جابجایی ۷ میلیون مرسوله پستی طی شش ماه در فارس

مدیرکل پست فارس از جابجایی ۷ میلیون مرسوله پستی طی شش ماه نخست امسال در استان خبر داد.

مهدی آزادی به آمار مرسولات پستی فارس طی شش ماه اول امسال و ترافیک‌های انجام شده در این باره اشاره کرد.

وی از جابجایی ۷ میلیون مرسوله در استان در این بازه زمانی به صورت ورودی و خروجی خبر داد و تصریح کرد: در همین بازه زمانی بیش از ۴۷۰ هزار ترافیک در بخش مرسولات تجارت الکترونیک داشته‌ایم.

مدیرکل پست فارس همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش هوشمندسازی تجهیزات و لجستیک، گفت: ما با یکسری مشکلات اساسی در بحث کالاهای تجاری مواجه و نیازمند توسعه خطوط مبادلاتی بودیم که خوشبختان نیز با حضور و‌همکاری مراجع نظارتی این ظرفیت تا ۲۴ درصد افزایش یافت و تعدادی کامیون به ناوگان حمل و نقل پستی اضافه شد.

آزادی از اتصال ۱۹ شهرستان فارس به شبکه دولت در بحث هوشمندسازی شبکه پستی اشاره و بیان کرد: با استفاده از اعتبار استانی، ساماندهی و یکسری نیازهای جدی، هوشمندسازی در این حوزه انجام و در این راستا ساختمان پست مرکزی کازرون با اصلاحات لازم و همچنین خرید تجهیزات ضروری، ارتقا یافت.

وی؛ حل مشکلات حقوقی ساختمان پست شهرستان پاسارگاد و خرید این ساختمان از مدعی مالکیت آن، ارتقا کد پستی ده رقمی در کل استان را از دیگر مواردی عنوان کرد که طی ماههای اخیر اجرایی شد.

مدیرکل شرکت پست فارس همچنین با اشاره به استقرار کامل شبکه پستی در شهرستان های جدید، مانند بختگان و کوهچنار، ادامه داد: با خرید ژنراتور، مشکلاتی مانند عدم پایداری شبکه در سال گذشته به علت قطعی برق، حل شده و در صورت قطعی برق، دیگر شاهد آسیب مردم در بخش خدمات رسانی در پست، نخواهیم بود و با توجه به وظیفه امانت داری پست نسبت به مردم، پوشش تصویر کل شبکه استان انجام شد و نقطه کوری در هیچ فضایی نخواهیم داشت.

آزادی اضافه کرد: ادارات پست مرکزی شهرستان‌های سپیدان و خرامه نیز براساس موافقت نامه اعتبارات سرمایه سال ۱۴۰۲، در دست ساخت قرار دارند، مشکلات ناحیه پستی ۷۱۳ کنار ارگ کریمخان نیز حل و فصل شده و در حال بهسازی است و به زودی به زیرساخت‌های پست فارس، افزوده می‌شود.

وی به تعمیر ۸ دستگاه کامیون و بازگشت آنها به ناوگان حمل و نقل پستی استان، حل مشکل مسکن کارکنان پست و تحول ۳۰ واحد تا ۲۰ روز آینده را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل طی شش ماه گذشته اعلام کرد و گفت: ۱۶ واحد در مرحله سفیدکاری و ۱۶ واحد دیگر نیز در مرحله اخد پروانه قرار دارد.

مدیرکل شرکت پست فارس همچنین با اشاره به تلاش تیم جدید مستقر شده در اداره پست کشور برای اصلاح ساختار پست، تصریح کرد: در اصلاح زیرساخت‌ها، به سمت تبدیل شدن به سکوی تجارت الکترونیک حرکت کردیم که کالاهای تجاری این حوزه، با سرعت و دقت بیشتری جابجا شدند و دستگاه‌های نظارتی در این بخش، نظارت جدی داشتند، زیر ساخت‌ها، در اختیار کسب و کارهای تجارت الکترونیک قرار گرفت و کارمندان اداره پست در این حوزه، آموزش‌های لازم را دیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.