بهره‌برداری از ۲ ایستگاه آتش‌نشانی طی ۴ ماه گذشته در شیراز

شهردار شیراز در آیینپاسداشت روز آتش نشان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد وخاطره شهدای جنگ بویژه شهدای آتش نشان، اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن هفتم مهر ماه، مصادف با روز آتش نشان به پاس خدمات این عزیزان میزبان خانواده های آتش نشانان شهرداری شیراز هستیم.

محمدحسن اسدی افزود: در کشور ما هیچ یک از فعالیت آتش نشانی بهبخش خصوصی واگذار نشده، چرا که آتش نشانان با جان و مال مردم درارتباط بوده و جان مردم را پاسداری کرده و در این امر مهم جان خود را فدامی کنند.  

وی با اشاره به اقدامات زیر ساختی صورت گرفته توسطشهرداری، گفت: در ۴ ماهه گذشته یک ابر ایستگاه آتش نشانی در شهرکگویم و یک ایستگاه در بوستان دراک به بهره برداری رسیده است‌.

اسدی گفت: در خصوص فوق العاده جذب ۱۴۸ درصدی بررسی ها از زوایایقانونی انجام شده و ممنوعیت برای مشمولیت این جذب وجود ندارد.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه خرسند هستیم که سازمان آتش نشانیخدمات خود را به صورت فرا استانی ارائه می دهد، تصریح کرد: به مظلومیتو نجابت آتش نشانان در ایستگاه های آتش نشانی غبطه خورده و فعالیتآنها مایه مباهات است.

اسدی در پایان از همه آتش نشانان و خانواده آنها که در کسوت یک امدادگربه هم نوع خود کمک می کنند قدردانی کرد و گفت: نجات جان انسان هامهمترین اولویت مدیریت شهری است.

در وجود آتش نشانان، ایثارگری و ایمان به تمام معنا محسوساست

سید ابراهیم حسینی، رییس شورای اسلامی شهر شیراز از ایثارگری ، حسنتدبیر و بزرگواری آتش نشانان تقدیر کرد و گفت: به نمایندگی از اعضایشورای اسلامی شهر شیراز و به نمایندگی مردم شیراز در برابر این عزیزانایثارگر سر تعظیم و احترام  فرود آورده و از آتش نشانان گرامی تشکر میکنم.

وی در ادامه ضمن تشکر از دست اندرکارانی که این جشنباشکوه را تدارک دیدند گفت: ایثارگری و ایمان به تمام معنا را در وجود آتشنشانان به تمام معنا محسوس است و این جلسه به صرف تشکر و تقدیرگوشه کوچکی از خدمات  و زحمات این قشر محترم ترتیب داده شده است.

نمایشگاه دستاوردهای بر پا شده در حوزه آتش نشانی بسیارباشکوه و قسمتی از جان فشانی های این عزیزان است

عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس : در اینمراسم با اشاره به فرا رسیدن هفتم مهر ماه روز آتش نشان به خانواده هایآتش نشانان که یاری گر آنها بوده و این وظیفه خطیر را بر عهده دارند، تبریکگفت.  

وی با اشاره به اینکه این روز با هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) تقارن دارد، افزود: نمایشگاه دستاوردهای بر پا شده در حوزه آتش نشانیبسیار باشکوه بود.  

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس  همچنین از شهردار شیراز ورییس سازمان آتش نشانی و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداریشیراز که پشتیبان اصلی سازمان آتش نشانی هستند، قدردانی کرد.

کریمی در پایان سفر ریاست جمهوری را به استان فارس و شهر شیراز یکرویداد بزرگ عنوان کرد و گفت: باید میزبان بسیار خوبی باشیم و برایبرکات سفر ایشان خود را مهیا کنیم.

 

تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدیریتبحران در شهر شیراز

غلامی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در سخنانیاظهار کرد: امروز آتش نشانان ما یک آرامش دارند و دریافتند شهرداری وشورای اسلامی شهر شیراز به عنوان دو مجموعه پر قدرت در کنار آنهاحضور دارند.

غلامرضا غلامی افزود: با حضور دکتر اسدی شهردار کلانشهر شیراز درمجموعه مدیریت شهری و حمایت های شورای اسلامی شهر شیراز باتصویب بودجه بیشتر و تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برایمدیریت بحران در شهر شیراز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به امضاء قرارداد ۱۸۱ میلیارد تومانی خرید تجهیزات توسطشهرداری شیراز، گفت: با تاکید شهردار شیراز این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومانافزایش یافته و این موضوع نشان دهنده آن است که نجات جان انسان هابرای مدیریت شهری شهرداری شیراز به عنوان یک اولویت است و تلاش داردتا با خرید و تکمیل تجهیزات مورد نیاز موجبات آسایش مردم شریف شیراز رافراهم کند.

غلامی در پایان افزود: در دوره مدیریت آتش نشانی جدید حادثه نگران کنندهای در شهر شیراز که مدیریت نشده باشد، نداشتیم.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این مراسم از ۳ پویش تاثیرگذار چهارشنبه سوری، نجات طبیعت شیراز و طرح بامبانوان آتش نشان محلات خبر داد.

در پویش چهارشنبه سوری۵۹ درصد کاهش حوادث داشتیم

هادی عیدی پور در مراسم پاسداشت مقام آتش نشان اظهار کرد: کار آتشنشانی به صورت شبانه روزی است و در حاشیه مراسم قدردانی و پاسداشت  از خدمات آتش نشانان همکاران من در صحنه وقوع یک حادثه مشغول بهانجام وظیفه بودند.

وی افزود: سازمان آتش نشانی طی ۸ ماه گذشته ۳ پویش چهارشنبه سوری، نجات طبیعت شیراز و طرح بام بانوان آتش نشان محلات را اجرا کرد و هدفاز این پویش ها فرهنگ سازی و پیشگیری از تلفات و اتفاقات که امکان وقوعدارد است، به گونه ای که در پویش چهارشنبه سوری ۵۹% کاهش حوادثداشتیم و این نشان دهنده تاثیر گذاری مثبت این پویش است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: درسال جاری با تدابیر، آموزش ها، فرهنگ سازی و خرید تجهیزات اطفا حریقکه انجام شد در حوزه آتش سوزی طبیعت شاهد حوادث کمتری بودیم.  

عیدی پور تصریح کرد: میزان هزینه کرد خرید تجهیزات مختص اطفاء حریقدر ارتفاعات بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است که با این اقدام شاهد کاهشحریق در ارتفاعات هستیم.

وی اضافه کرد: سازمان آتش نشانی در شهر شیراز ۲۴ ایستگاه خدمترسانی دارد که در یک چشم انداز ۵ ساله باید ۴ ایستگاه افزوده و به ۳۶ ایستگاه عملیاتی برسد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطر نشانکرد: مدت زمان رسیدن به محل حادثه ۵ دقیقه و‌ ۲۰ ثانیه است که استانداردجهانی آن بین ۴ تا ۶ دقیقه است و ما تمام تلاشمان را داریم که برای خدمترسانی بهتر به زمان کمتر از ۵ دقیقه برسیم که با احداث ایستگاه های آتشنشانی بیشتر در سطح شهر، این زمان کاهش یابد.

عیدی پور ضمن قدردانی از شهردار شیراز، معاون محیط زیست و خدماتشهری شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر در خصوص افزایش بودجهسازمان، گفت: بودجه عمرانی سازمان آتش نشانی ۱۸۵ میلیارد تومان استکه ۱۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان اختصاص یافتهاست.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: ازاین مبلغ ۴۰ میلیارد تومان جهت خرید ماشین آلات است که در آینده نزدیک ۵ دستگاه خودرو به ناوگان افزوده خواهد شد.

عیدی پور همچنین در خصوص خرید نردبان ۵۶ متری گفت: قرار داد آنمنعقد شده و ۲۲ میلیارد تومان قسط اول آن پرداخت شده، در حالی که خریداین نردبان برای شهرداری شیراز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.  

او  با بیان اینکه در سال جاری تیم های تخصصی در حوزه آتش نشانیتشکیل می شود، افزود: تیم هَزمَت بسیار استراتژیک بوده و این حوزه نیازمندتجهیز ناوگان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان است. تشکیل تیم واکنشسریع از دیگر موضوعات مورد اشاره رییس سازمان آتش نشانی و خدماتشهری شهرداری شیراز است.

عیدی پور گفت: دکتر اسدی شهردار شیراز با حضور خود در ایستگاه هایآتش نشانی، به صورت رو در رو با آتش نشانان دیدار و گفت و گو داشته واین اتفاق بزرگی برای مجموعه آتش نشانی است.  

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شیراز اظهار کرد: آتش نشانان و حتی خانواده آنها برای شیفت های ۲۴ ساعته بسیار مشکلدارند و امید است با جذب ۲۷۰ نفر پرسنل، آسایش خانواده آتش نشانان راشاهد باشیم.

عیدی پور در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اصلی ترین دغدغه آتشنشانان مسئله مسکن است و اغلب نیروهای آتش نشان به دلیل هزینه هایبالا در شهرک های اطراف شیراز سکونت دارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شهید آتش نشان نداشته باشیم، گفت: ذات کار آتش نشانی این است که در هنگام خداحافظی با خانواده خودممکن است برگشتی نباشد و این موضوعی که آن را با پوست و خون خودلمس می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.