امضاء تفاهم نامه اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان بین اتاق بازرگانی فارس و دانشگاه آزاد

خبرپارسی – با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، تفاهم نامه همکاری مابین اتاق بازرگانی فارس و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با عنوان طرح اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان منعقد شد.

جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی فارس امروز سه شنبه در آیین امضای این تفاهم نامه که در جلسه شورای پژوهشی این اتاق با حضور اعضای آن و  اساتید دانشگاه برگزار شد، گفت: این تفاهم نامه با هدف تحصیل و اشتغال همزمان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان در بخش صنعت منعقد شده است که فرصتی فراهم شود تا دانشجویان بتوانند با این طرح وارد صنعت شوند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی در صدد برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بهره مندی صنعت از علم اقتصاد است بیان کرد: با این تفاهم نامه دانشجویان و نیروی جوان و فعال به بنگاه های موجود اقتصادی در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان معرفی می شوند و دانشجویان می توانند در حین تحصیل از مزایای کسب مهارت و تجربه و فعالیت در حوزه های اقتصادی استان بهره مند شوند.

رازقی افزود: پیش از این نیز، اتاق بازرگانی فارس در راستای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و ترویج علم روز اقتصاد در بخش صنعت استان، اقداماتی را با دانشگاه شیراز و سایر بخش های مرتبط دنبال کرده است اما تاکنون شاهد حرکت عملی در این زمینه نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما در اتاق این است که ثمره این فعالیت ها ثمره مثبت و موثری برای دانشگاهیان، دانشجویان و صنعتگران استان باشد اظهارداشت: پشتوانه علمی و کارشناسی اتاق بازرگانی فارس در بین اتاق های کشور کم نظیر است و با توجه به همین موضوع اتاق فارس در برهه های مختلف و نسبت به وضعیت اقتصادی کشور پیشنهادات کارشناسی و علمی خود را به مراکز تصمیم گیری کشور از جمله دولت و مجلس ارائه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با ارائه گزارش از وضعیت اقتصاد و شاخص های کلان اقتصادی کشور در سطح ملی، بین المللی و استان ادامه داد: جایگاه فعلی اقتصاد ایران در دنیا شایسته مردم و دولت ما نیست و این مهم وظیفه بخش اهی اقتصاد از جمله اتاق بازرگانی را برای ایفای نقش مطلوب سنگین تر می کند.

رازقی با بیان اینکه امید داریم دولت جدید در حوزه زیربنایی اقتصاد برنامه مشخص و منسجم داشته باشد عنوان داشت: دولت جدید باید دولت کار باشد زیرا در صورتی که به مسئله مهم اشتغال و تولید توجه شود رفاه عموم مردم نیز محقق خواهد شد و در این زمینه اتاق بازرگانی فارس با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم با تمام قوا در کنار دولت آینده خواهیم بود.

در این جلسه دکتر محمد مهدی جباری معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز گفت: ویژگی این تفاهم نامه کاربردی و عملیاتی بودن آن است و منفعت آن شامل کل استان به ویژه صنعتگران و جوانان و نخبگان است و آثار بسیار مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: دانشگاه آزاد استان به دلیل گستردگی و تعداد دانشجویان ظرفیت بسیار خوبی برای رونق صنعت استان خواهد بود که با اجرای این تفاهم نامه نسل آینده ساز استان به خوبی وارد حوزه صنعت و تولید و اشتغال خواهد شد.

جباری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دو سال پیش سیاست جدیدی در حوزه مهارت افزایی و کارآفرینی برای دانشجویان این دانشگاه در پیش گرفته و در این زمینه برنامه های متعددی را در کشور آغاز کرده است اظهارداشت: سالهاست که ارتباط صنعت و دانشگاه در حد یک حرف باقی مانده است و امید داریم با این تفاهم نامه اقدام عملی مثبتی در این زمینه برداشته شود.

در ادامه این جلسه سه طرح با موضوعات بررسی سازگاری، کشت و اهلی کردن گونه های مور تلخ، گل اروونه، مرزه بختیاری، لعل کوهستان، جاشیرکوهی،شبه مرزه توسط آقای دکتر روشن ؛ طرح تدوین سند جامع توسعه رقابت پذیری مقصد گردشگری استان فارس توسط آقای دکتر امینی؛ طرح شناسایی و اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی صنایع دستی استان فارس و تعیین روش مناسب ورود توسط خانم دکتر نکویی زاده جهت تصویب نهایی در صحن این شورا ارائه و مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت .

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.