فجر با شاغلام چه می خواهد؟/مشکل زردپوشان کادر فنی بود؟

خبر پارسی – فوتبال سالهاست از دایره یک توپ بازی ساده خارج شده و در کلان موضوع،صنعت محسوب می شود و درون زمین هم با لازمه ای جدی به نام طرح و تاکتیک مواجه است.

فجر شهید سپاسی به عنوان باشگاهی با خاستگاه فرهنگی و ارزشی و البته سازنده در حیطه فنی، سالها بر مدار ثابتی گام برداشته و اگرچه رویه ای سنتی و شاید به دور از علم گرایی داشت اما در آوردگاه فوتبال ایران گلیمش از آب بیرون می آمد.

حالا اما از آن تیم بی حاشیه و سازنده اثری نیست و هیچکس نمی داند تامین مخارج این باشگاه بر عهده کیست و اصلا با چه قاعده اقتصادی-ریاضی بودجه می نویسند و استراتژی باشگاه چیست.

به جدول امروز لیگ دسته اول کاری نداشته باشید.فرض کنید فجر به لیگ برتر درسد با این همه مصائب و بی پولی ها آیا هر روز تیتر های کبود و اعتصاب و حاشیه ها متوجه باشگاه نخواهد بود؟

مدیرعامل باشگاه در تمام این ایام یا سکوت کرده یا از مشکلات مالی نالیده است ولی هیچگاه جوابگوی این سئوال اساسی نبوده که چینش های نفرات و احیانا برنامه هایش بر چه اصولی استوار بوده و اساسا کدام هدف را دنبال می کند و هرساله چه تمهیدات مالی برای مجموعه تحت مدیریتش اندیشیده است؟

امروز غلامحسین پیروانی باردیگر به نیمکت این تیم تکیه زده است.کسی هست بپرسد شاغلام پس از آنکه فجر را به نیت کامروایی تیم ملی امید، ترک کرد کدام تجربه موفق را داشته و و چه دستاوردهای فنی تازه ای کسب کرده است؟ اویی که بعد از تیم ملی امید،ابومسلم و نفت آبادان ،یکباردیگر هم به فجر برگشته و کنار رفته بود امروز با کدام عصای معجزه گر قرار است “نیل”لیگ یک را بشکافد و کاری کند کارستان؟پیروانی در دوران بی تیمی کدام کلاس ها را گذرانده و آیا صرفا قرار است با تکیه بر نامش ،صورت مساله پاک شود یا واقعا راه برون رفت از مخمصه فعلی را بلد است؟

بر پیروانی حرجی نیست که شاید این نیمکت را به مربی دور از گود و خانه نشین دیگری هم که تعارف می زدند سنگ مفت و گنجشک مفت را مجالی برای عرض اندام دوباره تلقی می کرد و این تعارف را پس نمی زد اما آنهایی که با تحلیل شرایط فجر به این نتیجه رسیده اند که دوای درد این تیم بازگشت شاغلام است کدام مولفه ها و متر و معیارها را در آسیب شناسی و نسخه پیچی شان به کار بسته اند؟

آیا با این سطحی نگری ها می توان انتظار داشت فجر روزی دگرباره به همان جایگاهی که داشت برگردد؟

پیروانی در یکماهه اخیر هربار در مورد فجر مصاحبه کرده درد این تیم را بی پولی دانسته و بی پولی را هیچ جای دنیا با تغییر سرمربی مرهم نمی گذارند.

امیدواریم پیامد این انتخاب به جهش قابل توجه فجر منجر شود نه اینکه تداعی کننده جمله معروف صفر به جای صفر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.