افزایش ۱۴ درصدی مصرف بنزین در فارس

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از افزایش ۱۴ درصدی مصرف بنزین در استان خبر داد و گفت: فارس دومین استان پرمصرف کشور در فرآورده‌های نفتی است.

اسداله طاهری ظهر امروز در چهل و چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو، به تشریح آمار توزیع فرآورده‌های نفتی در هشت ماهه امسال پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون به‌صورت میانگین یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون لیتر بنزین در فارس توزیع شده و فارس دومین استان پرمصرف کشور در فرآورده‌های نفتی است.

وی با اشاره به اینکه مصرف بنزین در فارس در همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است، افزود: همچنین یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون لیتر گاز در استان توزیع و مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد مصرف را شاهد بوده‌ایم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس درخصوص مقدار مصرف سایر فرآورده‌های نفتی در سطح استان از مصرف ۳۰میلیون لیتری مازوت یا نفت کوره در استان در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۴۰ میلیون لیتر نفت و گاز نیز به مصرف چهار نیروگاه استان رسیده است.

طاهری در ادامه میزان مصرف سوخت هواپیما‌های ۴ فرودگاه استان را ۴۳ میلیون لیتر بیان کرد و گفت: به دلیل کاهش پروازها، شاهد کاهش ۵ درصد مصرف سوخت در فرودگاه‌های استان بوده‌ایم، ضمن اینکه در توزیع گاز مایع نیز با ۷۲ میلیون تن در ۸ ماه، شاهد کاهش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی با اعلام اینکه در استان فارس، ۹۹ درصد مردم از گاز طبیعی و تنها یک درصد از گاز مایع استفاده می‌کنند، اما طبق گفته استاندار فارس، حتی اگر یک نفر که از گاز مایع استفاده می‌کند مشکلی در این زمینه داشته باشد، باید هر چه سریع‌تر این مشکل رفع شود؛ افزود: تمامی کسانی که به گاز مایع نیاز دارند، در سامانه ثبت‌نام کنند تا نیاز آن‌ها تامین شود.

طاهری در پاسخ به این سوال که نظارت و بازرسی بر جایگاه‌های سوخت به چه شکل است، گفت: این بازرسی‌ها با همراهی اداره استاندارد و به دو صورت کمی و کیفی، هر سه ماه یک‌بار انجام می‌شود. در بازدید مشترکی که به صورت دقیق انجام می‌شود، پلمپ‌ها باز شده و بنزین تست می‌شود. همانجا صورت جلسه می‌شود و در صورت صحت عملکرد، برچسب استاندارد صادر می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس بیان کرد: عرضه سوخت در تمامی جایگاه‌های سوخت به صورت ۲۴ ساعته است و هر جایگاهی از این مورد تخلف کند، طبق قانون با مسئول آن برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.