شورای شهر و شهرداری شیراز صدای سرفه های شهروندانش را نمی شنود/شهرداری شیراز و ورزش؟شاید وقتی دیگر…

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی – سیدکمال پاک فطرت عضو ورزشی نویس شورای کلان شهر شیراز باابرازتاسف از بودجه بسیار ناچیز اختصاص داده شده به توسعه ورزش شهر شیراز با مقایسه این بودجه و بودجه شورای شهر زنجان از واقعیت بسیار تلخی سخن گفت که سالها ست ورزش شیراز رادر شمار کلان شهرهای محروم قرارداده است.
بیان ارقام بودجه دوشورای شهر شیراز و زنجان از این قرار است .ازکل بودجه دوهزار و هشتصد میلیاردی تنها پانصد میلیون تومان به ورزش اختصاص داده شده است یعنی کمتر از اعشاری از درصد.اما در زنجان تقریبا مطابق با استانداردهای بودجه بندی از مبلغ دویست و چهل میلیارد تومان مبلغ چهار میلیاردتومان به ورزش شهر زنجان اختصاص داده اند یعنی کمتراز دو درصد که باتوجه به میزان جمعیت این دوشهر و برخی ویژگی های دیگر نشان دهنده یک واقعیت است که زنجانی ها محتوای توسعه را بخوبی درک کرده و براساس این درک نگاه نسبتا مطلوبی به ورزش و نشاط اجتماعی ارائه کرده در حالی که شورای شهر شیراز در این چند سال به مقوله ورزش نه بر اساس نیازهای توسعه بلکه صرفا بر اساس برخی نیازهای جاری و تبلیغی نگریسته و برای آن بودجه در نظر گرفته است.
به راستی شورایی ها در کلان شهر شیراز ورزش رابه عنوان یک حاشیه و تفنن و تفریح زودگذر دیده اند یا اساسا اعتقادی به ورزش ندارند؟ وقتی پاک فطرت در حاشیه تقدیر از ورزشی نویسان با بغضی درگلو اینگونه با همکاران سابق خود درد ورزش کلان شهر شیراز را واگویه می کند باید به تامل نشست و این کم توجهی به مقوله ورزش راکه حالا دیگر می توان از آن به عنوان یک معضل و درد کهنه شده یاد و آسیب شناسی کرد مثل اینکه شورای شهرشیراز صدای سرفه های شهروندانش رانمی شنود و فقرحرکتی رادرجامعه نمی ببند وتنها به فکر نمایشی تبلیغی از ورزش است.
سالهاست که مسئولین ورزشی و سیاسی استان از حضور بخش صنعت و بخش خصوصی درورزش سخن می گویند در این دو سه دهه هیچ صنعتی به شکل مستمر وسازمان یافته در ورزش حضور نیافته و بخش خصوصی بکز در مواردانگشت شمار به شکل مقطعی ورود ک ده و پس ازمدت کوتاهی عطای آن رابه لقایش بخشیده است واقعیت این است که در اقتصاد دولتی و شبه دولتی نمی توان از بخش خصوصی انتظار داشت که در ورزش ورودکرده هزینه کند.توسعه ورزش بر اساس برنامه های استراتژیک بخشی از وظایف دولت و شورای شهرها و کلان شهرهاست که این وظیفه مهم در شیراز کم رنگ و کم محتوا دیده شده است. ای کاش شورای شهر یکی از جلسات خودرا به ورزش اختصاص داده و صرفا حول و حوش همین دو بودجه ورزش زنجان و شیراز به بحث می پرداخت تا حداقل کمی بخود آیند. البته اگر از شرم گونه هایشان قرمز نشود باقی برای وقتی دیگر به شرط آنکه شورای شهری ها در شیراز نگویند:ورزش ؟ شاید وقتی دیگر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.