مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه های فارس سریعتر حل شود

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: امروز دانشجوی انقلابی به عنوان حلقه‌های میانی نقش خود را در عرصه مطالبه‌گری فعال از مسئولان ایفا کرده و این مهم نیازمند به روز بودن دانشجویان نسبت به مسائل جامعه و دنیاست.

دکتر محمدجواد کهندل پور در حاشیه برنامه استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه های شهر شیراز با بیان اینکه دانشجویان بسیجی با کوله باری از تجربه و خدمت به مردم، سال تحصیلی را شروع کردند، اظهار کرد: تابستان ۱۴۰۲ را می‌توان بهار آموزش، تلاش، جهاد و خدمت دانشجویان بسیجی استان فارس دانست که در بیش از ۶۰ نقطه استان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی فارس گروه های جهادی دانشجویی را در زمینه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، دامپزشکی، پزشکی و سلامت، فرهنگی، هنری، آموزشی، تربیتی و خانواده، فعال کرده است، افزود: گروه‌های جهادی دانشجویی با حضور بیش از ۴هزار و ۵۰۰ دانشجوی بسیجی در روستاها و مناطق کم برخوردار به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی به مردم در عرصه‌های ۱۱ گانه پرداختند.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه گفت: امروز دانشجوی انقلابی به عنوان حلقه‌های میانی نقش خود را در عرصه مطالبه‌گری فعال از مسئولان ایفا کرده و این مهم نیازمند به روز بودن دانشجویان نسبت به مسائل جامعه و دنیاست.

کهندل پور با بیان اینکه در تابستان امسال بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان بسیجی استان فارس در دوره‌های مختلف تشکیلاتی، بصیرتی، مهارتی و مدیریتی شرکت کردند، ادامه داد: دوره‌هایی مثل خط امام، سیدالشهدا، لبیک، سلام، میدان دار، میقات، طرح ولایت، اسلام ناب و اربعین تمدن ساز با اهداف مختلف و محتوای متفاوت برگزار شد، که شرکت کنندگان در این دوره‌ها سکان هدایت بسیج دانشجویی را در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های استان به دست خواهند گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان در عرصه‌های علمی گفت: امروز، بسیج دانشجویی استان فارس دارای ۵۳ هسته علمی پژوهشی، ۳ مرکز تحقیقاتی، ۵ اندیشکده و یک پژوهشکده بوده که تعداد آنها در حال افزایش است.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان استان فارس در راستای آشنایی با عرصه‌های پیشرفت صنعت و فناوری در استان‌های مختلف کشور به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام شدند که در سال جدید تحصیلی برنامه‌ای مشابه ویژه اساتید نیز پیش بینی شده است.

کهندل پور با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها در فضایی آرام و به دور از هرگونه تنش و ناآرامی گفت: امروز جوان مؤمن انقلابی ما دشمن را شناخته است و با آگاهی کامل نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان و با امید به آینده کشور به پیش می‌رود و قله‌های افتخار و پیشرفت را فتح می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات موجود در دانشگاه‌ها از جمله مشکل خوابگاه، سرویس‌های ایاب و ذهاب، افزایش شهریه و عقب ماندگی پروژه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی در بعضی از دانشگاه‌های استان، از مسئولان امر خواست تا هرچه سریع‌تر این مشکلات را حل و فضا را برای کسب علم و مهارت دانشجویان مهیا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.