آغاز سال تحصیلی مدارس در فارس

زنگ آغاز سال تحصیلی فارس را دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه رازی شیراز نواخت و حدود ۹۶۰ هزار دانش‌آموز استان مهر تحصیلی خود را آغاز کردند.

استاندار فارس که برای آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به مدرسه هیات امنایی رازی در بلوار هفت تنان شیراز آمده بود، در سخنرانی خود نوید جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی و نا ایمن را به بچه‌های فارس داد و گفت: تلاش می‌شود تا به زودی اینگونه مدارس از طریق اعتبارات مولدسازی و با همکاری و همت خیرین از آموزش و پرورش این استان برچیده شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه روز شنبه علاوه بر این چند تکلیف نیز به مسئولان آموزش و پرورش فارس داد و تاکید کرد: امسال توجه ویژه ای به تغذیه دانش‌آموزان بویژه در نقاط محروم و آسیب پذیر شود.

او افزود: خیرین برای کمک در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و دولت نیز کمک می‌کند.

استاندار فارس ادامه داد: بهداشت دانش‌آموزان امسال با تلاش‌های واحدهای بهداشت مدارس و تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد تا در محیطی سلام تحصیل کنند.

او همچنین توجه به ورزش دانش‌آموزان را خواستار شد و بیان کرد: باید در این زمینه مثلثی از خیران، آموزش و پرورش و دولت برای تامین امکانات و فضای ورزشی مورد نیاز مدارس شکل گیرد.

ایمانیه اما غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر روح و معنویت آنها نیز تاکید کرد و گفت: سال گذشته این بعد از شخصیت دانش‌آموزان مورد جنگ همه جانبه دشمن قرار گرفت و البته با شکست مفتضحانه آنان همراه بود که به آن اذعان نیز کردند.

استاندار فارس ادامه داد: اما این پایان تلاش‌های دشمن نیست و نبرد حق و باطل همچنان تداوم دارد؛ بنابراین باید هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اسلام و ایران را عاشقانه دوست بدارند و این نیازمند تقویت مطالعه و تلاش و همکاری مربیان بویژه دبیران پرورشی و دینی است.

او از مسئولان آموزش و پرورش فارس خواست تا اما توجه به روح و معنویت که جهاد تبیین را جدی بگیرند و در این مسیر آشنا شدن دانش آموزان با پیشرفت های کشور را دنبال کنند.

استاندار فارس تاکید کرد: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان از پیشرفت‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها انجام شود.

ایمانیه این سرزمین را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند تا کشور از آن محروم نماند.

دانش‌آموزان نواحی ۵۴ گانه آموزش و پرورش فارس در میان شور و شوقی امید بخش سال تحصیلی خود را در هفت هزار ۶۹۸ مدرسه آغاز کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.