اولویت‌های نماینده منتخب کوار، سروستان و خرامه در حوزه انتخاببه

منتخب مردم شهرستان سروستان، خرامه و کوار در مجلس دوازدهم شورای اسلامی از پیگیری و رسیدگی به مطالبات این سه شهرستان خبر داد و اولویت‌های مجلس را در این حوزه انتخابیه برشمرد.

 

غلامرضا توکل در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سه شهرستان سروستان، خرامه و کوار با مشکلات بسیاری در حوزه آب، صنعت، اشتغال، جاده و بهداشت و درمان رو به رو هستند که پیگیری این مشکلات به صورت جدی دنبال خواهد شد. کدام مطالبات شهرستانهای خرامه، کوار و سروستان در اولویت است؟

 

وی به مشکلات شهرستان خرامه اشاره کرد و افزود: تدابیر لازم برای بهتر شدن شرایط شهرستان خرامه و توسعه متوازن این شهرستان اتخاذ شده و تأمین آب شرب بهداشتی پایدار، حقابه کشاورزان کربال، تعریض یا ارتقای جاده‌های مواصلاتی و توسعه صنعت فولاد و سیمان این شهرستان با هدف اشتغالزایی جوانان در دستور کار است.

 

توکل در خصوص مطالبات شهرستان کوار هم گفت: سد کشاورزی کوار حدود ۳۵ سال است چه هنوز به سر منزل مقصود نرسیده و با توجه به اینکه این سد تأمین آب شرب، رونق کشاورزی و ساخت نیروگاه برق آبی را ممکن می‌کند بهره‌برداری هر چه سریعتر از آن در دستورکار است. تکمیل پروژه نیمه تمام ورزشی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌های سروستان و پیگیری برای بهتر شدن شرایط جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی از مهمترین برنامه‌ها به منظور توسعه و آبادانی شهرستان سروستان است.

 

وی، احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی ریحانه النبی، تعریض یا ارتقای جاده‌های مواصلاتی و شتاب‌بخشی به راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار را از دیگر برنامه‌ها جهت توسعه این شهرستان دانست و گفت: با راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال افزون بر هزار نفر فراهم می‌شود، لذا برنامه‌ریزی برای تحقق این امر در اولویت قرار دارد.

 

توکل با اعتقاد به اینکه سروستان باید قلب تپنده استان باشد، افزود: متأسفانه شهرستان سروستان در طول سال‌های گذشته مظلوم واقع شده و از ظرفیت‌های این شهرستان آن طور که باید استفاده نشده، لذا جذب سرمایه‌گذار، رونق کشاورزی، دامداری و صنعت، تأمین آب شرب بهداشتی، پیگیری برای انتقال پساب شیراز به سروستان و تبدیل شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان به عنوان قطب جدید صنعتی فارس از مهمترین رویکردها جهت توسعه این شهرستان به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان شماره ۲سروستان در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار دارد، گفت: تکمیل پروژه نیمه تمام ورزشی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌های سروستان، پیگیری برای بهتر شدن شرایط جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و به سرانجام رساندن عملیات اجرایی محور کوهنجان به کوار هم از دیگر برنامه‌ها به منظور توسعه و آبادانی شهرستان سروستان است.

 

توکل با تأکید بر اینکه صدای مردم سه شهرستان سروستان، خرامه و کوار بایستی در خانه ملت طنین‌انداز شود، عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه همه‌جانبه هر سه شهر بهره ببریم و موجبات رشد این مناطق را در همه سطوح زیرساختی، بهداشت، درمان ، آب شرب، صنعت، کشاورزی، ورزش، اشتغال و جاده مواصلاتی فراهم کنیم.

 

منتخب مردم شهرستان سروستان، خرامه و کوار در مجلس دوازدهم شورای اسلامی ادامه داد: ۳۰ کلان پروژه توسط امام جمعه شیراز احصا و مقرر شد همه نمایندگان از این ۳۰ پروژه حمایت کنند.

 

محرومیت‌زدایی با برقراری عدالت

 

او که معتقد است نمایندگان وکیل ملت هستند، گفت: باید زبان گویای مردم باشیم و از خانه ملت برای رسیدگی به مطالبات مردم و حل مشکلات آنها بکوشیم.

 

منتخب مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه همچنین قشر محروم را صاحب اصلی انقلاب دانست و با بیان اینکه عدالت باید در همه زمینه‌ها گسترده شود، افزود: محرومیت‌زدایی نیز با برقراری عدالت در دستور کار است.

 

توکل عنوان کرد: همه نمایندگان باید آن‌گونه که در شأن و جایگاه ملت است با اتحاد، وحدت و برادری برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنند.

 

وی اشتغالزایی را یکی از مولفه‌های برون رفت از وضعیت دشوار اقتصادی دانست و افزود: این دولت میراث‌دار مشکلات گذشته است و باید تیم اقتصادی دولت برای حل معضلات معیشتی مردم بیشتر کار کند؛ اگرچه اقدامات قابل‌توجهی انجام شده اما این اقدامات کافی نیست، نگاه به داخل و استفاده از توان داخلی یکی از ضرورت‌هایی است که برای حل مشکلات باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

توکل ادامه داد: در صدد هستیم از قِبَل مسیولیت‌های اجتماعی بیشترین خدمت را به لحاظ اشتغالزایی و ازدواج آسان در حوزه انتخابیه ارائه دهیم.

 

منتخب مردم شهرستان سروستان، خرامه و کوار در مجلس دوازدهم شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: شفافیت و برقراری عدالت نسبی هم در کشور و هم در استان فارس و حوزه انتخابیه در دستور کار قرار دارد، همچنین پیگیری امور بانوان، افزایش سهم مدیریتی و نقش و جایگاه آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا مطالبات بانوان در سطوح مختلف و به صورت سلسله مراتبی بررسی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.