یکی داستان است پر آب چشم/ایمانیه؛ مدیری که از ساختمان لوله ای زند حسینیه ساخت!

خبر پارسی – اکنون که به نظر می رسد اتوبوس مدیران اجرایی پیشین در حال بارگیری خروجی های ۸ ساله گذشته است نگاهی به کارنامه ی پرملال یکی از چهره های بهداشتی و درمانی استان فارس که همواره دستی از دور بر آتش سیاست نیز داشته می تواند راهگشای گزینش های دولت تدبیر و امید باشد.

اگرچه رسانه ها شاید به یمن ۴ وعده غذا و یا کارت هدیه ۵۰ هزارتومانی از دکتر محمد هادی ایمانیه این پزشک اطفال چهره ای موثر و کارآمد ارائه داده اند اما واکاوی عملکرد وی در حوزه های مختلف بهداشت و درمان نشان می دهد ایمانیه همه آن چیزی نیست که رسانه ها نشان داده اند.

این فوق تخصص گوارش کودکان که همواره با سیمایی سراسر مذهبی از خود فردی ساده زیست و مدیری لایق ارایه کرده است در سال هایی که شیراز را نمونه ای برای الگوی گردشگری پزشکی و درمانی ارایه می داشت در لایه های دیگر مدیریتی خود با چالش هایی نیز روبه رو بود.

اوکه همواره به خاطر پیشینه ی خانوادگی خود و نزدیکی جغرافیایی به زادگاه یکی از مقامات مذهبی فارس از پشتوانه ی بالایی برخوردار است و تا آستانه ی نامزدی مقام استانداری فارس در تیرماه سال ۱۳۹۰ نیز رفت از ساختن های بی برنامه ریزی در دوره مدیریتی خود هیچ ابایی نداشت و از این نیز ابایی نکرد که از سوی مدیران میانی و پایین دستی دانشگاه علوم پزشکی فارس متهم به کارهای غیر اصولی همچون پیش گام شدن در طرح خام دستانه ی پزشک خانواده شده و فارس را در مسیری قرار دهد که بدون الگوی مشخصی در دام بی تدبیری طراحان این طرح قرار گیرد چنانکه خود نیز پس از مدتی از اجرای عجولانه آن، از بی برنامه گی ها زبان به انتقاد گشود.

این ها در کنار ناتوانی در اداره ی امور بیماران خاص استان فارس که رتبه نخست جمعیتی به لحاظ بیماران تالاسمی، هموفیلی و کلیوی را دارد،نقطه ی ضعفی است که این چهره پنهان جبهه پایداری در فارس همواره با آن برخوردی سیاسی داشت و برخلاف آنکه می توانست با برنامه های پیشگیرانه از شیراز الگویی برای کاستن از تولد بیماران جدید ارایه کند همیشه تلاش کرد مشکلات ریز و درشت بیماران خاص را در فارس با پنهان کاری و بی محلی به موضوع به دست فراموشی بسپارد که برای او موضوعاتی چون عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر مهمتر از سلامت مردم استان بود موضوعاتی که اساسا هیچ ارتباطی با سمت بسیار حساس وی ندارد و به هیچ عنوان وظیفه او به عنوان شخص اول تامین سلامت فارس نیست.

نمونه این موضوع همین بس درحالی که طی دو سال و نیم گذشته گاه و بی گاه بیماران تالاسمی از نبود داروی آهن زدای “دسفرال” و “اکس جید” روبه روی ساختمان لوله ای (ساختماننی که نمای بی قواره ای دارد و او تیمش تلاش بسیار کردند تا ساختمان مرکزی دانشگاه را ساختمان لوله بنامند! گو اینکه شیراز نه پایتخت فرهنگی است و سازمان او نه دانشگاه است! تصور کنید گردشگران داخلی و خارجی که به شیراز می آیند با شنیدن نام ساختمان لوله ای بر مهمترین نهاد علمی فرهنگی شهر چه حالی پیدا می کنند) مدیریت دانشگاه علوم پزشکی صف کشیده و خواستار رسیدگی به این موضوع بودند او از طبقه هفتم همانجا که بنرهای رنگ و وارنگ مذهبی و آیینی! کل دیوار عمودی ساختمان را که به سوی خیابان زند قرار دارد، با ریشخند به نظاره می ایستاد و در سر، سودای خدمت به دولت عدالت محور می پروراند و تاسف بار اینکه همکاران حراستی دانشگاه علوم پزشکی با احضار بیماران و پرستاران بخش تالاسمی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب شیراز از تهدید به تبعید و قطع دائمی داروی حیاتی سخن به میان می آوردند. موضوعی که بیش از ۶ ماه است با عملی شدن آنچه ابتدا تهدید عنوان می شد از بخش تالاسمی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب شیراز دژی امنیتی ساخته که بیماران تالاسمی و خانواده هایشان که سال ها این بخش را به عنوان خانه دوم خود می دانستند باید از چند مرحله چک امنیتی گذر کنند چون به گفته ی یکی از مسئولان ذی ربط بیماران تالاسمی رویشان زیاد شده است!

هنوز کوتاه زمانی از بحران داروهای حیاتی بیماران خاص نگذشته که نوروز ۱۳۹۲ از بخش تالاسمی شیراز خبرهای ناگواری از حساسیت های ریز و درشت حاصل از کیسه های خون وارداتی از سنگاپور به میان می آید. کیسه هایی که پیش از این برای پر شدن با خون های اهدایی مردم از ژاپن به کشور وارد می شد با نفوذ فردی از پرسنل مهمترین نهاد سیاسی اجرایی استان که ظاهرا مجوز واردات این کالای حساس را توانسته است بگیرد از مقصد نامعلومی با عنوان اینکه از فناوری نانو بهره می برد به سازمان انتقال خون فارس ارایه می شود تا خون اهدایی مردم برای انتقال به رگ های بیماران نیازمند به خون استفاده شود غافل از اینکه کیسه های مربوطه هنوز آزمون نهایی خود را به انجام نرسانده اند.

با بلند شدن صدای فریاد بیماران تالاسمی که بصورت مداوم دوهفته یا سه هفته یکبار در معرض تزریق خون قرار دارند و بیخ پیدا کردن موضوع بازرسان دانشگاه به بخش آمده و قرار می شود این کیسه ها از سیستم خارج شده و تا مشخص شدن نهایی مشکل و اخذ استعلام از شرکت سازنده کیسه های پیشین مورد استفاده قرار گیرد این درحالی است که نقاط مختلفی از کشور دچار زمین لرزه و نیاز مبرم به خون روبه رو شد و این گمانه قوت گرفت که کیسه های مورد نظر به زودی در این نقاط بحرانی مورد استفاده قرار گیرد.

ایمانیه که از حامیان احمدی نژاد در فارس به ویژه در دور دوم دولت او بود اکنون که پایه های مدیریتی خود را سست دیده و به زودی باید ساختمان لوله ای خیابان زند را ترک کند از رئیس جمهور جدید خواست بار شدیدی که از نظر هزینه‌های درمان و دارو به ویژه اقشار ضعیف مردم را در فشار قرارداده است کاهش یابد. ما انتظار داریم که سلامت به عنوان اولویتی ویژه مورد توجه قرار گیرد و از توانمندی‌های فراوانی که در هر جای ایران اسلامی وجود دارد با عدالت استفاده شود و به عنوان محور پیشرفت دانشگاه‌ها از حضور تمام‌ وقتی اساتید حمایتی واقعی و جدی شود.

درحالیکه هنوز بامدادان هر آدینه که شامگاه پیشش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با بنرهایی که سراسر ورودی و لابی دعوت به برگزاری آیین های مذهبی می شوند از بلوار شاهد آنجا که گران قیمت ترین رستوران شیراز خون به دل رهگذران می کند کمی نزدیکتر در کوی دوستان نوای نجوای ندبه ای از پلاکی به گوش می رسد که برای بیماران سرگردان خیلی آشناست.

او و دکتر لنکرانی آنقدر که به فکر برگزاری مراسم های مذهبی با اهداف سیاسی بودند به فکر تامین سلامت مردم نبودند.دکتر لنکرانی که اتاق کارش را مزین به عکس هایی از دیدارش با عارف وارسته مرحوم حضرت آیت الله بهجت نموده است کاش از اخلاق آن اسوه اخلاق نیز بهره می گرفت تا بیمارانش همواره از برخورد نه چندان مهربان آمیزش گلایه نکنند.

شما را دعوت می کنیم از ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کنید اگر از قبل نمی دانستید که وارد محیط دانشگاه شده اید تصور شما بر این بود که پا به سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته اید!

36 دیدگاه برای “یکی داستان است پر آب چشم/ایمانیه؛ مدیری که از ساختمان لوله ای زند حسینیه ساخت!

  1. ساختمان مرکزی شیراز از هر وزارتخانه ای بیشتر دوربین فیلمبرداری دارد.
    ایمانیه به شدت فضای دانشگاه را امنیتی کرد و تمام مخالفان را به کمیته ی انضباطی احضار مینمود و برای آنها احکام انضباطی سنگین در نظر میگرفت و سپس با به تعلیق در آوردن بخشی از آن باعث میشد عملا هیچ گونه صدایی از این افراد بیرون نیاید.
    از سال 84 به این طرف که من دانشجو بودم تقریبا 80 درصد اعضای شورای صنفی دانشگاه حکم خوردند و از نام نویسی آنها برای دوره ی بعدی ممانعت به عمل آمد.

  2. این مقاله بررسی عملکرد ایمانیه از دیدگاه بیرونی بود جاداشت در مورد خفقان فرهنگی ، صنفی و سیاسی و مطبوعاتی ایجاد شده در دانشگاه  همچنین پذیرش انبوه  پزشکانی با سطح علمی پایین اما همسو با خط فکری ایشان به عنوان عضو هیئت علمی ، احضار صدها دانشجو و استاد به کمیته انضباطی و حراست،  تعطیلی نشریات دانشجویی و تشکل های منقد صنفی ، فرهنگی و سیاسی و….. هم صحبت کرد.

  3. چند وقت پیش مسمومیتی در خوابگاه دخترانه رودکی اتفاق افتاد. مدیر ایمانیه دختران شورای صنفی را تهدید کرد اگر اطلاع رسانی شود شما را به کمیته انضباطی احضار می کنم. همانطور که نویسنده محترم نوشته در زمان ایمانیه مشکل وجود داشت ، زیاد هم بود، اما با تهدید از خبر رسانی جلو گیری می کرد

  4. متاسفم که فکر می کنید فقط ایمانیه در زمینه بیماریهای خاص و خرید خبرنگاران و دروغ گفتن مشکل داشته

  5. سر اومد زمستون، خدایا هر چه زودتر بلای ایمانیه را از سر ما رفع کن

  6. هر دم از این باغ بری می رسد
    تازه تر از تازه تری می رسد

    چنانکه انتظار می رفت و پیش بینی می شد هنوز دردهای ناشی از کیسه های وارداتی مجعول التیام نیافته دوباره سر و کله کیسه های نامبرده با برچسب ساخت ایران به سیستم بازگشته و داستان حساسیت های تنفسی، پوستی و تپش قلب بیماران رنجور که فریادرسی ندارند دوباره آغاز شده است.
    مگر بیماران تالاسمی موش آزمایشگاهی هستند که هر از چندی با داروها و ابزار پزشکی متعلق به شرکت های وابسته به نهادهای نظامی تست شوند و در این میان با مرگ دست و پنجه نرم کنند؟!

  7. رسانه هایی که در این گزارش از آنها یاد شده آیا تاکنون به خود این زحمت را داده اند که پس از نوش جان کردن کارت های هدیه یکبار هم که شده پای درد دل پدران و مادرانی که سال ها با خون دل فرزندان تالاسمی خود را بزرگ کرده اند و اکنون جانشان به واسطه جاه طلبی های گروهی انحصارگرای مذهبی در خطر است بنشینند؟!
    بخش تالاسمی شیراز با تلاش مادران و پدران بیماران تالاسمی امروز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و درآمد این نهاد از بابت آزمایشگاه تحقیقات تالاسمی بی هیچ بازدهی در دستان دانشگاه قرار می گیرد.
    چرا باید مانند طرح ترافیک با بیمارانی که ماهی یکبار به این بخش می آیند تا خون بگیرند برخورد شود. طرح زوج و فرد کردن بخش تالاسمی شیراز تازه ترین نسخه از برخوردهای قهرآمیزی است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حق بیماران تالاسمی روا می دارد.

  8. می خواستم این موضوع را به گزارشی که بیشتر به غمنامه ی بیماران تالاسمی شیراز شبیه است اضافه کنم که در حالیکه بیش از 2.5 سال است داروی دسفرال عملا از چرخه توزیع خارج شده در تازه ترین رویداد پرسش برانگیز بیمارانی که از داروهای تزریقی ایرانی استفاده می کنند می توانند با پشت سر گذاشتن تست پوستی زیر نظر پزشک از سهمیه ی داروی دسفرال در بیمارستان خیریه امیر برخوردار شوند.
    آیا این انصاف است که بیماران را به بهانه ی تحریم ها از دارویی که سال هاست امتحان خود را پس داده و از نتایج بالایی برخوردار است محروم کرده و بی تدبیری و ناتوانی مدیریتی خود را پای تحریم ها بگذارید؟!
    دارویی که در انبارها در حال فاسد شدن است چرا به صورت قاچاق در دستان افراد فرصت طلب قرار گرفته است؟
    چرا بیماری که سال هاست دسفرال را استفاده می کرده حالا باید ثابت کند که نیاز به این دارو دارد؟
    چرا این دارو  در بیمارستان امیر به این شیوه توزیع می شود ولی در اختیار بیماران تالاسمی نیازمند قرار نمی گیرد؟
    و چراهای دیگری که اگر گردآوری شود یک دادگاه صالح باید به تخلفات دکتر ایمانیه و مجموعه زیر دستش رسیدگی کند.

  9. دو سال پیش یک روز به درمانگاه امام رضا اومده بود. دو تا منشی بیچاره اندکی موهاشون از مقنعه شون زده بود بیرون. دقت کنید” اندکی” همونجا دستور داد اخراجشون کردند.

  10. یعنی اولین مدیری که باید عوض شه ایمانیه است او در ریزترین تصمیم ها هم نظر دوستان سیاسی و ائمه جمعه را می خواست در حالی که بخش سلامت یک حوزه تخصصی است که با جان مردم سروکار دارد.کاش ریخت و پاش های برنامه های مذهبی و سیاسی صرف بیماران تالاسمی می شد.ایمانیه البته به لحاظ ایجاد زیر ساخت بد عمل نکرد که شاید در این حوزه نمره قبولی بگیرد اما یادمان باشد که خیرین این حوزه نیز در این سال ها خوب کمک کردند کسی چه می داند شاید بهتر از این هم می شد عمل کرد به نظرم هروقت بیمارستان نمازی به عنوان مهمترین مرکز درمانی شهر بازسازی و آبرومند شد می توان گفت اتفاق مهمی افتاده باورکنید نوسازی بیمارستان نمازی از همه پروژه های درمانی استان مهمتر است از همه

  11. هرچند ایشان طبیب حاذق و استاد محترمی است ولی در دوران مدیریتش خصوصا در مسایل فرهنگی افتضاح بزرگی به بار آورد. در اوایل ریاستش میثاق نامه ای را در ورودی دانشکده ها نصب کرد که روی آن به مسایل احمقانه ای چون لزوم کوتاهی ناخن آقایان و قباحت پوشیدن لباسهای آستین کوتاه برای آقایان اشاره شده بود!!! استاد ایمانیه در ورودی دانشکده پزشکی را در همین یک ساله ی اخیر جداسازی جنسیتی کردند و برای ورودی خواهران مثل در شاهچراغ بازرسی ویژه قرار دادند!!! انتساب چهره هایی مثل خباز به ریاست دفترش خود نشان از تفکرات مرتجعانه ی سیاسی اش داشت.

  12.  او کسی است  که فقط و فقط نظر کسانی که از لحاظ سیاسی و مذهبی با او همسو بودند میپرسد.وی با صرف هزینه های هنگفت برای دانشکده های گوناگون ورودی خواهران و برادران را جدا کرده و در ورودی خواهران کسانی را گماشته  که غیر از امثال خود را تحقیر میکنند…او کسی است که به کیفیت زندگی دانشجویان توجه چندانی نکرده و لی در ازا برای مراسم مذهبی  و ایجاد نهادهای گوناگون همسو با عقاید سیاسیش  تا میتواند ریخت و پاش میکند…

  13. ما که عمر و جوانی و دوران دانشجویی و بهترین دوران زندگیمان در عصر سیاه ایمانیه گذشت ولی اگر دولت روحانی قراره کاری بکنه حتما باید  امثال ایمانیه رو محاکمه کنه
    ایمانیه در یک جمله خلاصه می شود ( عضو مخفی جبهه پایداری) یا ( رسایی بدون عبا و عمامه)

  14. متاسفانه این فرد با گرفتن ژست مذهبی و سوء استفاده از عناوین مقدس، 8 سال در جایگاه ریاست دانشگاه باقی ماند و سوء استفاده ای که نکرد، نبود. سال 88 دفتر ایمانیه رسما به ستاد تبلیغاتی احمدی نژاد تبدیل شده بود. هر مناسبتی که باشد دانشگاه را مملو از پوستر و بنر می کند ولی افسوس از اندکی فکر برای مشکلات درمانی بیماران خاص

  15. امیدوارم وزیر بهداشت جدید واقعن ریاست دانشگاه رو ایندفعه به یک آدم متخصص، مدیر و مسئولت پذیر بده. مردیم بس که به جای درست کرن کارای بدشون ملتو خواستن کمیته. بر و بچه های کمیته دیگه باهامون چاق سلامتی میکنن!!!

  16. ایا وظیفه رییس دانشگاست که تو بخشهای بیمارستان با نوچه هاش بگرده و کسایی رو که یکم بی حجابن رو اخراج کنه؟
    ایا باعث افتخاره که دانشگاه علوم پزشکی تو سال قبل از سازمان ارشاد کار فرهنگی بیشتر کرده باشه؟کارای فرهنگی که توسط عده ای خاص برگزار و تنها عده ای خاص مخاطب داره و برنامه هاییه که سبب طرد بقیه از دین میشود؟
    اگه شوراهای صنفی و انجمنا و هر کس دیگه که قراره حرفای ایمانیه رو نشر ندن کمیته انضباطی و مطرود شن مشکلات این دانشگاه حل میشه؟
    نظر دکتر ایمانیه در مورد کاهش رتبه دانشگاه و کاهش امکانات رفاهی چیه؟
    ایا دکتر واگذاری ویلای وقفی مرحوم نمازی به اعضای حراست رو عین دینداری میدونن؟
    تهمت زدن.دروغ بستن و بردن ابروی افراد برای ساکت کردن انها چقد با معیارای اسلامی مطابقت دارد؟
    اینجا جای گفتن همه افتضاحات نیست.
    وقتی می بینمش فقط ریاکاری ظلم و ترس …….

  17. خدایا خودت این نقابا رو نشون بده که از دست روحانی کاری ساخته نیست

  18. انصافا دانشگاه تبدیل به سازمان تبلیغات و ستاد اقامه نماز و ستاد امر به معروف ونهی از منکر شده

  19. جناب آقای دکتر هاشمی
    وزیر جدید بهداشت درمان و آموزش پزشکی
    می دانید تمام وقت ٱموزشی در دانشگاهها یعنی چه؟
    یک حقوق ماهیانه ی 5 میلیون تومانی است که به اساتیدی تعلق می گیرد که عصر به جای مطب به دانشجو تدریس می کنند. (نوش جانشان) البته ما شنیدیم که تمکن مالی جنابعالی در حدی است که این ارقام به چشم شما نمی آیند ولی مستحضر باشید که این مبلغ برای برخی اساتید آنقدر قابل توجه محسوب می شود که … .
    در دانشگاه علوم پزشکی …. فرمهای تمام وقت ٱموزشی طراحی شده بود که پس از امضای مدیر گروه این حقوق به اساتید مشمول تقدیم می گردید. روزی روزگاری جوانترین دانشیار ایران که از بد حادثه مدیر گروه … هم بود فرم جعلی دکتر ایکس را امضا نکرد.
    چرا؟! چون طبق برنامه و به شهادت اساتید دانشجویان وبیماران بخش مربوطه از ساعت 13 غیرفعال بود. این درحالی است که مدیران قبلی – و اگر عاقبت اندیش باشند مدیران بعدی- این فرم را تایید می کردند و مدتها این 5 میلیون بیت المال به حساب دکتر ایکس واریز می شد.
    دکتر ایکس اعتراض کرد و ادعا نمود که ریاست دانشگاه علوم پزشکی … در جریان است.
    ٱن مدیر گروه وقت ملاقات حضوری با ریاست دانشگاه علوم پزشکی … گرفت و صحت مطلب را جویا شد. ایشان فرمودند که فرمت فرم تمام وقت ٱموزشی را تغییر می دهیم تا با فعالیت های اجرایی دکتر ایکس (و نه آموزشی) تطبیق پیدا کند و سپس شما که مدیر گروه هستید امضا کنید.
    در طی ماهها بعد فرم دکتر ایکس دیگرجهت تایید به مدیر گروه واصل نگردید.
    از قضا ریاست دانشگاه علوم پزشکی … از دوستان گرمابه و گلستان دکتر ایکس بود.


    جناب آقای وزیر جدید یعنی واقعا آخر داستان را نمی توانید حدس بزنید؟!!

    1. این واقعن یه داستانه….
      یعنی خیلی از این حرفای اینجا صحت نداره…
      میدونید چیه اصلا خیلی هاش خوبه ولی من نمیدونم چقدر ما بی آبرو شدیم که می گیم بده…
      مگه بد تو دورانی که کمتر مدیر مذهبی پیدا میشه ایشون کاملا مذهبی هستند و پول رو به جای اینکه خرج مراسمات و تشریفات لغو و بیهوده کنن مراسمات فرهنگی اجرا می کنن؟؟؟؟
      نمیدونم این نظر رو میذارین یا نه ولی مرد باشید و بذارید

  20. به نظر می رسه کمی تند روی می کنید بنده شخصا با بسیاری از سیاستهای دکتر ایمانیه مخالفم اما مگر قراره ما دین وفرهنگ رو از دانشگاه بیرون بکشیم ؟ بله حرف شما درسته میشه با سلیقه بهتری کار مدهبی کرد که متاسفانه این سلیقه به خرح داده نشده اما بی انصافی هم نکنید دکتر آدم سالمیه

  21. ایمانیه دانشجویان واحد بین الملل را به زور مجبور به رفتن به خوابگاه ترمی ٢.۵ میلیونی میکنه. تعهد زوری دروغ گرفته.دایمأ مأمور میفرسته در خونه از همسایه و این و اون تجسس کنن که این دانشجوها با خانواده زندگی میکنن یا خیر. زنگ میزنن خانواده بیاد امضا کنه ما با فرزندمون زندگی میکنیم.من دانشجو سال آخر پزشکی و ٢٧ ساله ام و با رضایت کامل خانواده خانه دانشجویی ارزان اجاره کردم. چون نمیرم خوابگاه و طبق تجسس جاسوس های ایمانیه به خانوادم زندگی نمیکنم نمیذاره اتنخاب واحد کنم. واقعا حرکتی کنید که بره بتونیم راحت درسمونو بخونیم!

  22. فکر میکنم قبل از هرگونه انتقاد یک طرفه نیاز به یک بررسی دقیق تری از عملکرد ایشان باشد . نباید منکر این قضیه شد که دکتر ایمانیه از زمان شروع فعالیت خود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل اینکه از بطن این مجموعه بوده است با بسیاری از گرفتاری های این مجموعه که با بخش سلامت در ارتباط است آگاه بوده و تمام تلاش خود را در جهت حل این مسایل بکار گرفت .

    استفاده از منابع مالی قوی و حیران و سرگشته خیرین در بخش توسعه سلامت که با بودجه های دولتی به این سرعت امکان پذیر نبود همچنین اصلاح ساختار اداری و مدیریتی و توسعه مارکز درمانی با خدمات متنوع ، توسعه منابع و مراکز تحقیقاتی و افزایش مقالات علمی ارایه شده به منابع علمی دنیا از جمله فعالیت های ایشان بوده است . علاوه بر این ایشان در اواخر سال 1390 استعفای خود را تقدیم وزیر وقت نمودند و دلیلی ایشان استفاده آن وزیر محترم وقت از نیروهای جوانتر و کارآمد تر بود که با مخالفت جدی وزیر و بسیاری از مقامات و مدیران ارشد استان همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی همراه شد . یادآوری میگردد که رسانه های فارس و خبرنگاران محترم در تمام فعالیت های خود در بخش بهداشت و درمان و سلامت در فارس علاوه بر درج خبرهای فعالیتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موارد انتقادی خود را نیز در رسانه های مختلف درج نموده اند که فکر میکنم درج این انتقادات که به حق برخی از آنان به جا بوده است نیز کارت هدیه یا نهار و شامی را مهمون آن مجموعه نبوده اند. در خاتمه از نگارنده این مطالب تقاضا دارم اگر نقدی برجاست خوب است این نقد منصفانه و خارج از دیدگاههای تند سیاسی و جناحی و تنها به خاطر رضای خدا و مردم که همیشه پیروز این صحنه اند باشد .

  23. با انویوس امدند با مینی بوس می روند…جناب دکتر میز میز خدمت بود نه میز جاه طلبی جناحی و سیاسی
    …….

  24. سلام
    هفت سال هست که از دانشجویی من در دانشگاه علوم پزشکی شیراز میگذرد که در طی این 7سال درحدود 6سال تحت عناوین و به بهانه های مختلف علمی،اجرایی،اعتقادی و… با جناب آقای دکتر ایمانیه ارتباط فکری و حضوری نزدیک داشته ام
    ازجمله کسانی بودم که همیشه منتقد صریح به برخی از جنبه های عملکردی ایشان بوده وهستم و نه هیچگاه نیاز دیدم از ایشان تمجید کنم ونه ایشان به تمجید من یا امثال من نیاز داشته و یا روی خوش نشان دادند،بلکه همیشه مشوق من برای بیان مشکلات و انتقادات بودند البته انتقاد مودبانه و اصولی ونه هوچی گری نمایشگونه!

    اما ارتباط نزدیک فکری و حضوری 6ساله با ایشان به من این اجازه رو میده که به دور از بی انصافی و یا تملق و فقط از سر ادای دین به آنچه از کرامات انسانی در ایشان دیدم راجع به ایشان بگویم:
    “در آینده چنانچه به تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نگاه کنیم یکی از افتخارات این دانشگاه ،ریاست دکتر ایمانیه بر این دانشگاه میباشد و این در حالی است که در اکثر قریب به اتفاق موارد ریاست یک دانشگاه، از جمله افتخارات فرد رییس محسوب می شود”

    دغدغه ای که ایشان برای انتشار تفکر واخلاق معتدل اسلامی وانسانی در جو دانشگاه و به خصوص دانشجویان دارند ،صحنه ای زیبا از نگرانی یک پدر برای آینده فرزند را به تصویر می کشد…
    مهم نیست که ایشان رییس دانشگاه باشند یا نباشند،آنچه مهم است ترویج تفکرات ایشان در نسل جوان می باشد…

    در غوغای بی اخلاقی ها و بدخواهی های امروز مدیران جامعه، آنچه امید به آینده را در من روشن میکند ،امید به ورود تربیت شدگان این استاد اخلاق مدیریت انسانی واسلامی به عرصه های مدیریت کشور میباشد…
    من نه بیمار خاص هستم ونه کارشناس سیاسی یا حتی درمانی…لذا به خودم اجازه نمیدم در این حیطه ها ایشون رو تایید یا رد کنم…بهتره استاندار و وزیر محترم بهداشت با نگاه کارشناسی دقیق و بدور از وجوه سیاسی یا جناحی تصمیم بر ابقا یا عزل ایشون در این سمت مهم مرتبط با سلامت بیماران بگیرن
    آنچه من گفتم صرفا اظهار نظر یک دانشجو از عملکرد وشخصیت ایشون بود
    ولی از کلیه دوستان مخالف با ایشون خواهش میکنم اینجور حقایق رو لگدمال نکنید وحین انتقاد و در صورت تمایل اصرار بر عزل ایشون شرط ادب و اخلاق انسانی رو هم در نظر بگیرید
    آنچه که حتی مخالفان استاد هم به اون اذعان دارن پاکی ودلسوزی ایشون هست پس لطفا با ذکر ویژگیهای مثبت انگیزه خوب بودن رو در مدیران آینده تقویت کنید
    اینکه ایشون برن یا بمونن برا من اصلا مهم نیست،الگو شدن ویژگی های مثبت و منحصر به فرد ایشون در مدیران جامعه هست
    بیاید برا رضای خدا و بدور از غرض ورزی سیاسی،هرچه نکات مثبت ومنفی از استاد میشناسیم رو لیست کنیم

  25. مطالبتون خیلی مغرضانه بود.من خودم دانشجوی علوم پزشکی شیراز هستم.باور کنید دکتر ایمانیه مدیر کاملا” پاکی هستن.همچنین از دکتر لنکرانی خوش اخلاق تر تو ارتباط با مریض ندیدم.تعجب میکنم اینجوری قضاوت کردید.

    1. در مورد اخلاق لنکرانی با مریض لطفا حرف نزنید که همه شاهدان عینی از رفتار بسیار بد ایشان با مریض گلایه دارند.سوء مدیریت و مدیرت جناحی هم ربطی به پاکی و ناپاکی ندارد

  26. سلام
    درخصوص نقص در حوزه درمان من هم موافق هستم البته توجه داشته باشید که با وجود این نواقص ما قطب توریسم درمانی جنوب کشور هستیم و این یعنی حرکت رو به جلو
    در خصوص مسائل فرهنگی، امر به معروف و … بهتره به سیاست های کلان نظام توجه داشته باشیم چون دکتر ایمانیه فقط مدیر یک دستگاه اجرائیه و اگر فرد خودش در این موارد مشکلی نداشته باشه دلیلی نداره مخالفت کنه به نظرم خیلی هم خوبه.

  27. چندین ساله دارم تلاش میکنم که استخدام اونجا شم اما علی رغم اینکه پدرم 39 سال برای دانشگاه زحمت کشیده و جانبازم هست و حق من تک فرزندش هست که اونجا باشم اما این مردک حتی اجازه نداد پدرم ملاقاتش کنه اونوقت اینقدر زورم میگیره میبینم بعضی ها چون فقط این اقای به اصطلاح متدین واسشون پارتی بازی کرده سنگش رو به سینه میزنن.نمیگم من هم اگه جای اونا بودن نمیزدم اما ادم بهتره چشمش رو رو همه واقعیتها باز کنه نه فقط جا هایی که به نفعشه.اینو هم بگم من فوق لیسانس IT دانشگاه شیراز دارم ازمون استخدامیش هم شرکت کردم اما جلوی چشممون اشنا های این مردک رفتند تو.امتحان صرفا فرمالیته بود + کسب درامد واسه دانشگاه…
    فقط یه جمله میگم : واگزارش به خدا و امام حسین…

  28. چندین ساله دارم تلاش میکنم که استخدام اونجا شم اما علی رغم اینکه پدرم 39 سال برای دانشگاه زحمت کشیده و جانبازم هست و حق من تک فرزندش هست که اونجا باشم اما این مردک حتی اجازه نداد پدرم ملاقاتش کنه اونوقت اینقدر زورم میگیره میبینم بعضی ها چون فقط این اقای به اصطلاح متدین واسشون پارتی بازی کرده سنگش رو به سینه میزنن.نمیگم من هم اگه جای اونا بودن نمیزدم اما ادم بهتره چشمش رو رو همه واقعیتها باز کنه نه فقط جا هایی که به نفعشه.اینو هم بگم من فوق لیسانس IT دانشگاه شیراز دارم ازمون استخدامیش هم شرکت کردم اما جلوی چشممون اشنا های این مردک رفتند تو.امتحان صرفا فرمالیته بود + کسب درامد واسه دانشگاه…
    فقط یه جمله میگم : واگزارش به خدا و امام حسین…

  29. جناب آقای وزیر بهداشت و درمان
    چند هزار استاد , دانشجو و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بی صبرانه و امید وار چشم به راه حکم و اجرای عدالت توسط شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.