مشکلی در تامین نهاده و فرآورده‌های دامی در فارس نداریم

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس گفت: با توجه به خرید و ذخیره سازی مناسب فرآورده‌های دامی و همچنین روند واردات نهاده‌ها، در شرایط کنونی مشکلی در زمینه تامین نهاده و فرآورده‌های دامی در فارس وجود ندارد.

رهام رحمانی دوشنبه ۱۸ بهمن در جمع خبرنگاران با تبریک چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۲۱هزارتن نهاده‌های دامی؛ شامل ۹۸ هزار تن ذرت، ۹۷ هزار تن کنجاله سویا و ۱۲۶ هزار تن جو توسط این اداره کل در بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده که این میزان توزیع در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، ۷۵ درصد و سال ۹۸، ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس عنوان کرد: در حال حاضر نیز همزمان عملیات ذخیره سازی و توزیع نهاده‌ها و فرآورده‌های دامی در انبارها و سردخانه‌های ملکی و استیجاری شرکت‌ در حال انجام است.

رحمانی با اشاره به اینکه خرید دام زنده دامداران عشایر و روستایی امسال طی دو مرحله در استان انجام گرفت، بیان کرد: در مرحله اول خرید دام سبک عشایر در قالب طرح حمایتی خشکسالی به تعداد ۷۹۹۰ راس خریداری شد. در مرحله دوم که همچنان ادامه دارد تاکنون ۴۶۰۶ راس دام سبک و سنگین در قالب طرح خرید حمایتی خریداری شده است.

به گفته او؛ گوشت حاصل از خرید این دام‌ها بسته بندی و در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شده است.

رحمانی همچنین با بیان اینکه در یک ماه اخیر به دلیل مازاد تولید مرغ در مقایسه با مصرف داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان و تنظیم بازار، بیش از یک هزار تن مرغ از تولیدکنندگان استان خریداری و ذخیره شده، خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از مصرف کنندگان خصوصاً طبقات پایین درآمدی در مقاطعی از سال از محل ذخایر تولید داخل و واردات ۲۲۹۹ تن مرغ ، ۷۰۰ تن گوشت قرمز و همچنین حدود ۳۰ تن تخم مرغ در بازار توزیع شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس اظهار امیدواری کرد:  علیرغم شرایط سخت ناشی از خشکسالی سال گذشته، این شرکت توانسته باشد با ارائه خدمات حمایتی متنوع و افزایش قابل ملاحظه حجم فعالیت‌ها، بخشی از مشکلات تولیدکنندگان زحمتکش را برطرف کرده و در تعدیل قیمت‌ها برای جامعه مصرف کنندگان موثر باشد.

رحمانی خاطرنشان کرد: کارکنان زحمتکش این اداره همچون گذشته و بویژه در ماه‌های پایانی سال آمادگی لازم را برای ارائه خدمات حمایتی تامین و تحویل نهاده‌ها، خرید محصولات مازاد تولیدی و تامین و توزیع فرآورده‌ها بویژه برای دهک‌های پایین درآمدی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.