کم هزینه ترین راه حاکمیت مردم بر سرنوشت خود صندوق رای است/عده ای اندک که صدای بلندی دارند پرده دری می کنند

خبرپارسی – استانندار فارس: صندوق رای کم هزینه ترین راه برای اصلاح امور و اداره کشور و تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است.

عنایت الله رحیمی که در یکصد و  شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز حضور یافته بود ضمن تشکر از اقداماتی که شورای پنجم شهر شیراز و شهرداری انجام داده‌اند، عنوان کرد: علاوه بر کارهای انجام شده باید از آنچه انجام نشده از جمله عدم شفافیت، صادق نبودن با مردم، عدم پاسخگویی به مطالبات مردم و شهر فروشی نیز تقدیر کنیم؛ چرا که شورای پنجم و شهرداری شیراز کوشیده اند گام جدید در راستای شفافسازی و پاسخگویی بردارند.

وی با بیان اینکه در بعضی شهرها شاهد ایجاد پرونده‌های قضایی به سبب تخلفات و یا رعایت نشدن قانون بودیم اما شورای شهر و شهرداری شیراز با حرکت بر مدار قانون از وقوع چنین رویدادهایی جلوگیری کرده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس هدف خود از حضور در صحن علنی شورای شهر شیراز را ابراز این موضوع دانست که مجموعه مدیریت استان شهرداری را از دستگاه‌های پیشرو در خدمات رسانی به مردم می‌داند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز جمعیت زیادی در سطح استان را پوشش می‌دهد، بر اهمیت جایگاه شهرداری و شورای شهر شیراز در ایجاد رضایتمندی مردم تاکید کرد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط کنونی کشور و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها و فشارهای بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: بی تردید این فشارها و تنگناها بر عملکرد همه دستگاه ها از جمله مدیریت شهری بی اثر نخواهد بود.

وی بیان کرد: زمانی که قرار است ۴۵۰ هزار میلیارد  وارد سبد درامدی کشور شود و  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از این درآمد از طریق فروش نفت تامین می‌شود بی شک تحریم‌هایی فروش نفت را محدود کرده که این درامد را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

استاندار فارس ادامه داد: به رغم این مشکلات ارزیابی کلی نشان می‌دهد شهرداری و شورای شهر شیراز همه تلاش خود را برای خدمت رسانی صادقانه به مردم‌انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان نیز  همواره از اقدامات قانونی شورا و شهرداری شیراز حمایت کرده است که این حمایت در نگاهی عالمانه و منصفانه کاملا مشهود است.

نماینده عالی دولت در استان فارس راهکار برون رفت از مسایل و مشکلات کنونی را توجه به داشته‌ها و سرمایه های انسانی و طبیعی از سوی مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: شهرداری ها باید بکوشند به رغم محدودیت ها در زمینه سرمایه گذاری تلاش بیشتری کنند.

وی ادامه داد: بی تردید پتانسیل گسترده گردشگری یکی از مناسب ترین زمینه های سرمایه گذاری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که تحریم ها کمترین تاثیر را بر صنعت گردشگری دارند و می‌تواند به عنوان راه مناسبی برای کسب درآمد مد نظر باشد.

رحیمی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری باید سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و تسهیل کنند، عنوان کرد: مجموعه دستگاه های حاکمیتی نیز باید در این مسیر به رفع موانع کمک کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر شیراز اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل درون شهری انجام داده اند، ابراز امیدواری کرد، با توسعه و تکمیل خط یک و خط دو در پایان فعالیت این دوره از مدیریت شهری دو خط مترو در اختیار شهروندان شیرازی قرار بگیرد.

رحیمی با بیان اینکه شفافیت ایجاده شده در شهرداری و شورا مناسب است ، اظهار کرد: این شفافیت باید گسترش داده شود تا همه مردم اقناع شوند که همه تصمیمات بر اساس توجه به منافع عمومی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه سلامت اداری در سیستم هایی که با امور مالی و ارزش افزوده و ارباب رجوع سر و کار دارند باید بیشتر مورد توجه باشد، توسعه خدمات الکترونیک و نظارت عمومی را در تقویت سلامت اداری موثر دانست.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است، اظهار کرد: به رغم وجود بعضی گلایه ها و نگرانی ها در میان مردم، اعضاء شورا به عنوان نمایندگان مستقیم مردم میتوانند منشا بسیاری از این نگرانی ها و گلایه ها را تشریح کرده و برای برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات با مشارکت حداکثری مردم کمک کنند.

وی ادامه داد: بی شک در نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر آرا مردم بنا نهاده شده است، حضور مردم در انتخابات سبب خواهد شد مشارکت آنها در تعیین سرنوشت خود و تصمیمات کشور تقویت شود.

او تاکید کرد: صندوق رای کم هزینه ترین راه برای اصلاح امور و اداره کشور و تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است.

استاندار فارس همچنین در پاسخ به انتقادات یکی از اعضا شورا در خصوص کمبود گاز ال.پی‌.جی در مناطقی از شهر شیراز بیان کرد:  سال ۹۲ تنها ۶۸۳ روستا در استان گازرسانی شده بود که این تعداد هم اکنون به ۱۹۰۲ روستا افزایش یافته و رشد ۱۷۸ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد کمبود ال.پی جی به دلیل تحریم هایی که فروش نفت را محدود کرده رخ داده است چرا که در شرایطی که فروش نفت با محدودیت مواجه است بخشی از ال‌.پی.جی‌صادر میشود.

وی همچنین از افزایش ۲۵ درصدی توزیع ال‌.پی.جی خبر داد و عنوان کرد به منظور نطارت بهتر توزیع درب منازل انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: عده قلیلی در کشور صدای بلندی دارند و همواره با هدف پرده دری منتخبین مردم را هدف قرار می‌دهند یادآور شد: این شیوه با اخلاق اسلامی و روح فرهنگ ایرانی سازگاری ندارد و مورد پذیرش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.