بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برگزار می‌شود

تولیت آستان مطهر سید علاالدین حسین(ع) از برگزاری آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی روز پنج‌شنبه ۱۳ مهر در حرم احمد بن موسی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبر پارسی، حجت الاسلام و المسلمین سید محی‌الدین طاهری امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفری که به شیراز داشتند و در دیدار با اعضای ستاد کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس مباحثی مطرح کردند که یکی از آنها در خصوص چهره‌های ارزشمندی که فارس دارد، بود، گفت: اگر با بررسی تاریخ فارس متوجه خواهیم شد که۲۰۰ تا ۳۰۰ سال گذشته هیچ دوره‌ای وجود نداشته که حداقل یه مرجع تقلید در شیراز نباشد.

وی ادامه داد: این مراجع در گردونه فقاهت درخشیدند و در جایگاه بزرگی حضور داشتند.در دوران معاصر و در یک زمان نیز در شیراز حداقل ۵ نفر در سطح مرجعیت فعال بودند و این خود نشان از فرمایش مقام معظم رهبری است که فارس در قله است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز با تاکید بر اینکه باید برنامه ویژه‌ای برای معرفی شخصیت‌های علمی، فرهنگی، فقهی و ادبی شهر شیراز به سایر استان‌ها داشته باشیم، عنوان کرد: مردم شیراز بزرگ منش و سوابق ارزشمندی دارند و اهل قیل و قال نیستند و نیروهای ارزشمندی به جامعه معرفی کرده‌اند که البته از معرفی بسیاری از آنها مغفول مانده‌ایم.

طاهری در خصوص آیت‌الله العظمی سید عبدالله شیرازی نیز گفت: ایشان در سن ۲۱ سالگی به اجتهاد مطلق رسیدند و سه مراجع تقلید این اجتهاد را به رسمیت شناختند.

وی با تصریح بر این نکته که نخبگانی در این استان داریم که قدر آنها را ندانستیم و به خوبی آنها را معرفی نکردیم، افزود: در کنار این مهم باید برای افزایش شعور مردم نیز فعالیت کنیم.

تولیت آستان مطهر سید علاالدین حسین(ع) با تاکید بر اینکه شخصیت‌های بزرگی در این استان هستند که جهان اسلام به آنها می‌بالد، خاطرنشان کرد: استان فارس منبع شخصیت‌های علمی، فقهی و فرهنگی است که باید برنامه ویژه‌ای برای معرفی آنها در دستور کار قرار گیرد.

طاهری اعلام کرد: روز پنج‌شنبه ۱۳ مهر، بزرگداشت سید عبدالله شیرازی برگزار خواهد شد.پدر ایشان به عنوان شخصیت موثر حوزه علمیه بودند.در سال ۵۴ هجری به دلیل رفتارهای تند دولت عراق از نجف به ایران آمدند و در مسیر بازگشت استقبال خوبی در شهرهای مختلف از ایشان شد.

وی اضافه کرد: ایشان همراه با امام(ره) ‌چه در نجف و چه در ایران همواره از انقلاب پشتیبانی کردند.به گونه‌ای که نخستین نامه‌ای که از سوی مراجع تقلید به امام(ره) ‌نوشته شد، توسط آیت‌الله عبدالله شیرازی بوده است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز افزود: طی روزهای گذشته پیش همایشی در قم با حضور فقها و مراجع تقلید نیز برگزار شد و پیش همایش دوم در شیراز و در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) برگزار شد.

به گفته طاهری، همایش بین‌المللی آیت‌الله العظمی سید عبدالله شیرازی اوایل سال آینده در مشهد برگزار خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.