آشنایی با ۱۰ راهروی هوایی هولناک در سرتاسر جهان

آشنایی با 10 راه روی هوایی هولناک در سرتاسر جهان
خبر پارسی – گردشگرانی که از تماشای چشم اندازهای دیدنی لذت می برند، با رفتن به یکی از راه روهای هوایی که نمونه های مختلفی از آنها در سرتاسر جهان وجود دارد خیلی راحت می توانند به هدف اصلی خود برسند. برفراز این مسیرها، تا جایی که چشم کار می کند می توان دورنماهای خیره کننده ای از کوه ها، اقیانوس ها و جنگل های سر سبز را دید. این مطلب به بررسی اجمالی شگفت انگیزترین و وحشتناک ترین راه روهای هوایی جهان می پردازد.
۱۰ – ۵ انگشت ها (۵ Fingers)
۵ انگشت ها که در کوه کریپِن اِشتاین (Krippenstein) واقع شده اند، یکی از منحصر به فرد ترین موقعیت ها را برای نظاره طبیعت، آن هم به بهترین شکل ممکن فراهم می کند. این عرشه که به منظور ایجاد یک موقعیت ایده آل برای تماشای مناظری زیبا ساخته شده، در ناحیه اتریشی رشته کوه های آلپ قرار گرفته و چنین نامی را به دلیل شباهت زیادی که سطوح برآمده آن به دست انسان دارد به خود گرفته است. هر کدام از سطوح این راه روهای هوایی، کارایی خاص خودشان را دارد. مثلاً یکی دارای کف تمام فلزی است و بازدید کنندگان می توانند با قاب فلزی آن عکس یادگاری بگیرند، این در حالیست که یکی دیگر از این سکوها دارای چاله است و خیلی بهتر می توان با آن نمای زیر پا را تماشا کرد. برخلاف دیگر راه روهای هوایی، بازدید کنندگان می توانند به صورت رایگان از این یکی استفاده کنند.
 5 انگشت ها (5 Fingers)
۹ – راه روی هوایی جنگ های بارانی تَمبورین (Tamborine Rainforest)
در نگاه اول به نظر می رسد راه روی هوایی جنگل های بارانی تَمبورین در ارتفاع پایینی قرار دارد، اما این راه رو ارائه کننده ترین عالی ترین چشم اندازها از جنگل های بارانی این منطقه می باشد. این راه روی هوایی با طول ۱٫۵ کیلومتری خود، در یک زمین خصوصی واقع در کوه های تَمبورین ایالت کوئینزلَند (Queensland) استرالیا واقع شده و متعلقات آن شامل یک مسیر پیاده روی بر فراز جنگل، یک راه روی هوایی بر روی سایبان جنگل و همینطور یک پل معلق بالای سر آبشار چِدار کریک (Cedar Creek) می شوند. پیمودن مسیر این راه روی هوایی در حدود ۴۵ دقیقه به طول می انجامد و بازدید کنندگانش را به تماشای پرندگان و حشرات رنگارنگ می برد. لازم به ذکر است که دسترسی به بخش هایی از این راه روی هوایی از طریق صندلی چرخ دار نیز ممکن خواهد بود.
 راه روی هوایی جنگ های بارانی تَمبورین (Tamborine Rainforest)
۸ – راه روی هوایی اوریوکا (Oryukdo)
ایجاد حس قدم زدن بر روی آب، معنای دیگری به راه روی هوایی اوریوکا می دهد. با وجود اینکه قدمت زیادی نداشته و در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است، اما این راه روی هوایی توانسته در طی روز به جذب هزاران گردشگر بپردازد که برای تماشای جزیره اوریوکا به کره جنوبی سفر می کنند. فرم U شکل این راه روی هوایی به طول ۱۰ متر بر فراز آب های اقیانوس کشیده شده و با داشتن کف تمام شیشه، حس راه رفتن بر روی آب را در بازدیدکنندگان خود ایجاد می کند. این راه روی هوایی لب آبی، درست بر روی یک صخره ای به ارتفاع ۳۰ متر در منطقه نام گو (Nam-gu) واقع در شهر بوسان (Busan) قرار دارد. راه روی هوایی اوریوکا در حقیقت قسمتی از مسیر پیاده روی ساحلی در پارک ای گی دِ (Igidae Park) می باشد.
 راه روی هوایی اوریوکا (Oryukdo)
۷ – راه روی هوایی لَنگکاوی (Langkawi)
راه روی هوایی لَنگکاوی چیزی کاملاً متفاوت با سایر راه روهای هوایی قبلی است و علت آن، این است که این مسیر به هیچ عنوان شبیه به یک برآمدگی خارج شده از صخره ای بزرگ نیست. در عوض این راه رو بر فراز یک ارتفاع ۹۰ متری از جنگل های منطقه کوهستانی مِچینگ چِنگ (Machinchang) ساخته شده است. این اصلاً بدان معنا نیست که مناظر قابل تماشا از روی این عرشه، به زیبایی مناظر دیگر راه روهای هوایی نخواهند بود، چرا که بازدید کنندگان قادر هستند تا از چشم انداز اقیانوس و دیگر جزایر متعلق به این مجمع الجزایر لذت ببرند. در مجموع فقط یک برج تکیه گاه و پایه این راه روی هوایی ۱۲۵ متری می باشد.
راه روی هوایی لَنگکاوی (Langkawi)
۶ – راه روی هوایی گِلِی سی یِر (Glacier)
عظمت طبیعت، آن دسته از بازدید کنندگانی که به تماشای راه روی هوایی گِلِی سی یِر در نزدیکی شهر توریستی جَسپِر، واقع در ایالت آلبرتا (Alberta) کشور کانادا می روند را به شکلی کامل در بر خواهد گرفت. برای رسیدن به کف تماماً شیشه ای این راه رو، کافیست یک سواری چند دقیقه ای از منطقه یخی کلمبیا (Columbia Icefields) را طی نمود. این مسیر هوایی با طول ۲۸۰ متری اش، بر بلندای دره سان وَپتا گسترش یافته است و درست از دل یک صخره به سمت بیرون کشیده شده تا نمایان کننده منظره ای از منحصر به فردترین اکوسیستم های جهان باشد. اگر بازدید کنندگان نمای زیر پای خود را نظاره کنند، آرایش سنگ های باستانی را خواهند دید و اگر هم به دور دست و یا بالای سر خود نظاره کنند، چشم اندازی از رشته کوه های تنومند راکی کانادا که با یخچال های طبیعی رنگ آمیزی شده اند را مشاهده خواهند کرد.
راه روی هوایی گِلِی سی یِر (Glacier)
۵ – سکوی چشم انداز تیفِن باخ کوگه (Tiefenbachkogl)
تیفِن باخ کوگه به مانند یک سکو، چشم اندازهای باشکوهی از رشته کوه های آلپ که از منطقه تیرولی (Tyrolean) واقع در کشور اتریش عبور می کنند را به معرض نمایش می گذارد. کوه تیفِن باخ کوگه در نزدیکی پیست اسکی سولدِن (Solden) قرار گرفته و جاییست که سکوی تماشای آن، یک چشم انداز ۳۶۰ درجه ای را از کوهستان های محصور کننده، یخچال های طبیعی و دره های اطراف در اختیار دارد. دسترسی به کوه تیفِن باخ کوگه از طریق یک تله سییِژ ممکن خواهد بود و البته این بالابر به مانند تونلی دور و دراز، از میان سایر کوه ها و یخچال های طبیعی دیگر نیز عبور می کند. چنین کوهی به دلیل اینکه انجام ورزش اسکی که در آن آسان است، در میان اسکی بازهای نه چندان حرفه ای شهرت بسیاری دارد. این افراد می توانند پس از لذت بردن از تماشای مناظر دیدنی، به سمت پایین اسکی کنند.
سکوی چشم انداز تیفِن باخ کوگه (Tiefenbachkogl)
۴ – عرشه هوایی لِج (The Ledge)
امکان تماشای منظره ای از چهار ایالت کشور آمریکا آن هم از یک نقطه، ویژگی ای است که در کمتر راه روی های هوایی دیگر جهان می توان یافت. عرشه هوایی لِج بر روی ارتفاع ۴۱۲ متری از سطح زمین و در آسمان خراشی به نام ویلیس (Willis Tower) قرار دارد که لقب بلندترین ساختمان نیمکره غربی را از آن خود کرده است. جالب اینجاست که یک محفظه شیشه ای، این عرشه هوایی را کمی بیشتر به سمت بیرون گسترش داده است. بازدید کنندگانی که از این ارتفاع بلند به تماشای شهر می پردازند، خودروها و عابرین پیاده را مانند مورچه های در حال حرکت خواهند دید. این عرشه هوایی در طبقه صد و سوم چنین ساختمانی قرار گرفته که زمانی، با نام برج سیِرز (Sears Tower) شناخته می شد.
عرشه هوایی لِج (The Ledge)
۳ – راه روی هوایی مرکز مالی جهانی شانگهای (SWFC)
شانگهای (Shanghai) چین یکی از معدود شهرها در جهان است که تعدادی از خلاقانه ترین معماری ها را در اختیار دارد. برای همین، چه جایی بهتر از تماشای مناظر اطراف از طریق راه روی هوایی مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center). در حقیقت این ساختمان تعداد سه مورد از چنین عرشه هایی را در اختیار دارد که مرتفع ترینشان، در طبقه صدم و در ارتفاع ۴۷۴ متری از سطح زمین قرار گرفته است. راه روی هوایی طبقه صدم (Skywalk 100) دارای عرشه ای به طول ۵۵ متر است که لقب بلندترین رصدخانه جهان را در اختیار دارد. چشم اندازهای خیره کننده ای که از پس دیواره ها و کف شیشه ای این راه رو نمایان هستند، در هنگام شب و زمانی که شهر شانگهای به مانند یک درخت کریسمس با میلیون ها لامپ روشن می شود، منظره ای فراموش نشدنی خواهد بود.
راه روی هوایی مرکز مالی جهانی شانگهای (SWFC)
۲ – راه روی هوایی شِیمونی (Chamonix)
احتمالاً قدم گذاشتن به یک اتاق تماماً شیشه ای آنچنان هم که به نظر می رسد حس محدود شدن به انسان نخواهد داد، به خصوص اگر این اتاق یک محفظه خالی بر فراز کوه اِیگوییل دو میدی (Aiguille du Midi) باشد. اِیگوییل دو میدی یکی از کوه های رشته کوه آلپ واقع در کشور فرانسه می باشد و گفته می شود که این محفظه شیشه ای بر بلندای آن، مرتفع ترین مورد در کل قاره اروپاست. در هر صورت وحشت از ارتفاع چیزی است که سراغ بازدید کنندگان این راه روی هوایی خواهد آمد، چرا که با قدم گذاشتن به داخل این اتاق که کف آن تماماً شیشه ای است، افراد در حدود ۱۰۰۰ متر با سطح زمین زیر پای خود فاصله خواهند داشت. این محفظه همه ساله از ماه آوریل تا نوامبر باز می باشد و برای رسیدن و ورود به آن، می توان از طریق تله سییِژ روستای شِیمونی به کوه اِیگوییل دو میدی حرکت کرد.
راه روی هوایی شِیمونی (Chamonix)
۱ – راه روی هوایی گرند کنیون (Grand Canyon)
دره گرند کنیون یکی از بی بدیل ترین عجایب طبیعت می باشد. تماشای این مناظر شگرف از یک راه روی شیشه ای به ارتفاع ۱۲۰۰ متر بر فراز این دره، می تواند زیبایی هایش را دو چندان کند. اگر چه این راه روی هوایی چند سال بیشتر نیست که فعالیت خود را آغاز کرده، اما همین حالا هم به عنوان یکی از برترین های جهان در نوع خودش است. این راه روی هوایی متعلق به یکی از قبایل هولاپائی (Hualapai Tribe) بوده و توسط آنها اداره می شود. برای همین این قبیله قوانینی را برای بازدید کنندگان خود وضع کرده اند که یکی از آنها، ممنوعیت به همراه بردن وسایل شخصی اعم از هر گونه دوربین به روی این راه روی هوایی می باشد.
راه روی هوایی گرند کنیون (Grand Canyon)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.