مقاوم‌ سازی هتل آسمان بررسی می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس اعلام کرد که مقاوم‌سازی هتل آسمان شیراز، توسط کارشناسان این سازمان بررسی و نتیجه صراحتا اعلام خواهد شد.

مجتبی زوربخش یکشنبه ۱۲ تیر به خبرنگاران گفت: مالک هتل آسمان طی ۱۰ روز گذشته مستنداتی را در مورد مقاوم سازی این سازه، ارائه داده است که باید توسط کارشناسان سازمان نظام مهندسی، بررسی و پیرامون آن اظهارنظر شود.

او خاطرنشان کرد: هر سازه و ساختمانی که در شهر احداث می‌شود، در صورت رعایت آئین‌نامه و مقررات ملی ساختمان و طی مراحل گردش کار از طراحی تا اجرا و تکمیل سازه، مورد حمایت سازمان نظام مهندسی خواهد بود.

زوربخش گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، اگر یک سازه سلسه مراتب قانونی را طی کرده و ضعف ایستایی نداشته و دارای استحکام و پایداری لازم باشد و مهندسان ناظر هم آن را تائید کنند، از آن حمایت می‌کند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان فارس تاکید کرد که در مورد وضعیت استحکام سازه هتل آسمان شیراز نیز، بعد از بررسی کامل مستندات و انجام مطالعه کارشناسی، صراحتا اظهارنظر خواهد کرد.

زوربخش با بیان اینکه کمیته تخصصی باید در مورد کفایت اسناد و مدارک اظهارنظر کند، گفت: قاعدتا سازمان نظام مهندسی ساختمان، در مورد بناهایی که روال قانونی را طی کرده باشد، رویکردی حمایتی دارد؛ سرمایه‌گذاران نیز باید به این سازمان اعتماد داشته و مطمئن باشند.

طی ماه‌های اخیر و به دنبال وقوع حادثه ریزش متروپل آبادان و پُررنگ شدن موضوع ساختمان‌های غیرایمن، مباحثی در خصوص هتل آسمان شیراز نیز مطرح شده است.

اگرچه مسائل مطرح شده پیرامون ساختمان هتل آسمان، تنها به مباحث ایمنی محدود نبوده و دامنه آن به حفظ حریم آثار تاریخی ثبت شده نیز کشیده شده است اما پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی مرداد ماه سال ۱۳۹۸، در این ساختمان نیمه‌کاره، موضوع مقاومت این سازه و لزوم تائید سازمان‌های ذیربط مطرح شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.