تلاش ستودنی استاندار فارس برای همگرایی حامیان دولت/ کاسبان انشقاق را ناامید کنیم!

خبر پارسی – فرزاد صدری – وقتی در غیاب استاندار فارس،عده ای که شاید خودسر هم نبودند به علی مطهری حمله و از ورود او به سطح شهر جلوگیری کردندکمتر کسی تصور می کرد سهم خواهان و فرصت طلبان، حمله به علی مطهری را دست مایه ای برای تسویه حساب های سیاسی قرار دهند و خواهان برکناری و یا استعفای استاندار شوند.
تند روها با حمله به علی مطهری دست به خودکشی سیاسی زدند تا موج گسترده اعتراضات مردمی در کنار انزجار جامعه دانشگاهی از این حرکت شنیع ،انزوای ناخواسته آنها را رقم بزند و جرات حرافی بر سر هر منبر و پشت هر تریبونی را نداشته باشند.
اتفاق یاد شده علاوه بر اینکه مظلومیت حامیان دولت را در فارس آشکار کرد انتقادات بسیاری را نیز متوجه نماینده عالی دولت در این استان کرد.انتقاداتی که بخشی به حق و بخشی نا به حق بود.
حادثه شیراز در اسفند ۹۳ فارغ از همه انتقادان به جا و بی جایی که به دنبال داشت نه یک تهدید که یک فرصت می توانست باشد.با این اتفاق دولت می توانست بیشتر از پیش طرفدارانش در شیراز را را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد و حامیان دولت نیز می توانستند با اعتماد و اعتقاد و حمایت از استاندار خواسته های حداقلی خود را بهتر از مقام ارشد استان مطالبه کنند.
فرصت حادثه شیراز اما به درستی مدیریت نشد تا به یک چالش و تهدید برای استاندار و حامیان دولت تبدیل شود.تمدیدن نشدن حکم فرماندار جهرم و سواستفاده از نوع رابطه اش با علی مطهری و ارتباط دادن مسئله رفتنش از جهرم به حادثه شیراز باعث شد تا کم کم سهم خواهی جزو لاینفک خواسته های بخشی از حامیان دولت در فارس باشد.
دکتر احمدی اما وقتی پی به انشقاق در میان حامیان دولت در فارس برد سعی کرد کابینه اش در استان را به نفع منتقدین ترمیم کند.او تلاش کرد برخی نیروهای خوشفکر و جوان را به مسئوولیت های فرهنگی بگمارد و در برخورد با بازنشسته های سیاسی که مسئوولیت های مهمی هم داشتند قاطعیت بیشتری به خرج دهد.از همین زاویه بود که تصمیم گرفت به هر شکل ممکن با امثال مشفقیان برخورد کند. مردی که نزدیک به ۱۰ سال برق منطقه ای را مدیریت می کرد و از حمایت وزیر نیرو نیز برخوردار بود.حمایتی که البته دودش را به چشم استاندار فارس می کرد و او را عامل ابقای این مدیر مورد علاقه پایدارچی ها نشان می داد.استاندار اما تصمیم خود را گرفته بود و تغییر به نفع منتقدینش برای ایجاد همگرایی را سر لوح کار خود در سال جدید قرار داده بود.
مانع بلند نمایندگان برای تغییر مدیران، مهمترین مشکل استاندار برای رسیدن به همگرایی بود.در حالی که استاندار موفق شده بود حکم تغییر مدیر عامل برق منطقه ای را از وزیر نیرو بگیرد.درست وقتی همه آماده مراسم تودیع مشفقیان شده بودند نمایندگان با استفاده از قدرت ویران کننده استیضاح شبانه مشفقیان را نگه داشتند تا این بار دکتر احمدی در اقدامی امیر کبیر گونه به وزیر نیرو حالی کند اداره امور مملکت برعهده عمه و خاله نیست!والی فارس اوست و اراده کرده مشفقیان برود! مشفقیان و نمایندگان در بازی جدید استاندار فارس شکست سختی خوردند تا یادشان بماند اندازه گلیمشان توقع داشته باشند!
حالا نوبت به ورزش و جوانان بود. جایی که همه مدیران احمدی نژادی را پناه داده و لازم بود ضرب شصت استاندار را ببینند! جنگ برای تغییر در این جبهه به نظر آسانتر می آمد چرا که پس از افتضاح نشست مدیران احمدی نژاد در یک سالن ورزشی جناب مدیر کل استعفا داده و همه چیز برای روی کار آمدن مدیر جدید مهیا شده بود.این فکر اما اشتباه بود!سهم خواهان حامی دولت سهمشان از حمایت دولت را در ساختمان محقر ورزش و جوانان فارس می خواستند و فکر می کردند با روانشناسی می شود ورزش را اداره کرد!
تیز هوشی استاندار اما مانع این خواسته سهم خواهان و فرصت طلبان شد چرا که استاندار مردی از جنس ورزش می خواست و کمتر ورزشکاری بو که به حیدر علی کامیاب اعتماد و اعتقاد نداشته باشد.او به عنوان نماینده عالی دولت موظف بود به خواسته جامعه ورزش استان احترام بگذارد و فردی با سوابق ورزش که ارتباطی دوستانه نیز با ورزشکاران داشت برای این سمت انتخاب کند. انتخاب درست استاندار اما به مذاق سهم خواهان خوش نیامد تا در اقدامی عجیب به گزینه رئیس جمهور برای اداره فارس پشت کنند و بار دیگر بحث استعفای استاندار را به میان بیاورند!
در شرایطی که استاندار فارس پروژه همگرایی با منتقدین را کلید زده بود تا فرماندار دوره اصلاحات در قشم را برای فرمانداری شیراز انتخاب و منصوب کند،نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشته می شود که سطر سطرش را یک خبرنگار  انشاء کرده بود! نویسنده نامه که مصاحبه هایش را نیز خبرنگار نزدیک به او تنظیم می کرد با استفاده از ظرقیت رسانه ای وی و همچنین دلخوری بابت انتصاب کامیاب به مدیر کلی ورزش و جوانان فارس،گل به خودی بزند و تلاش های استاندار برای همگرایی را بر باد دهد!
به راستی از انشقاق حامیان دولت چه کسانی کاسب می شوند؟!استاندار فارس هوشمندانه ماهاست عزم خود را برای همگرایی حامیان دولت جزم کرده و پله به پله سعی در نزدیک شدن با یاران منتقد خود دارد.دو قدم از استاندار یک قدم از ما! پیروزی نزدیک است اگر ساز مخالف سر ندهیم! رفتن ایمانیه در کنار حمایت از گروه ها و احزاب اصلاح طلب تلاش استاندار برای همگرایی را معنایی دو چندان می بخشد نا امید نیستیم که او استاندار دولت تدبیر و امید است.نا امیدی را کاسبان انشقاق باید تجربه کنند!

3 دیدگاه برای “تلاش ستودنی استاندار فارس برای همگرایی حامیان دولت/ کاسبان انشقاق را ناامید کنیم!

  1. جناب فرزاد خان
    با سلام
    روانشناس نمیتواند ورزش را مدیریت کند ولی قطعا کسی که در دیوان محاسبات محکوم به سو استفاده از بیت المال هم شده نمیتونه ورزش را مدیریت کند
    ضمنا این استانداری که سنگش رو به سینه میزنی باید دید پارسال چطور باهاش رفتار میکردید و ۶ ماه دیگه علی رغم حمایت های فعلی شما با صدری و صدری ها چطور برخورد میکند
    ان الله مع الصابرین…

  2. بازم سلام
    از اصلاح طلب شدن حیدر عالیشوندی خندممون گرفت!!! سرداری که فخشنامه علیه مسجد قبا را امضا کرد.بی سواد فرماندار قشم در هر دوره در جاهایی مثل قشم با هماهنگی …انتخاب میشه.چه تو دوره خاتمی چه تو دوره روحانی
    گندش و در آوردی با این پاچه خواریت

  3. استاندار فارس و تیم مشاوره اتفاقا اصلاحطلبی هست که دوره احمدی نژاد به زور خانه نشین شده بود این را خودشان گفتند پس این که جوری بیان کرده نویسنده نامه که ایشون مخالف اصلاحطلبی هستند تکذیب میشود.
    اعلام شده که : این آقا فشار می آورد که معاون سیاسی استاندار شود که وقتی بررسی شد تنها سابقه ایشون مدیریت یک واحد پخش لاستیک ماشین بوده از گزینه ها کنار زده شد…
    آقا نصیحت پدرانه : همیشه وقتی به چیزی که میخوای نمیرسی ، از عصبانیت همه را بد نخوان و خود را خوب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.