۲۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب فارس افزوده شد

به گفته مدیرعامل آبفا فارس، در دوسال اخیرقریب به ۲۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب فارس افزوده شده است.

علی‌جان صادق‌پور با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه ی طرح های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: قریب به ۲۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه ها و بیش از ۸۰۰۰۰ متر به خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب اضافه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، وی با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه ی بهره مندی از سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، گفت: بر همین اساس در دو سال گذشته گام های بسیار بلندی در حوزه ی بهره مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

صادق‌پور افزود: یکی از سیاست های کلان شرکت آبفا استان فارس ، افزایش سرانه ی بهره مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی نیز انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح های توسعه ای ، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقاء بهره وری آنها را از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در دو سال گذشته عنوان و اظهار کرد: با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره وری در بخش های مختلف ارتقاء داده شد. در همین راستا علاوه بر تسریع در عملیات اجرا و بهره برداری از طرح ها و پروژه های ناتمام فاضلاب ، جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه ی همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان های فارس به منظور اجرای طرح های جدید فاضلاب و همچنین فروش پساب تصفیه خانه های فاضلاب از مهمترین اولویت های شرکت طی دو سال گذشته بوده است که گام های قابل توجهی در این خصوص برداشته شد و ادامه ی این روند می تواند تحولی در ارتقاء بهداشت عمومی و زیست محیطی در استان به وجود آورد.

وی اضافه کرد: طی دوسال گذشته تعداد ۴ تصفیه خانه ی فاضلاب در مدار بهره برداری قرار گرفت که شامل تصفیه خانه فاضلاب شهرهای کازرون و آباده و تصفیه خانه های فاضلاب روستاهای شهر میان در شهرستان اقلید و پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهید آباد شهرستان خرمبید می باشند.

صادق پور اضافه کرد: با گشایش این تصفیه خانه های فاضلاب ۲۷۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب شهری و ۶۹۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب روستایی اضافه شده است. در همین بازه ی زمانی افزون بر ۸۰۰۰۰ متر خطوط انتقال و شبکه ی جمع آوری فاضلاب نیز در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای فارس همچنین از گشایش تصفیه خانه، خطوط انتقال وشبکه ی جمع آوری فاضلاب شهر داراب و همینطور تصفیه خانه فاضلاب روستای امیر آباد کافتر (شهرستان اقلید) در آینده ای نزدیک خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.