رونمایی از نخستین دستگاه چاپ بنر ایران در شیراز

نخستین دستگاه چاپ بنر ایران به همت شرکت مبین تک‌ شیراز رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت مبین تک در آیین رونمایی از ابن دستگاه با اشاره به سابقه و سیر رشد و توسعه این شرکت اظهار کرد: مجموعه صنعتی مبین با برند مبین تک در سال ۹۳ افتتاح شد و کار ما در ابتدا واردات ماشین آلات صنعتی و ملزومات آن بود.

نیکنام افزود: ابتدا با بازرگانی ملزومات چاپ و پس از آن ماشین آلات حکاکی و برش لیزری و ماشین آلات چاپ شروع کردیم و سال ۹۶ ماشین آلات چوب را وارد کردیم.

او خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ با بحران افزایش قیمت ارز مواجه شدیم به طوری که تناسب عرضه و تقاضا به هم خورد. یعنی تقاضا بالا بود و عرضه غیر ممکن؛ لذا در این سال تصمیم گرفتیم وارد کار تولید شویم.

این فعال عرصه صنعتی ادامه داد: یک سال کار تحقیقاتی زمان برد و اواخر سال ۹۸کار تولید را شروع و دستگاه لیزر برش را اوایل سال ۹۹وارد بازار کردیم. در سال ۱۴۰۰ نیز سه مدل دستگاه لیزر دیگر را اضافه کردیم و کار تحقیقاتی دو مدل دیگر نیز شروع شد و دستگاه چیلر صنعتی نیز به مجموعه پیوست.

او ادامه داد: با سفارش سپاه فجر فارس، کار مطالعاتی ساخت دستگاه چاپ بنر را نیز در اواخر سال ۹۹ آغاز و تولید در سال ۱۴۰۰استارت خورد و برطرف کردن ایرادات نیز ادامه داشت تا امروز که این دستگاه آماده رونمایی و استفاده شد.

نیکنام گفت: ما همان ماشین آلاتی را که وارد می کردیم تولید کرده و با سرمایه بسیار اندک حدود ۳۰میلیون تومان شروع کردیم. در این راه کمترین تسهیلات بانکی را گرفتیم.

این مهندس جوان با بیان اینکه تولید ما حاصل فکر و تلاش جوانان است، افزود: قبل از تاسیس مبین تک قصد داشتیم محصولاتی را به بازار دهیم که کسب و کاری را ایجاد کند و این هدفی بود که قبل از شکل گیری مبین تک دنبال شد و مرتب این موضوع را رصد می کردیم.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر باعث شکل گیری بیش از ۱۰۰۰کسب و کار در مناطق مختلف شدیم و امروز بیشتر مشتریان ما از نیمه شمالی و غربی کشور هستند و با همه رشدی که داشتیم، آن چیزی که ما را خوشحال می کرد، ایجاد یک کسب و کار، حول فروش یک دستگاه بود.

نیکنام با بیان اینکه مبین تک فقط به فروش یک محصول اکتفا نکرده بلکه نحوه اراده ها در این شرکت متفاوت بوده است، افزود: ما یک سری تسهیلاتی را به مشتری ارائه می کنیم که کاملا ویژه است یعنی فروش برخی محصولات را با ضمانت عودت بی قید و شرط قرار دادیم. به طوری که اگر دستگاه ۶ماه کار کرد و به سودآوری نرسید، مشتری می تواند آن را پس دهد و هزینه را بگیرد.

مدیر عامل شرکت مبین تک ادامه داد: برخی محصولات را نیز به صورت اقساط می فروشیم. مشتری ۵۰درصد هزینه را پرداخت می کنند و مابقی را به صورت اقساط و یا با در نظر گرفتن گارانتی بلند مدت برای یک سری محصولات، ریسک سرمایه گذاری را برای مشتریان به صفر رساندیم.

او به دستگاهی که برای اولین بار تولید شده یعنی دستگاه چاپ بنر نیز اشاره کرد و گفت: دانش فنی و ساخت قطعات، توسط مهندسان مبین نت انجام شد. البته برخی قطعات آن ژاپنی است که این طبیعی است و هیچ دستگاهی را می توان یافت که تمام قطعاتش در داخل تولید شود.

نیکنام با بیان اینکه دستگاه چاپ بنر مبین تک هیچ نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد، افزود: از مجموعه این ها، دستگاهی تولید شده که قابلیت های آن فراتر از موارد مشابه در بازار های جهانی است و می توان گفت مهم ترین دستاورد ما در مبین نت، جمع کردن جوانان نخبه با دانش و با انگیزه بوده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: در این راه آزمون و خطای بسیاری انجام شده است اما ما هر کاری را بخواهیم انجام دهیم، با این نیروی انسانی می توانیم انجام دهیم و این سرمایه بزرگی است .

همچنین در این مراسم مهدی نصیری، عضو شورای شهر شیراز نیز گفت: جای سرمایه گذاری خطر پذیر در شیراز خالی است و کاری که شرکت مبین تک انجام می دهد، در این راستا است.

او افزود: این کارها سخت است و بروکراسی ها در کشور ما بیشتر است چراکه تازه مسیر مصرف گرایی را به تولید را طی می کنیم اما این دردسرها پس از مدتی تبدیل به یک آورده بزرگ تبدیل می شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: امید است این اتفاق برای شهر شیراز بیفتد چراکه شیراز به عنوان شهر دانش مطرح بوده است و در حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات، سیاست گذاری جدی وجود داشته است.

نصیری در پایان نیز تاکید کرد: شیراز می تواند یک قطب در این حوزه باشد.
به گزارش تماشا در پایان این مراسم از دستگاه چاپ بنر شرکت مبین تک رونمایی به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.