تقدیر از فعالان امر به معروف و نهی از منکر، خود عاملی برای احیای امر به معروف است

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر ثبت احوال استان فارس معرفی گردید.

 

مدیرکل ثبت احوال استان فارس در مراسم معارفه دبیر جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر ثبت احوال استان فارس ، تقدیر و تکریم از فعالان امر به معروف و نهی از منکر را یکی از عوامل و راه های تقویت و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست.

 

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان فارس ، سید عباس هاشمی ، طی حکمی دکتر محمد هادی کارگر را با حفظ پست ثابت سازمانی ، به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل معرفی و منصوب نمودند.

 

سیدعباس هاشمی در جمع رابطان و فعالان امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل ، آنان را پیام آوران این واجب الهی و دارای وظیفه ای حساس معرفی کرد.

 

وی افزود : اینکه فردی در محل کار و یا محل زندگی خود به عنوان یک فعال امر به معروف و نهی از منکر مطرح باشد، علاوه بر اجر اخروی، وظیفه ای سنگین و بار مسؤولیت بسیار سنگین تری بر دوش آن فرد می گذارد و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نه فقط یک وظیفه اداری است، بلکه یک وظیفه اجتماعی و اسلامی و انسانی است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان فارس ادامه داد: وقتی چنین مسؤولیتی را بر عهده ما می گذارند، در واقع باید به عنوان یک الگو نیز خود را مطرح کرده تا همیشه یک آمر به معروف و ناهی از منکر، فردی طراز اخلاق و معیار صفات نیک رفتاری شناخته شود.

 

سید عباس هاشمی با تقدیر از تلاش های این فعالان، اضافه کرد: وظیفه حساسی که بر عهده شما گذاشته شده، روحی بزرگ همراه با سعه صدر بالا را می طلبد که همواره از سوی شما با عملکردی بسیار ظریف به اجرا رسیده است.

 

در ادامه دکتر محمد هادی کارگر ، دبیر جدید شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر ثبت احوال فارس ، اخلاص، توکل، میانه روی، رفق و مدارا را از اصلی ترین ویژگی های یک آمر به معروف دانست و افزود: شجاعت، صداقت، همگامی میان گفتار و کردار و نجابت و رازداری نیز از دیگر ویژگی هایی است که یک رابط و فعال امر به معروف باید به آنها مزین باشد.

 

وی تصریح کرد: گاهی اوقات با یک تذکر لسانی ساده و امر به معروف صحیح میتوان مسیر زندگی یک فرد را تغییر داد.

 

کارگر دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر ثبت احوال فارس ، با تقدیر از رابطان و فعالان این فریضه الهی که بدون هیچگونه چشمداشت مالی و مادی، این مسوولیت سنگین را بر عهده گرفته و داوطلبانه مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: در واقع برگزاری چنین آئین هایی که با هدف تکریم و تقدیر از فعالیت های داوطلبانه آمرین به معروف انجام می شود، خود یکی از روش های احیای امر به معروف و نهی از منکر است، چرا که معرفی این افراد به عنوان شاخص و الگو سبب تشویق و تقویت این واجب الهی در سطح ادارات و جامعه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.