آغاز به کار انجمن کارگزاران گمرک در اتاق بازرگانی فارس

[highlight][/highlight]

خبرپارسی – جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس با حضور اعضای آن به صورت وبینار برگزار و در این جلسه انجمن کارگزاران گمرک معرفی و به شرح خدمات این انجمن پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، خسرو فروغان در این جلسه گفت: انجمن کارگزاران گمرکی با ثبت در اتاق ایران به صورت رسمی در اتاق بازرگانی فارس فعالیت خود را آغاز کرده است که آغاز به کار این انجمن نوید فعالیت های مثبت در این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این انجمن نیز مانند سایر انجمن ها به صورت مستقل و قوی خدمات خود را به جامعه مخاطبان ارائه می کند افزود: این انجمن باید نگاه ملی و توسعه ای را برای صادرات استان داشته باشد و اعضای آن باید از تجربیات خود برای کمک به صادرات استان استفاده کنند.

فروغان اظهارداشت: دولت به دنبال استفاده حداکثری از امکانات و شرایط برای بهبود اقتصاد کشور است و در این راه بخش خصوصی با نقش آفرینی تشکل ها و فعالان اقتصادی همواره در کنار دولت خواهد بود تا چرخه اقتصادی روانی در کشور داشته باشیم.

** ارائه مشاوره های تخصصی در انجمن کارگزاران گمرکی استان فارس

محمد امین صباغی زاده رئیس انجمن کارگزاران کمرگی استان فارس نیز در این جلسه با معرفی این انجمن تازه تاسیس و مرور اساسنامه و هدفگذاری های انجام شده برای آن گفت: انجمن کارگزاران گمرکی استان فارس با حمایت اتاق بازرگانی استان و با اسنجام و تعامل بین کارگزاران در سطح فارس، فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون جلسات خوب و موثری را برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه جای چنین تشکلی در اتاق بازرگانی فارس خالی بود افزود: کارگزاران کمرگی کسانی هستند که در حوزه صادرات و واردات و ترانزیت کالاها فعالیت دارند و به دلیل تسلط به قوانین و بخشنامه های به روز می توانند مشاوران و کمک کننده های خوبی به صادرکنندگان و واردکنندگان و فعالان اقتصادی باشند.

صباغی زاده با اشاره به اینکه هم اینک دفتر این انجمن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز فعال است اظهارداشت: با هدف کمک به ایجاد مسیر سالم صادرات، کاهش هزینه ها و افزایش تمایل به صادرات و کاهش دغدغه فعالان این عرصه در این انجمن روزانه خدمات مشاوره ای را به صادرکنندگان و واردکنندگان ارائه می دهیم.

وی از دیگر برنامه های این انجمن را برگزاری جلسه با هیات رئیسه اتاق عمان برای پیشبرد برنامه های انجمن عنوان کرد.

صباغی زاده با تاکید بر اینکه کارگزاران و حق العمالکاران گمرک می توانند بازوهای خوبی برای صادرات استان باشند اضافه کرد: خلا وجود افراد خبره و کار بلد برای روان سازی و تسهیل مراحل قانونی صادرات در گمرک احساس می شد که این انجمن می تواند در این زمینه نیز بسیار کارآمد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.