دفتر نذرمهارت به مناسبت روز مهندس در فارس افتتاح می‌شود

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران استان فارس با تشریح برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت روز مهندس، از افتتاح دفتر “نذرمهارت” در سازمان نظام مهندسی فارس در شیراز خبر داد و اجرای این طرح را اقدامی سراسری در استان اعلام کرد.

نیما زارع سه شنبه سوم اسفند در کنفرانس خبری روز ملی مهندس، ضمن تبریک این ایام به همه مهندسان، گفت: قطعا متولیان و دستگاه های مختلف در کشور و استان فارس باید قدر مهندسان جوان را بدانند، کسانیکه همواره در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و چهاردهه گذشته از استقرار نظام اسلامی، در صحنه بوده‌اند و برای برافراشته ماندن پرچم کشور تلاش کرده‌اند.

زارع با اشاره به اینکه ترکیب جدید هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان فارس زمینه را برای هم‌افزایی بیشتر جمع متخصصان و مهندسان، اقدامات تاثیرگذاری در زمینه آسیب شناسی و ارائه راهکار در حوزه مهندسی مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده است، آینده پیش‌رو را با توجه به شرایط ایجاد شده، مناسب و روشن دانست.

وی اضافه کرد: امسال هم افزایی مطلوبی میان دستگاه های متولی مانند سازمان نظام مهندسی، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، دانشگاه ها و … با همراهی همه رسانه‌ها اتفاق افتاد و با همراهی کارشناسانی از همه این سازمان‌ها و دستگاه‌ها، بستر برای خدمت رسانی فراهم شده است.

زارع با اشاره به برگزاری میز خدمت با حضور همه دستگاه‌های تصمیم‌ساز و اجرایی در حوزه مهندسی در سراسر فارس، گفت: این میز خدمت با هدف ارائه خدماتی به مهندسان و مالکان و … با محوریت فرمانداری‌ها در سطح شهرستان‌های استان فارس راه‌اندازی شده است.

او همچنین به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت روز مهندس از سوی دوایر مختلف و با توجه به شرایط شیوع کرونا خبر داد که طی آن هر دستگاه، از مهندسان فعال در حوزه خود، قدردانی خواهد کرد.

زارع با اشاره به اینکه برنامه «نذر مهارت» از اقدامات موثریست که با محوریت سازمان نظام مهندسی در استان فارس به مناسبت روز مهندس اجرایی می‌شود، گفت: این برنامه با هدف تجمیع و ارائه خدمات و اقدامات عام المنفعه در حوزه اختیارات سازمان نظام مهندسی به افشار و گروه‌های مختلف خصوصا اقشار کم بضاعت، پی‌ریزی و دنبال شده است.

او همچنین به دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز مهندس در فارس، گفت: تجلیل از مهندسان بسیجی استان، کمک مومنانه مهندسین، آزادسازی مهندسان جرائم غیر عمد، برگزاری مجازی روز مهندس، برگزاری وبینار تخصصی در حوزه مسکن، آب، معرفی مهندس شاخص سال آینده و تجلیل از خانواده شهدای مهندس استان، رونمایی از ماکت یادمان شهدای مهندس در بزرگراه «مهندسین» شیراز انتهای همت جنوبی، حمایت از چاپ و خرید آثار مکتوب مهندسین پژوهشگر استان و … از این برنامه هاست.

زارع افزود: بیش از ۱۵ برنامه مشاوره ای با همکاری صدا و سیما و رسانه ها در فارس اجرا می شود و برای گرامیداشت روز مهندس، تبلیغات محیطی متفاوت امسال اجرا شد و نگارخانه شهری با همکاری شهرداری شیراز با بهره‌گیری از تابلوهای تبلیغاتی و فضای شهری، برپا شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران استان فارس همچنین با بیان اینکه خدمات فرهنگی، هنری و رفاهی مختلفی نیز با هدف ارائه به مهندسان پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از اقدامات برنامه‌ریزی شده، رونمایی از ماکت یادمان شهدای مهندس خواهد بود، این یادمان طراحی و ماکت آن ساخته شده است و بعد ساخت سازه اصلی، در بلوار مهندس در شیراز نصب می‌شود.

به گزارش ایسنا، سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی، در تقویم ملی ایران، به عنوان روز مهندس، نامگذاری شده است و هرساله برنامه‌هایی به این مناسبت در کشور برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.