افزایش چشمگیر میانگین بارش در سامانه بارشی اخیر/۵۰ میلیمتر باران به میانگین بارش فارس اضافه شد

طی جبهه بارندگی اخیر تا ساعت۶:۳۰ صبح امروز ، ۵۰ میلیمتر بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون به متوسط بارش استان فارس اضافه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس سیاوش بدری مدیر عامل شرکت گفت: میزان بارش تجمعی در استان فارس از ابتدای سال آبی ۱۶۳ میلیمتر می‌باشد.

وی اضافه کرد تا کنون ۳۸درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

بدری افزود در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه‌ استهبان و برغان با ۹۸ میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانیده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنان در ادامه گفت: تعداد ۹ سد با مجموع گنجایش ۲۹۳۶ میلیون متر مکعب دراستان فارس بهره‌برداری می‌شود. که تا صبح امروز، آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری ۱۳۱۵ میلیون متر مکعب یعنی ۴۵ درصد می‌باشد.

ایشان اضافه کرد با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، ۳۵درصد معادل ۸۴۶ میلیون مترمکعب قابل استفاده می‌باشد.

بدری افزود در حال حاضر حجم آب پشت سد درودزرن تا ساعت شش و نیم صبح امروز به ۶۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است و دِبی ورودی به این سد ۳۲۸ متر مکعب بر ثانیه می‌باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد در مجموع میزان ۵۶ میلیون متر مکعب در سامانه بارشی اخیر به حجم آب پشت سدهای استان اضافه شده است.

بدری همچنین گفت: در طول دولت سیزدهم در شرکت آب منطقه‌ای تا کنون ۳۰ پروژه سازه‌ای و تعداد ۷۰ پروژه غیر سازه‌ای به اتمام رسیده و یا در حال انجام می‌باشد.

وی در پایان با اشاره با شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم، ابراز امیدواری کرد شرکت آب منطقه‌ای بتواند در این راستا قدم های مثبتی بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.