رشد ۴۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

به گفته معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در هفت ماه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به مدت مشابه گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

علی اصغر شالبافیان امروز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح یک هتل در شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در نیمه دوم سال گذشته با بروز ناآرامی‌ها، شاهد کاهش ورود گردشگران خارجی به کشور بودیم اما از اسفند ماه دوباره روند روبه رشدی را در گردشگری داشتیم و امسال تا کنون شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه بوده‌ایم.

وی با تصریح بر این نکته که اینکه این وجود میزان گردشگرپذیری کنونی متناسب با ظرفیت‌های کشور نیست، افزود: بخشی از ظرفیت ورودی در ارتباط با همسایگان پیگیری شده و با اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعال شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های دولت شاهد نتیجه بخش بودن برنامه‌های سیاست تنوع بازار و تسهیل تردد گردشگران خارجی با خودرو باشیم و ادامه داد: تاکنون ورود گردشگران خارجی باخودور برای کشورهای عراق و ترکیه به نتیجه رسیده و برای ارمنستانی‌ها نیز تا ماه آینده اعلام عمومی می‌شود.

شالبافان همچنین از جذب ۲۹۱ میلیون دلاریث سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بخشی از سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده توسط سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور بوده است.

وی در ادامه سخنان‌ خود به اجرای ۲۵۰۰ مورد پروژه گردشگری در کشور خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۷۰ هزار میلیارد تومانی در حال ساخت هستند.

شالبافیان افزود: از این بین ۱۸۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان متعلق به فارس است که مهمترین آنها سه هتل پنج ستاره و پنج هتل چهار ستاره است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های دولت برای تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری، گفت: یکی از برنامه‌ها برای تشویق سرمایه گذاری در این بخش که در برنامه هفتم توسعه نیز تصویب شد امکان در نظر گرفتن کاربری‌های ترکیبی در فضاهای گردشگری است که امکان تجاری، اداری و مسکونی در کنار کاربری‌های گردشگری را فراهم می‌کند و به گونه ای تامین مالی از محل پروژه گردشگری محسوب می‌شود ومشوق خوبی برای ورود سرمایه گذاران به حوزه گردشگری است.

شالبافیان خاطرنشان کرد: فروش و پیش فروش برخی از بخش‌های تاسیسات گردشگری و امکان بهره‌برداری فازبندی آنها مشوقی دیگر برای سرمایه گذاران این بخش است و همچنین به بهره برداری زودتر طرح های نیمه تمام نیز کمک می‌کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از شناسایی ۱۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج ار کشور خبر داد و گفت: ۲۱۰ بسته از بین ۱۵۰۰ فرصت انتخاب شدند و برخی از این‌ها با هماهنگی استانداری‌ها به صورت بی‌نام مجوز گرفتند، به نحوی که همه مراحل اداری و بروکراسی پیچیده طی شده و نیاز به طی مراحل ندارد و آماده سرمایه‌گذاری هستند.

به گفته شالبافان، این بسته‌ها در سال آینده در همایش سرمایه‌گذاری که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد. وی همچنین یادآور شد: استان فارس در کشور مسئولیت چند میز گردشگری را به عهده دارد، که گردشگری ادبی و گردشگری عشایری از جمله آنهاست.

معاون وزیر میراث فرهنگی در خاتمه از رونمایی فعالیت‌های میز ملی عشایر به میزبانی استان فارس برای اولین بار هم خبر داد و افزود: هدف این میز، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی بی نظیری است که عشایر کشور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.