دروازه کازرون،دروازه ملل قهرمانان کشتی جهان می شود/ یک جوان شیرازی: دست مریزاد دولت تدبیر و امید!

خبر پارسی – شیراز یک شهر جهانی است . شاعرِ خوب دارد. فلسفه را می فهمد ، فرهنگ را معنا می بخشد و دستی بر ادبیات دارد!
شیراز یک شهر مذهبی است. آن قدر که پایتخت جهان اسلام می شود تا یقین کنیم شیراز خال رخ هفت کشور است…
و حالا مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان قرار است به شیراز آوازه ای دیگر دهد. شیراز فقط حافظ و سعدی ندارد و تنها به ملاصدرا افتخار نمی کند حالا چند سالی است در کنار فرهنگ و تمدن این شهر کهن ورزش شیراز نیز به یمن پهلوان ریز نقشش نامی به هم زده است و فخر کشتی فرنگی جهان شده است. امید نوروزی امید اول ایران در مسابقات جهانی و المپیک است و حالا قرار است بیخ گوش خانه اش کشتی بگیرد تا شیرازی ها که این بار دروازه کازرون را دروازه ملل قرار داده اند، روی سر خود بگذارند و شادی کنند …
خبر پارسی به بهانه مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان با برخی از جوانان شیرازی هم صحبت شده تا نظر آنها را در این رابطه جویا شود.
میثم خود را بچه محله گل کوب معرفی می کند و می گوید: برای آغاز مسابقات کشتی فرنگی در شیراز لحظه شماری می کنم و هنوز هم باورم نمی شود بزرگان کشتی جهان بغل خانه ما کشتی می گیرند!
او می گوید قبلا از امید نوروزی در شیراز کشتی دیده است اما نه در مسابقاتی با این سطح و بی صبرانه منتظر کشتی های مهیج و نفس گیر امید با حریفان قدرش هستم و این اواخر برای موفقیت بچه محله مان در امامزاده سید تاج الدین غریب شمع روشن می کنم.
میثم از همه کسانی که زمینه ساز برگزاری این مسابقات در شیراز و به ویژه در مجموعه شهید دستغیب شدند تشکر می کند و می گوید: این مسابقات باعث شد این مجموعه قدیمی نوسازی شود و همین موضوع ما را امیدوار می کند مسابقات جهانی دیگر نیز در شیراز برگزار شود، از قول من بنویس دست مریزاد دولت تدبیر و امید!
رضا نیز دوست و هم محله ای میثم است. او نیز از برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شیراز و در دل جنوب شهر به شدت خوشحال است و می گوید: هر چقدر دولت قبل شعار رسیدگی به محرومین داد دولت تدبیر و امید با ساخت و سازهایی که در جنوب شهر شیراز انجام داده امید را در دل مردم محروم این منطقه زنده نگه داشته است. ساخت خانه کشتی و بازسازی کامل ورزشگاه شهید دستغیب و نیز ایجاد خانه جوان کمی آن طرف تر نشان از توجه ویژه این دولت به ایجاد زیر ساخت های ورزشی در جنوب شهر شیراز دارد.
به اعتقاد این شهروند شیرازی، برگزاری مسابقات جهانی کشتی در منطقه محروم دروازه کازرون باعث توجه بیشتر شهرداری به این منطقه نیز می شود و هر چقدر این برنامه ها در سطح شهر پراکندگی جغرافیایی داشته باشد رشد و توسعه همه جانبه شهر را به دنبال خواهد داشت.
رضا که به گفته خودش دستی بر طراحی شهری دارد می گوید: کاشکی به مناسبت برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شیراز، از تندیس امید نوروزی در ورودی مجموعه شهید دستغیب شیراز رونمایی می شد تا در حضور قهرمانان نامی جهان در رشته کشتی از این پهلوان شیرازی به درستی قدر دانی می کردیم.

شادی یک دختر ۲۱ ساله شیرازی و علاقمند به ورزش است. او نیز از برگزاری مسابقات جهانی کشتی در شیراز خوشحال است اما یادآور می شود در این خوشحالی نمی تواند خیلی سهیم شود چرا که طبق معمول ورود بانوان به ورزشگاه ممنوع است و نمی تواند هیجان زایدالوصف مسابقات را از نزدیک تماشا کند.
شادی با این وجود خوشحال است و می گوید: بالآخره این مسابقات بهانه ای شد تا به ورزشگاه قدیمی شهرم رسیدگی شود و من امیدوار باشم از این ساخت و ساز نیز بانوان بهره ای ببرند.

هادی دیدار با بزرگان کشتی دنیا را یک اتفاق تاریخی برای علاقمندان به کشتی در شیراز می داند و می گوید: به نظرم هیات کشتی شیراز و استان فارس باید نخبگان کشتی استان را به ورزشگاه بیاورد تا ضمن اینکه مصاف بهترین های کشتی فرنگی دنیا را از نزدیک می بینند، انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر قهرمانی در کشتی بگیرند و آینده کشتی فارس و کشور را در رشته فرنگی تضمین کنند.
عضو شورای شهر شیراز نیز با اشاره به میزبانی این شهر در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی گفت:این مسابقات می تواند نقطه عطف گردشگری ورزشی در شیراز باشد.

سیدکمال پاک فطرت با بیان اینکه توریست ورزشی را شاید بتوان در عام ترین معنی به کسی گفت که جهت دیدن یا شرکت در مسابقات ورزشی به صورت انفرادی یا گروهی و یا درقالب تور ورزشی به شهر یا کشور دیگری سفر می کند، افزود: به جرات می توان گفت که میزبانی این مسابقات مهمترین رخداد ۴ دهه اخیر ورزش فارس است.

وی ورزش را زبان عمومی مردم دنیا دانست و افزود :با برگزاری این مسابقات درشیراز می توانیم فرهنگ و تاریخ این شهر را بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه یکی از فواید توریسم ورزشی معرفی فرهنگ کشور میزبان است افزود: کشتی گیران، مربیان و همراهان آنهاباحضور در شیراز علاوه بر تماشای مسابقات ورزشی، با فرهنگ ، آداب و سنن و رسوم ، جاذبه های تاریخی و طبیعی و امکانات شیراز آشنا خواهند شد.

وی وقوع چنین اتفاقی را منوط به برنامه ریزی دقیق مسئولین برگزاری مسابقات دانست و افزود:برنامه ریزی دقیق و میزبانی خوب در این مسابقات مهم می توانداز حاضرین در این مسابقات سفیران خوبی برای تبلیغ و معرفی شیراز بسازد.

پاک فطرت با اشاره به بازسازی مجموعه سرپوشیده ورزشگاه شهید دستغیب شیرازافزود: یکی دیگر از فواید میزبانی مسابقات جام جهانی ترمیم و بازسازی مجموعه ورزشی شهیددستغیب بودکه سالها بود کسی جرات ورود به بحث بازسازی آن را نداشت.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این رابطه می گوید: برگزاری یک چنین رویدادی باید با تمام قوا و تمام توان دستگاههای اجرایی بدون هیچ حد و مرز و جزیره ای عمل کردن انجام شود تا باعث افتخار برای کشور باشد.
هادی پژوهش در نشست هماهنگی با نمایندگان دستگاه های اجرایی استان که در محل سالن شهید قاضی استانداری فارس تشکیل شد گفت: انتظار و توقع است که تمامی دستگاههای اجرایی با توجه به وظائف محوله و تعریف شده در انجام این مهم سهیم باشند و اقدامات لازم را به انجام برسانند.
معاون استاندار فارس افزود: در واقع برگزاری این رویداد آبروی استان و شهر شیراز است و همت و تلاش تمامی دستگاهها برای حفظ حرمت استان و شهر مقدس شیراز را می طلبد .
پژوهش گفت: کلیه دستگاهها باید نماینده تمام الاختیار خود را برای هماهنگی این رویداد مهم معرفی کنند، تا پیگیری اجرای برنامه ها در دست انداز هماهنگی ها به تعویق نیفتد.
وی تاکید کرد.:این رویداد در دو بخش فنی و اجرایی انجام می شود که کلیه امور فنی توسط اداره کل ورزش و جوانان پیگیری خواهد شد و بخش اجرایی همت و تلاش دستگاههای اجرایی را می طلبد که در خور نام و شأن شهر شیراز باشد.
پژوهش در پایان افزود: اقدامات لازم در بخش امنیت برگزاری مسابقات نیز توسط مدیر کل امنیتی استانداری پیگری می شود.
حیدر علی کامیاب کلانتری مدیر کل ورزش و جوانان فارس نیز برگزاری این مسابقات را یک رویداد بزرگ در سطح جهان دانست و گفت همواره اینگونه رویداد ها درتهران برگزار می شود بر آن شدیم تا اقداماتی برای برگزاری هرچه با شکوهتر این رویداد را پیگیری کنیم. و با توجه به اینکه از نظر زیر ساخت های ورزشی استان جوابگوی برگزاری یک چنین رویدادی بزرگی را نداشت در سال گذشته با امضاء تفاهم نامه هایی که در استانداری منعقد شد از ابلاغ اعتبار استانی و ملی که به همت استاندار محترم انجام شد مسائل و مشکلات زیر ساختی مرتفع شد و این رقابتها در مجموعه ورزشی شهید آیت ا…. دستغیب شیراز برگزار خواهد شد .
وی افزود: مدت دو ماه مراحل باز سازی پروژه این مجموعه به طول انجامید که با تلاش های انجام شده مجموعه آماده بهره برداری است و تا ۲۰ سال آینده فارس می تواند میزبان رقابتهای بین المللی بسیاری باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در ادامه گفت: در حال حاضر نیز پیگیری روز شمار برنامه های برگزاری این رویداد بزرگ از سوی دبیرخانه برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی که در محل سالن مجموعه ورزشی شهید آیت ا… دستغیب شیراز که مسئولیت آن با رئیس هیأت کشتی استان فارس و مسئول اجرایی برگزاری مسابقات هستیم ودر روز ۲۸ اردیبهشت ماه با ورود تیمهای آلمان، ایران، بلاروس، روسیه، آذربایجان، اکراین، ترکیه و قزاقستان و شخصیت های برجسته و مطرح کشتی جهان و روسای فدراسیون ها و عوامل اجرایی عملاً مسابقات آغاز خواهد شد که برنامه زمانبندی نیز از سوی دبیرخانه اعلام می شود.

کامیاب ضمن بیان این مطلب که در این رقابتها فارس نیز دو نماینده دارد که می توان از امید نوروزی مدال آور المپیک لندن و محمد علی گرایی نام برد افزود:با توجه به همکاری دستگاههای اجرایی چه در اجرا و چه تأمین امنیت شرح وظائفی جهت دستگاهها مدون شده که در اختیار مسئولین قرار گرفته و تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه دستگاهها جهت عملیاتی شدن برنامه ها همکاری لازم را برای هرچه با شکوهتر برگزارشدن این رویداد انجام دهند و نماینده تام الاختیار خود را به منظور حضور در دبیرخانه معرفی کند.
وی افزود :توجه به پخش جهانی این مسابقات این رقابتها فرصت مناسبی برای شناساندن توانمندی های استان فارس در تمامی عرصه ها فرهنگی، اجتماعی و… می باشد
کامیاب در پایان از تلاشها و مساعدت های استاندار فارس و معاون سیاسی و معاون فرهنگی اجتماعی استانداری و مجموعه تحت امر استانداری تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.