تکلیف باغ‌شهرهای بی‌ضابطه روشن شود

استاندار فارس با تاکید بر تعیین تکلیف سند مالکیت اراضی عشایری استان، گفت: باید تکلیف باغ‌شهرهای بی‌ضابطه منطقه کوهمره روشن شود، نمی‌شود که یک عده زمین‌های یک منطقه را بگیرند و باغ شهری ایجاد کنند.

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۱۰ خرداد در جلسه شورای عشایری فارس با بیان اینکه عشایر جامعه‌ای است که کمترین بیکاری را دارند و بیشترین اشتغال و تولید را ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: در سالی که به نام تولید مزین شده است توجه به جامعه عشایر مورد تاکید است.

او بیان کرد: در جلسه شورای عشایر فارس نباید دچار پراکندگی و تنوع مشکلات شویم بلکه برای بررسی مشکلات عشایر باید کمیته‌های تخصصی تشکیل و مشکلات در آن کمیته‌ها بررسی شود.

استاندار فارس با بیان اینکه مطالب کمیته‌های تخصصی باید جمع‌آوری و به اداره کل امور عشایر ارجاع داده شود، عنوان کرد: اداره کل امور عشایر باید با برگزاری جلسات متعدد با مدیران دستگاه‌های اجرایی این مشکلات را برطرف کند و اگر مشکلی حل نشد به استانداری ارجاع دهد تا اگر لازم بود در سطح ملی پیگیری شود.

ایمانیه با بیان اینکه تمام فرمانداران مکلف هستند که تانکرهای آبرسانی عشایر را بازسازی‌ کنند و منبع تامین اعتبار این موضوع نیز مشخص شده است، گفت: ۳۰ تانکر به تانکرهای آبرسان عشایر استان فارس اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه با توجه به اینکه براساس سرشماری ثبت مبنای سال ۱۴۰۰ جمعیت عشایر فارس ۱۲۰ هزار نفر است که ماهانه ۱۲ کیلو آرد به هر نفر اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۴۴۰ تن آرد سهمیه ماهانه عشایر است که باید توسط اداره غله از اول خردادماه تامین شود.

استاندار فارس با تاکید بر تعیین تکلیف سند مالکیت اراضی عشایری استان فارس، افزود: باید تکلیف باغ‌شهرهای بی‌ضابطه منطقه کوهمره روشن شود، نمی‌شود که یک عده زمین‌های آن منطقه را بگیرند و باغ شهری ایجاد کنند.

ایمانیه با اشاره مشکل عشایر فارس درباره عدم تطبیق قیمت نهاده‌ها با قیمت دام، گفت: با توجه به اینکه استان فارس بیشترین جمعیت عشایر را دارد دو پیشنهاد کارشناسی و جدی از سوی این استان برای رفع این مشکل به کشور ارائه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.