آغازعملیات اجرایی سه پروژه گازی با ۲۸۲ میلیون یورو سرمایه گذاری در جنوب فارس

خبرپارسی – عملیات اجرایی ۳ پروژه تقویت فشار و مرکزتفکیک با ۲۸۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در ۳۶ ماه از سوی شرکت نفت و گاز پرشیا در منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی کلید خورد.

در راستای تحقق و نیل به اهداف تاکین خوراک پالایشگاه پارسیان و ارتقا تولید گازدر استان فارس روز دوشنبه ۱۰ خرداد ماه عملیات اجرایی سه طرح که در آیینی با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت به‌صورت ارتباط ویدیوکنفرانسی با منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی دراستان فارس عملیات اجرایی ۳ پروژه تقویت فشار و مرکزتفکیک با ۲۸۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در ۳۶ ماه از سوی شرکت نفت و گاز پرشیا کلید خورد.

ایستگاه تقویت فشار گاز هما با آرایش ۱+۳ کمپرسورها با درایور برقی با هدف افزایش ضریب بازیافت این میدان گازی از ۴۵.۴ به ۸۲.۸ درصد و تثبیت تولید روزانه ۱۵ میلیون مترمکعب گاز ساخته می‌شود و احداث خط لوله انتقال مایعات ۶ اینچ ایستگاه هما به مرکز تفکیک خیرگو به طول ۶۱ کیلومتر به همراه پمپ و متعلقات مورد نیاز، عمده فعالیت‌ تعریف‌شده در این طرح است.

ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی نیز با آرایش ۱+۲ کمپرسورها با درایور برقی با هدف افزایش ضریب بازیافت این میدان گازی از ۲۹.۷ به ۴۹.۲ درصد و تثبیت تولید روزانه ۹ میلیون متر مکعب‌گاز ساخته می‌شود و احداث خط لوله مایعات چهار اینچ به طول ۶ کیلومتر به همراه پمپ و متعلقات مورد نیاز، عمده فعالیت تعریف‌شده در این طرح به‌شمار می‌رود.

مرکز تفکیک تابناک هم با هدف افزایش خوراک ورودی به پالایشگاه پارسیان ساخته می‌شود و در جریان این طرح، خط لوله‌ هشت اینچی مایعات تا پالایشگاه پارسیان به طول ۲۱ کیلومتر به همراه پمپ و متعلقات ایجاد می‌شود.

منطقه عملیاتی پارسیان از مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی (زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران) به‌شمار می‌رود که در جنوب استان فارس واقع شده است. این منطقه مشتمل بر چهار میدان فعال تابناک، هما، شانول و وراوی خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان را تأمین می‌کند.

شاهد تحولی بزرگ در حوزه انرژی فارس خواهیم بود

در حاشیه این مراسم رامین حاتمی مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با احداث پروژه جدید هما، وراوی و تابناک شاهد تحولی بزرگ در حوزه انرژی خواهیم بود.

حاتمی افزود: با احداث ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی نیز ضریب بازیافت از ۲۹.۷ به ۴۹.۷ درصد افزایش و تولید ۹ میلیون مترمکعب به میزان گاز کشور اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: با احداث مرکز تفکیک تابناک که با خط لوله هشت اینچ مایعات تا پالایشگاه پارسیان به طول ۲۱ کیلومتر بهمراه پمپ و متعلقات مورد نیازعملیات اجرایی آن آغاز شد نیز افزایش کیفیت خوراک ورودی به پالایشگاه پارسیان را محقق می کند

 عملیات اجرایی پروژه گازی ۲۸۲ میلیون یورویی  در جنوب فارس کلنگ خورد

پیش از ظهر دوشنبه ۱۰ خرداد عملیات اجرایی پروژه بزرگ ایستگاه تقویت فشار گاز با تأمین اعتبار ۸۲ میلیون یورو در لامرد و مهر آغاز شد.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.