پتروشیمی شیراز در مسیر ایران قوی/ صرفه‌جویی میلیون‌ها یورویی با بومی‌سازی دانش فنی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، با اشاره به بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین -رودیوم، گفت: پس از ۵ روز از سرویس قرار گرفتن راکتور، تولید روزانه ۱۰۹۵ تن اسید نیتریک با غلظت متوسط
۵۶٫۶۰/۱ وزنی و با راندمان متوسط ۸۹٫۵ درصد ثبت و گزارش شده است.
به گزارش خبرپارسی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا اظهار داشت: متخصصان داخلی با اتکا به دانش و توانمندی خود، موفق به بومی‌سازی دانش فنی ساخت توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم راکتور اکسیداسیون آمونیاک واحد اسید نیتریک شدند.
وی تصریح کرد: بر اساس همین گزارش پس از ۵ روز از سرویس قرار گرفتن راکتور، تولید روزانه ۱۰۹۵ تن اسید نیتریک با غلظت متوسط
۵۶٫۶۰/۱ وزنی و با راندمان متوسط ۸۹٫۵ درصد ثبت و گزارش شده است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز،بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم را نقطه عطفی در مسیر خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی ذکر کرد.
حیدرنیا خاطرنشان کرد: اسید نیتریک به عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول کاملا راهبردی در صنایع مختلف است. بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین-رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.
وی به مزایای دیگر این دستاورد اشاره کرد و گفت: صرفه‌جویی ارزی قابل توجه در حدود میلیون‌ها یورو در سال، حمایت از تولید دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال از دیگر مزایای بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز ابراز امیدواری کرد که با تداوم تلاش‌های متخصصان داخلی، شاهد پیشرفت‌های روزافزون صنعت پتروشیمی کشور باشیم و به یاری خداوند متعال، ایران قوی در این عرصه مهم و راهبردی به منصه ظهور برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.