برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیر مجاز در بند بهرام سد ملاصدرا

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت :با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می شود.

 

به گزارش خبر پارسی به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، جلسه هماهنگی رفع تصرف اراضی ملی سد ملاصدرا و پیشگیری از استقرار موتور پمپ های غیر مجاز با حضور مسوولان قضایی و مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد.

 

کرامت الله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس در این نشست طی سخنانی ضمن تشکر از قوه قضاییه، نیروی انتظامی و اداره کل منابع طبیعی استان در راستای اجرای عملیات رهاسازی اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا گفت: ادامه و استمرار تثبیت حاکمیت اراضی ملی و نیز حفظ و صیانت از منابع آب دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده یکایک ما می باشد. لذا همه هم و غم خود را بایستی در حفاظت از این منابع بکار گیریم.

 

عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای فارس اضافه کرد: میانگین بارش استان فارس تا صبح امروز ۱۹۴ میلیمتر می باشد که نسبت به میانگین بلند مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد . لذا مدیریت منابع آب و برخورد با تخلفات آبی از اولویت های این شرکت می باشد.

 

شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید نیز در سخنانی از هر گونه اقدام و آمادگی برای برخورد با تخلفات حوزه آبی شهرستان بویژه اراضی ملی بند بهرام سد ملاصدرا از طریق طرح در شورای تامین اعلام آمادگی کرد. ابراهیم ابراهیمی

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این نشست گفت: شرکت آب منطقه ای بخصوص در سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۲ توانست با تدابیر خاصی در مدیریت منابع آب بخصوص انسداد چاههای غیر مجاز قدم های مثبتی بردارد. انسداد تعداد ۲ هزار و ۷۸۹ حلقه چاه غیر مجاز آنهم در سال ۱۴۰۲ قابل تقدیر است.

 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می شود.

 

در پایان جلسه سایر حضار اظهار نظر کرده و همگی بر صیانت و حفاظت از منابع آب و نیز اراضی ملی تاکید کردند.

 

گشت زنی مشترک ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و گروههای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای فارس با مساعدت نیروی انتظامی و همچنین تهیه گزارش تخلف و ارسال به محاکم قضایی و نیز ممانعت از سوخت رسانی احتمالی به دستگاههای موتورپمپ غیر مجاز از دیگر تصمیمات جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.