بزرگترین خط بیسکویت فارس سال آینده راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس از راه‌اندازی بزرگترین خط بیسکویت این استان در سال آینده خبر داد.
به گزارش خبر پارسی، محمد فرید خان صنمی شنبه ۲۰ اسفندماه در یک نشست خبری به تشریح آخرین روند تولید در این کارخانه پرداخت و گفت: شرکت مینو فارس در سال  ۸۵ کلنگ زنی و در ۸۹ به بهرده برداری رسید.
وی افزود: این شرکت با هدف تولید محصولات سلامت محور، تولید و فرآوری محصولات خرمایی در فارس را آغاز کرد و به تدریج به تعداد محصولات آن اضافه شد.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس تصریح کرد: این هدف با توجه به موقعیت جغرافیایی شرکت مینو فارس به استان‌های خرما خیز و همچنین میزان خرمای قابل قبول جهت  فرآوری در جنوب فارس مکان یابی شد و بهره وری قابل قبولی در محصول خرمای کشاورزان با ایجاد یک ارزش افزوده و گسترش آن در بازارهای داخلی و خارجی شکل گرفت.
جایگزینی برای شکر
به گفته خان صنمی؛ با مذاکرات و فعالیت‌های فرهنگی، تعداد شرکت‌های صنعتی که به نوعی شهد خرما و شیرین کننده‌های طبیعی را جایگزین شیرین کننده‌های مصنوعی مثل شکر کردند افزایش یافت و امروز اکثریت شرکت‌های برند در سطح بازار برای تولید و تامین محصولات سلامت محور خود با شرکت مینو فارس همکاری می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز استفاده از محصولات سلامت محور و تبلیغات شهد توت و خرما در اکثر کالاها مانند شیرینی و شکلات، آبمیوه ها، بیسکویت‌ها  و کیک‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: این مهم موجب شد تا در راستای توسعه نوع محصول و تعداد اقلام کالایی در حوزه سلامت محور قدم بیشتری برداریم.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس اضافه کرد: چندین قلم محصول همانند؛ بیسکویت ساقه طلایی، بیسکویت صبحانه  آلاله و ویفر کارملا با استفاده از شهد خرما و شهد توت تولید می‌شوند که ‌طی مذاکراتی با صنایع سطح کشور توانستیم این محصولات را جایگزین شکر کنیم.
خان صنمی همچنین با ذکر چالش‌هایی همچون قیمت تمام شده و تغییر ذائقه، بیان کرد: امکان اینکه مصرف کننده محصولات را نپذیرید وجود داشت اما با تلاش در حوزه کیفی مواردی که دچار تغییر ذائقه می‌شدند کنار رفتند و امروز این محصولات جایگزین مناسب شکر در سبد کالای شهروندان قرار گرفته است.
افزایش محصولات تولیدی 
وی از افزایش میزان کالای تولیدی از  ۱۰ قلم به ۵۲ قلم  کالا در سال ۹۷ به محصوللت شرکت اشاره و عنوان کرد: در تولیدات شرکت مینو ۳ نوع سبد کالایی متفاوت با ۳ شاخه تعریف شد که شاخه اول محصولات سلامت محور بر پایه توت، خرما، انجیر و انگور است که از جمله  آن می‌توان به قند خرما شربت‌های مختلف، ارده شیره، نوشیدنی‌ها برپایه شیرین‌های کننده های طبیعی، سرکه خرما و سرکه بالزامیک اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس ادامه داد: در شاخه دوم و در حوزه اسنک که عموما آن را با برند پفک نمکی می‌شناسند طی سال گذشته محصول پاپ کورن با دو طعم جدید کچاپ و سرکه نمکی ای به این سبد کالایی اضافه شد.
برند ریچی ابتدای سال آینده وارد بازار می‌شود
 
خان صنمی افزود: همچنین خط جدید با برند روز دنیا در حوزه تولید محصول کرانچی را داشته‌ایم که این محصول با برند ریچی در سه طعم باربیکو، فلفلی و پنیری از ابتدای سال آینده وارد بازار خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اهداف آینده شرکت متبوع در تولید پفک با طعم‌های جدید و طرح‌های متفاوت مثل لوله‌ای، حلقه‌ای و طعم پیاز جعفری اشاره کرد و گفت: اگرچه سعی شده این محصولات وارد بازار مصرف کننده شود اما هنوز به تایید نهایی نرسیده است.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس با بیان اینکه محصول چیپس را نیز در دستور کار آزمایشی شرکت قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در شاخه سوم توسعه زیرساختی و عمرانی در شرکت مینو فارس شکل گرفت و ورود و خریداری خط بیسکویت از بزرگترین برند تجهیزات انجام شد که به وسطه نیازی که برای فضای تولیدی بود، احداث سوله‌ای به مساحت ۵ هزار متر اجرایی شد و بزرگترین خط بیسکویت در استان فارس سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
خان صنمی اظهار کرد: با توجه به شرایط آردی که پتانسیل آن در استان فارس وجود دارد و با توجه به اینکه شرکت مینو برند یک بیسکویت ایران در حوزه تولید و پخش است ؛ براساس نیاز سنجی راه‌اندازی این خط کلید خورد.
وی گفت: در بحث خرما و کالاهای سلامت محور و در حوزه آرد و گندم نیز سعی شد تا از شهروندان استان استفاده کنیم تا  کمک ویژه‌ای به آنها شود.شروع آن با کمک به کشاورزانی که در حوزه خرما  فعالیت داشتند آغاز شد و امروز به عنوان بزرگترین پالایشگاه در سطح کشور این فعالیت در شرکت مینو فارس ادامه دارد.همچنین سعی شد تا از دیگر محصولات استانی مانند انجیر و توت استفاده شود و امروز در حوزه آرد و گندم گام‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم این توسعه در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.
افزایش میزان اشتغال در شرکت با راه‌اندازی خط بیسکویت
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس یادآور شد: با راه ‌اندازی این خط بیسکویت اشتغالزایی خوبی شکل‌می گیرد که به صورت مستقیم ۶۰ تا ۷۰ نفر و به صورت غیر مستقیم ۲۰۰ نفر به این مجموعه اضافه خواهند شد.
خان صنمی به اهداف کلی شرکت در سال آینده مبنی بر توسعه زیرساختی، منابع انسانی و توسعه خطوط و ورود به فرابورس هم اشاره کرد و گفت: پس از آن وارد بورس خواهیم شد و بطور کلی در سطح کشور به عنوان شرکت سهامی عام فعالیت خواهیم داشت.
‎وی ادامه داد: در صورت بهره برداری از خط بیسکویت  امکان خرید لاین یا خط دوم در حوزه  ویفر پیش بینی‌ها آن انجام شده و با افتتاح این خط اشتغالزایی مناسبی در این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت حوزه غذایی در سطح استان فارس انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس همچنین یکی از بزرگترین معضلات شهرک صنعتی شیرا را بحث تامین آب عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۲ سال شرکت مینو تنها  ۳ تا ۴  ساعت آب دارد و حدود ۲۰ ساعت آب آن قطع است.
در این رابطه با مسئولان استان و نمایندگان مجلس تماس‌های مکرر و جلسات مختلفی  را برگزار کردیم اما به جز وعده‌های مختلف، هیچ کار عملیاتی از طرف آنها تاکنون انجام نشده است.
خان صنمی افزود: در نیمسال اول و فصول گرم سال با توجه به  نگاه سیاسی و حفظ شرایط اجتماعی معمولا برق صنایع قطع می‌شود که خانوار به مشکل برخورد نکنند.در دو سال گذشته یک روز در هفته و سال گذشته شنبه‌ها و سال ۱۴۰۰سه شنبه‌ها  برق شرکت از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب  قطع شد.امسال تفاهم نامه یا اجبارنامه‌ای به شرکت ارسال شد که این آمادگی را در طول هفته داشته باشید که برق صنعت شما قطع خواهد شد!
وی گفت: اگرچه در سال‌های گذشته قصد راه‌اندازی خط چیپس را داشتبم اما با توجه به تامین آبی که نیاز بود عملا امکان راه‌اندازی آن در استان فارس وجود ندارد.ضررهایی که  از قطع برق به شرکت وارد می‌شود به دو شکل است یکی عدم تولید در زمان قطع برق است و دوم خسارت‌هایی که در زمان قطع و وصل برق اتفاق می‌افتد.
رشد قابل توجه صادرات محصولات مینو
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس در بخش پایانی این نشست به حوزه صادرات هم اشاره کرد و گفت: در کشورهای ترکیه روسیه و… بازار هدف خوبی داریم و صادرات نسبت به سال۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ درصد رشد و نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.
خان صنمی خاطرنشان کرد: امروز با بیش از ۳۰ شرکت صنعتی در تناژ بالا تولید داریم و در سطح کلان تمام صنایع بزرگ ایران را پشتیبانی می‌کنیم.
وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته در شرکت صنایع غذایی مینو فارس سعی شده است علاوه بر گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، تعامل در جهت شناساندن محصولات سلامت محور به واسطه رسانه‌ها در سطح کشور افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.