ضرورت حل مشکل مسکن کارگران کارخانه رامک

استاندار فارس با تاکید بر اینکه رویکرد استانداری این است که صنایع غذایی دچار مشکل برق نشوند، گفت: تلاش می‌شود تا این مشکل برای صنایع لبنی حل شود.

محمدهادی ایمانیه امروز پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه چند پروژه در کارخانه رامک  اظهار داشت: صنایع لبنی فارس که دچار مشکلاتی هستند از جمله صنایعی که یاتعطیلی کامل به سر می‌برند یا در پایین‌ترین حد توان کار می‌کنند باید شبکه‌ای به عنوان شبکه تولیدات لبنی استان تشکیل دهند.

وی تاکید گذد: باید تلاش شود تا صادرات کارخانه بر واردات آن پیشی بگیرد، گفت: باید تلاش شود تا با اتخاذ تدابیر لازم، شرایطی فراهم شود تا صادرات افزایش یابد، البته در این زمینه هم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و استانداری از تلاش‌ها برای ارتقای جایگاه صادرات کارخانه‌ها حمایت می‌کند.

استاندار فارس همچنین ادامه داد: خوشبختانه روحیه کار و فعالیت در این مجموعه تولیدی وجود دارد و نمادی از کار، فعالیت، شغل، زندگی و توجه به توسعه در این واحد مجموعه احساس می‌شود.

ایمانیه بر ضرورت حل مشکل مسکن کارگران این واحد تولیدی نیز تأکید کرد و گفت: آمادگی داریم در بحث زمین کمک کنیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم در کارخانه‌های که اشتغال بالایی دارند مسکن هم در نزدیک کارخانه احداث شود تا وقت کارگران برای تردد و در ترافیک تلف نشود.

وی به ظرفیت این کارخانه در تولید شیرخشک و تمهیدات اندیشیده شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: از آنجا که واردات شیر خشک در حال حاضر جزو مشکلات حوزه سلامت کشور است، قطعا در تولید شیر خشک با این واحد تولیدی همراهی خواهیم کرد.

استاندار فارس همچنین یادآور شد: برای حل مشکل برق کارخانه در تابستان ۱۴۰۳ با مشخص کردن میزان برق مورد نیاز این واحد تولیدی، نامه‌ای به استانداری ارسال شود تا بتوانیم این مشکل را پیگیری کنیم؛ البته ما یک ظرفیت بدون استفاده در استان داریم و برخی واحد‌های تولیدی که با مشکل برق مواجه هستند می‌توانند از ژنراتور سایر مجموعه‌های استان در شهر‌های مختلف بهره ببرند.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی می‌تواند با کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و یا موسسات دیگر که از ژنراتور‌های با ظرفیت‌های بالا بهره می‌برند، برای تأمین برق موردنیاز خود قراردادی منعقد کنند.

استاندار فارس همچنین که معتقد است نگه داشتن آب در استان فارس نیاز به آبخیزداری دارد، گفت: نهضتی از خیرین برای آبخیزداری ایجاد شده که کلنگ ۱۴۰ تا از آن زده شده است و یک کلنگ‌زنی هم می‌تواند توسط این واحد تولیدی انجام شود.

ایمانیه پیشنهاد داد: بهتر است زنجیره‌ای از تولید نهاده و دامپروری در استان فارس راه‌اندازی شود؛ استانداری هم کمک می‌کند که این زنجیره از صفر تا صد ایجاد شود، همچنین لازم است یک تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شیراز و اتاق فکر استانداری برای پیشبرد فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان منعقد و یک فضا در برج پارک علم و فناوری برای کارخانه رامک و انجام فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان این واحد تولیدی در نظر گرفته شود.

مدیرعامل کارخانه رامک نیز اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ سال از فعالیت این برند محبوب و دوست‌داشتنی می‌گذرد و رامک با شعار «دوست بزرگ و کوچک» شهره بسیار خوبی در کشور به دست آورده و به عنوان پنج برند مطرح شناخته شده است؛ امسال برای نخستین بار در صنعت غذا و به ویژه لبنیات موفق به کسب لوح ملی در حوزه صادرات شد و به نوعی جهانی شد.

ناصر شجاعی افزود: مجموعه رامک بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم داشته و ۱۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۵۰ تُن دریافت شیر خام مجموعه است، این کارخانه همچنین ۳۰ خط تولید و بیش از ۱۰۰ نوع محصول لبنی دارد.

مدیرعامل کارخانه رامک یکی از مشکلات این کارخانه را معضلات زیرساختی از جمله مشکل آب، برق و گاز عنوان کرد و گفت: چند کار هم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده‌ایم؛ در واقع دو مدرسه و دو درمانگاه در روستا‌های فارس بهسازی و یا افتتاح شده‌اند.

شجاعی به مشکلات تولید و تأمین شیر خشک در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بزرگترین و نخستین پروژه تولید پودر‌های پروتیینی که محصول و ماده اولیه کارخانجات شیر خشک نوزاد است با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان آماده اجرای عملیات احداث است، در سال آتی بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در رابطه با توسعه مجموعه رامک در پیش داریم.

وی با بیان اینکه صنعت به ویژه صنعت لبنیات چالش‌های خاص خود را دارد، گفت: حاشیه سود صنعت لبنیات در خوش‌بینانه‌ترین حالت سه درصد است و ما از نواری عبور می‌کنیم که هر لحظه امکان سقوط دارد؛ اگرچه برخی برند‌های بزرگ این شرایط را تحمل کردند، اما تاب آوری این شرایط برای بعضی کارخانه‌ها بسیار دشوار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.