گزارش اتحادیه جهانی کشتی در مورد شیراز، کوروش کبیر و جام جهانی

خبر پارسی – اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در شهر تاریخی شیراز و در کنار تخت جمشید پرداخت.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی درباره جام جهانی کشتی فرنگی در شیراز نوشت:

جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی شهر تاریخی شیراز در ایران برگزار می شود؛ رویدادی که بزرگترین رقابت ورزشی است که این شهر میزبانی کرده است.

شهر باستانی پرسپولیس یا تخت جمشید در نزدیکی شیراز قرار دارد؛ پایتخت اولین امپراطوری ایران یعنی هخامنشی که توسط کوروش کبیر بنا نهاده شد و به بزرگترین امپراتوری جهان در دوران باستان تبدیل شد که حتی این امپراطوری تا قاره های اروپا و آفریقا نیز گسترش پیدا کرد.

و حالا ورزش تاریخی کشتی در یکی از تاریخی ترین شهرهای جهان برگزار می شود و هشت تیم برتر کشتی فرنگی جهان برای رسیدن به عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت می کنند.

امید نوروزی قهرمان جهان و المپیک یک نام بزرگ در زادگاهش شیراز است و هواداران با او مثل یک قهرمان بزرگ رفتار می کنند.در مبارزه ایران و آذربایجان کمتر از دو دقیقه زمان لازم بود تا نوروزی مقابل آزاد علی یف به برتری با ضربه فنی برسد.

۱۴۵۰۵۹۶۱۸۲۵۸۴__MG_7011 copy

خاک، بارانداز و یک سالتو از امید نوروزی سالن را منفجر کرد و صدها طرفدار ایرانی کشتی با به ضدا درآوردن بوقهای خود و فریاد کشیدن، به تشویق او مشغول شدند تا ایران مقابل آذربایجان مدافع عنوان قهرمانی به پیروزی ۸ بر صفر برسد.

امید نوروزی در مورد عملکردش در این مسابقات گفت: “من از عملکرد مقابل چشمان همشهریانم خوشحالم. من در پی رسیدن به دومین طلای المپیک هستم. می دانم کار سختی دارم اما تمام تلاشم را می کنم.”

اما جام جهانی فرصتی برای برخی تیمها بود که کشتی گیران خود را قبل از المپیک آزمایش کنند. دو قهرمان المپیک یعنی قاسم رضایی و امید نوروزی به همراه نورماخان تینالیف کشتی گیر با تجربه قزاقستان از جمله نفراتی بودند که در شیراز به میدان رفتند.

در گروه اول مسابقات، روسیه با سه پیروزی ۷ بر یک مقابل بلارس، آلمان و قزاقستان به فینال رسید. روسیه همانند آذربایجان کشتی گیران عنوان دار خود را به این رقابتها نفرستاده است.

در گروه دوم هم ایران و ترکیه با دو برد بدون شکست باقی ماندند و صبح جمعه به مصاف هم می روند تا تکلیف دیگر فینالیست این وزن مشخص شود.

ایران مقابل اوکراین (۸-۰) و آذربایجان (۷-۱) به پیروزی رسید و ترکیه نیز آذربایجان را ۵-۳ و اوکراین را ۶-۲ مغلوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.