سرطان‌زا بودن محصولات فروشگاه بستنی، شایعه است

خبرپارسی – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انتشار شایعه ای در فضای مجازی، به نقل از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر سرطان‌زا بودن محصولات یکی از فروشگاه های بستنی و لزوم مراجعه مردم برای انجام آزمایش، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تا کنون هیچ خبری در این زمینه منتشر نکرده و این خبر جعلی است.

به گزارش “وب دا” در شیراز، دکتر “عبدالرسول همتی” افزود: تمامی اقدامات  بهداشتی در برخورد با مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بر اساس قانون اصلاح ماده ۱۳ مواد خوردنی،  آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و شیوه‌نامه های مربوط به آن، اجرا می شود.

او با بیان اینکه در روزهای اخیر نیز تعدادی از واحدهای صنفی، به دلیل تخلف بهداشتی، با مراجعه بازرسان، تعطیل شده‌اند، ادامه داد: در بازرسی های کارشناسان، از برخی محصولات این واحدها نیز نمونه‌برداری انجام شده که با استاندارهای بهداشتی، مطابقت لازم را نداشته است.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به روند جاری صدور اخطار و تعطیلی مراکزی که بهداشت را در تهیه و توزیع مواد غذایی رعایت نمی کنند، افزود: این مراکز به دلیل مشکلات بهداشتی، به مراجع قضایی معرفی شده و در صورت تکرار تخلف، تعطیل می شوند، اما پس از رفع مشکلات و نواقص و رعایت استانداردهای لازم، بازگشایی شده و مجوز ادامه فعالیت آن‌ها صادر می شود.

این مقام مسوول در ادامه گفت: در سال گذشته، در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۸۴۲ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شده که ۳۵۲ مورد به دلیل بی توجهی به اخطارها، تعطیل شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان فارس خواست تا در کنار نظارت های بازرسان بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را برای پیگیری، با کارشناسان سامانه تلفنی ۱۹۰ که به صورت شبانه روزی فعال است، در میان بگذارند.

دکتر همتی از عموم کاربران فضای مجازی همچنین خواست تا اخبار حیطه سلامت را تنها از منابع رسمی پایگاه اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی www.sums.ac.ir و یا کانال های مجازی معرفی شده در این پایگاه، دنبال کرده و در این زمینه از انتشار و توجه به شایعاتی که از منابع نامشخص دریافت می شود، پرهیز کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.