حمایت از سرمایه گذاری در حوزه پنل های خورشیدی

خبرپارسی – عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس گفت: در این کمیسیون از سرمایه گذاری در حوزه پنل های خورشیدی در استان حمایت می کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، نادر طیبی در جلسه انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی این اتاق که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: با حمایت اتاق بازرگانی سرمایه گذاری هایی در حوزه پنل های خورشیدی در انجام شد که زیرساخت های این سرمایه گذاری در زمینی به وسعت بیش از یک هکتار و با اعتباری بالغ بر ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده است.

وی بر اساس پیش بینی ها این مجموعه قرار است با تولید حدود ۳۰۰ مگاوات تولید، طی شش ماه بعد از راه اندازی سرمایه خود را برگشت دهد افزود: رویکرد این سرمایه گذاری، صادرات محور است و این شرکت ۲۵ درصد تولیدات خود را برای بازار داخلی و  ۷۵ آن را جهت سرمایه گذاری ارائه می دهد.

طیبی اظهارداشت: کشور ایران در کنفرانس پاریس تعهد داده است تا ۲ درصد آلاینده های خود را کاهش دهد لذا این مهم می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری و حرکت کشور باشد.

وی اضافه کرد: همچنین در سند چشم انداز ۱۴۰۴ میبایست ۱۰ درصد از مصرف انرژی کشور از محل انرژی های تجدیدپذیر تامین و همچنین بر اساس این سند می بایست ۵ هزار مگاوات برق از انرژی های تجدیدپذیر تولید شود که با توجه به این برنامه ها، به انجام رساندن این اهداف مستلزم تولید ۱۰هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در طی سال است.

در این جلسه گزارش چگونگی تدوین سند انرژی استان و نقش اتاق بازرگانی در تهیه این سند تخصصی نیز ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.