اعلام ویژه برنامه‌های سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در فارس

حجت‌الاسلام جواد ایزدی، هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه ۲۴ مهرماه به عنوان سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است، یکی از دوراندیشی‌های امام راحل(ره) را تأسیس این سازمان دانست و اظهار داشت: امروز ارتش ولایت‌مدار، مخلص، متعهد، متخصص و در کنار مقام معظم رهبری و سایر نیروهای مسلح هستند. همچنین وحدت بین نیروهای مسلح در کشور به خوبی وجود دارد و مثال‌زدنی است که این حفظ وحدت بین نیروهای ارتش و سپاه و فراجا حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به مباحث در ارتباط با انحلال ارتش در ابتدای انقلاب و دستور‌ قاطعانه امام راحل(ره) بر ماندن ارتش، این دستور را نشانه اعتماد امام(ره) به ارتش دانست و با اشاره به بدنه سالم ارتش و پیوستن ارتشیان در بدو انقلاب به مردم و این‌ جریان مردمی، ادامه داد: حضور ارتش در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس، از جمله دفاع از خرمشهر عزیز، از نمونه‌های فداکاری‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از انقلاب است.

هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه بویراحمد، به دفاع از حریم آل‌الله در سوریه و تقدیم شهدایی در این راه اشاره کرد و افزود: این‌ها افتخارات ارتش انقلابی است که همه این‌ها محصول ایمان قوی و معنویت محوری در ارتش است. بعد از جنگ، نیرو‌های ارتش در دفاع از حریم اهل بیت(ع) حضور یافته و در این راه شهدایی را تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه برای مرور کارنامه ارتش باید به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با ارتش مراجعه کنیم، تصریح کرد: آنچه که ارتش ما را از سایر ارتش‌های دنیا متمایز می‌کند، ارتباط قلبی و معنوی ارتش با دین و رهبر جامعه است.

ایزدی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نهاد‌های برتر قرآنی کشور شناخته می‌شود، ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نهاد‌های برتر قرآنی کشور شناخته می‌شود و در ۴۵ سالگی عمر انقلاب اسلامی مسابقات قرآنی را با مشارکت چشمگیر نیرو‌های ارتش برگزار کردیم.

هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه بویراحمد در ادامه با بیان اینکه برخی قاریان و حافظان برتر کشور از خانواده ارتش هستند، گفت: صد‌ها حسینیه و مسجد در مناطق مرزی عملیاتی، پادگان‌ها و یگان‌های آموزشی و مناطق محروم توسط ارتش احداث شده که در این زمینه از دستگاه‌های پیشگام کشور هستند.

ایزدی برپایی ۴۳ دوره مسابقات قرآن کارکنان، ۲۲ دوره مسابقات قرآن خانواده و ۲۱ دوره مسابقات قرآن دانشجویان را از دیگر فعالیت‌های این نیرو برشمرد و افزود:‌ یکی از ابتکارات مهم سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، برپایی جشنواره حدیث در ارتش و جشنواره گوهرهای فاطمی در حوزه عفاف و حجاب است که هم‌اکنون در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است و مورد استقبال پرشکوه صدها نفر فعال قرآنی و کارکنان ارتش قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۳۷ هزار حافظ کل قرآن کریم در میان کارکنان پایور و خانواده‌های ارتشی کشور تصریح کرد: یکی از یگان‌های برگزیده در حوزه فعالیت‌های قرآنی و راه‌اندازی مهد قرآنی کودکان، استان فارس بود. یک اتفاق بسیار مهمی که در سطح کشور شاهد آن هستیم، حفظ وحدت میان نیرو‌های مسلح است که حرف اول را در کشور می‌زند.

ایزدی در‌ ادامه سخنانش با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط عقیدتی سیاسی در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اعلام اجرای ۱۷ ریزبرنامه در این‌هفته، به دیدار با نماینده، ولی فقیه در فارس اشاره کرد و افزود: رونمایی از کتاب شهید کسایی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، سخنرانی مسئول چین عقیدتی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه، فضاسازی و مسابقات مختلف ورزشی، تقدیر از کارکنان موفق و فعال در سطح‌ منطقه، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار با بازنشستگان ارتش، از جمله این برنامه‌هاست.

به گفته وی، در روز پنجشنبه هم غبارروبی گلزار شهدای حادثه تروریستی در‌حرم مطهر شاه‌چراغ از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.