تجلیل شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز از روشندلان ورزشکار

به مناسبت روز جهانی عصای سفید، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز از روشندلان ورزشکار که در مسابقات گلبال جام غدیر موفق به کسب مقام اول و دوم شدند، تقدیر کردند.

رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس در این آیین گفت: در شهر شیراز بیش از ۵ هزار روشندل حضور دارند که توانمند کردن این عزیزان را وظیفه خود می دانیم.

جوادمرادپور بیان کرد: در استان فارس برای این عزیزان هشت رشته ورزشی-تخصصی شامل گلبال، دوومیدانی، شنا، شطرنج، فوتبال، پاورلیفتینگ، بولینگ، جودو در کنار ورزش همگانی دیده شده است و عزیزان نابینا در این رشته ها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ نابینا در سطح استان فارس به فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای ورزشی مشغول هستند، تاکید کرد: اگر شوراهای شهر و شهرداری‌های استان و دیگر نهادها در تامین امکانات و نیازهای ورزشکاران نابینا با هیئت ورزش های نایبینان وکم بینایان استان همراهی و همکاری کنند، هیئت هم آمادگی دارد تعداد بیشتری از این عزیزان را پوشش دهد.

مرادپور از شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز خواست: با توجه به مشکل ایاب و ذهاب ورزشکاران نابینا، در این خصوص مصوبه‌ای بگذرانند که حداقل یکی از مشکلات اساسی آن ها کاهش یابد.

وی کمبود تجهیزات عمومی برای ورزشکاران نابینا را یکی از دیگر مشکلات آن ها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد شورای شهر و شهرداری شیراز در راستای برطرف کردن این مشکل نیز همکاری کنند.

محمد حسن اسدی شهردار شیراز در این آیین پس از شنیدن سخنان رئیس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس، خطاب به وی گفت: مشکلات و مسائل مربوط به ورزشکاران نابینا و کم بینا در قالب نامه ای به شهرداری ارسال شود تا در اولین فرصت به صورت لایحه تدوین و به شورای اسلامی شهر شیراز تقدیم شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نشنستی که در حاشیه این مراسم برگزار شد، ضمن قدر دانی از ورزشکاران روشن دل شیراز، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات ورزشکاران روشن دل که نشان دادند «خواستن توانستن است»، برای حود یک وظیفه می دانیم و در همین راستا به زودی جلسه ای برای رفع مشکلات آنان برگزار خواهد شد.
مریم حسینی افزود: وقتی که مدیریت شهری عادلانه باشد یعنی اینکه تمام افراد شهر به حق دیده شوند.
وی ادامه داد: ورزشکاران نابینا کسانی هستند که در مسابقات مظلومانه ورود پیدا می کنند، تماشاگر ندارند و حتی بزرگان شهر نیز کمتر در میان آنان حضور پیدا می‌کنند این در حالی است که این عزیزان در صحنه های بزرگ ملی و بین المللی برای شهر ما افتخارآفرینی کرده‌اند. بنابر این بر ما لازم و ضروری است که مشکلات آنان را رفع کنیم تا شاهد بالندگی بیش از پیش آن ها باشیم.
حسینی افزود: اگر چه در شهر شیراز فضایی برای این عزیزان درنظر گرفته شده است اما با کمبود یک سری امکانات مواجه هستند که با نامه نگاری های صورت گرفته بنا شد، برای برطرف کردن مشکلات از جمله مسئله ایاب و ذهاب آنان گام برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.