویت اول اجرای برنامه‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: آینده پژوهی بدین معناست که با توجه به آینده نگری در منابع آبی موجود، باید تمرکز خود را بر گردشگری قرار دهیم، صنعت و کشاورزی به دلیل اینکه در سالهای اخیر و آتی تحت تاثیر کاهش قابل توجه منابع آبهای زیرزمینی قرار خواهد گرفت، جایگاه و اهمیت گردشگری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرخ‌زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راستای پیگیری‌های سفر شهرستان بوانات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مجوز نهایی مرتع داری اخذ شد.

او در خصوص شرایط و زمینه‌های بررسی طرح مرتع داری که تلاشی ستودنی در راستای توسعه پهنه‌های گردشگری استان است، عنوان کرد: برآورد پتانسیل و ظرفیت تولید مراتع، تعداد دام موجود در مراتع، تعیین ظرفیت مجاز استفاده از مراتع در قالب تهیه طرحهای مرتعداری در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه اردوگاه گردشگری غزل خاتون بوانات به دلیل مجاورت با تفرجگاه محمد حنفیه و به منظور ارایه خدمات کیفی در حوزه گردشگری متقاضی تسهیلات است، ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم شرایط اخذ تسهیلات برای مجموعه گردشگری فراهم شده و در آینده‌ای نزدیک به آنها پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.