برق آواره شد/بی پولی تا این حد؟

خبرپارسی-برق شیراز؛ این نام باشگاهی با قدمت حدود ۷۰ سال است که البته مانند اغلب تیم های ریشه دار کشور کمترین نشانی از آن در فوتبال کشور نیست.تیمی که قرار بود با تدابیر دولت قبلی به بخش خصوصی واگذار شود و راه تازه ای را بپیماید اما بخش خصوصی مد نظر، انگار خودش نیازمند مساعدت مالی است.

بدهی ها از کجا آمد؟

برق که بالغ بر ۳ میلیارد تومان بدهی دارد این فصل را باید در لیگ دسته دوم حضور یابد! روزی که حسین فارسی مالک برق شد قرار بود خیلی زود این تیم را در لیگ برتر ببینیم اما روند کار خلاف این را نشان داد و مسیر معکوس پیموده شد.

فارسی که کامیاب را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرده بود اگر چه متهم شد که فقط بدهی های باشگاه را افزایش داده و هیچ گام مثبتی برداشته نشده است اما نامه مدیردفتر مشفقیان در سال ۹۱ نشان می دهد که این حجم بدهی مربوط به گذشته است.

20140930_212307

واگذاری بخشی از سهام باشگاه به دو نفر دیگر، ماجرا را پیچیده کرد. فارسی هیچگاه حاضر نشد مالکیت آن دو نفر را رسمیت ببخشد و آنها هم باستناد نامه ای که هیچکس اصل آن را رویت نکرد خود را نماینده فارسی معرفی کردند در حالی که این باشگاه در ثبت شرکت ها تمام و کمال به نام فارسی است.

مشهدی ها توانستند، شیرازی ها…

اداره کل ورزش فارس هم به هر دلیلی نخواست این داستان را با قاطعیت تمام کند.داستانی که مشابه آن در مشهد و برای ابومسلم هم رقم خورد اما همین اواخر امیرخادم معاون وزارت ورزش با تاسیس موسسه ای تازه به نام نسل ابومسلم ، ماجرای پیچیده و مالکیت و بدهی های ابومسلم را تمام کرد.پروانه باشگاه برق باطل شده و مشخص نیست آنها چگونه فعالیت می کنند و اگر اتفاقی رخ دهد چه کسی باید پاسخگو باشد؟ مشکلی که برای ابومسلم هم وجود داشت.

امیرضا خادم در این باره گفت: با توجه به اینکه ازسال ۸۲ تاکنون ابومسلم پروانه ای برای فعالیت نداشته است و به مشکلات حقوقی برخورده است، برای حفظ نام ابومسلم جایگزینی برای آن قرار دادیم.

به نقل از ایسنای مشهد ،معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان درحاشیه رونمایی از پیراهن «نسل ابومسلم» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و همکاران وی در اداره کل به ما داده‌اند، ابومسلم از سال ۸۲ به بعد وجود خارجی نداشته در واقع پروانه ای برای فعالیت نداشته است. ابومسلم در ۱۰ سال گذشته طبیعتا غیر قانونی و غیر مستند فعالیت می‌کرده است.

خادم ادامه داد: بر اساس اصولی که وجود دارد کمیسیون ماده پنج در وزارت ورزش باید پروانه برای فعالیت باشگاه‌ها صادر کند که پروانه ابومسلم در سال ۸۲ مهلتش به اتمام رسیده و تمدید نیز نشده که خود این موضوع به نوعی یک سوال است.

وی با بیان اینکه طبیعتا یک جایگاه و امتیازی برای فوتبال خراسان باقی می‌ماند، افزود: ابومسلم نمی‌تواند با شرایط حال حاضر ادامه حیات دهد مگر اینکه مشکلات حقوقی و قانونی‌اش حل شود؛ به همین دلیل جایگزینی مورد نظر با حمایت سازمان لیگ صورت گرفت که این اجازه و حمایت را فراهم کرده تا در لیگ دو امکان حیات ابومسلم وجود داشته باشد.

معاون وزیر ورزش خاطر نشان کرد :با صحبت‌هایی که در وزارت ورزش با گودرزی و تبادل نظری که با صبوریان مدیر کل استان برای حفظ این تیم داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که شرایطی فراهم شود که از نظر حقوقی مشکلات ابومسلم را مدیریت کنیم و باشگاهی با شرایط جدید و با همان عنوان ابومسلم به همراه اضافه کردن یک یا دو کلمه دیگر، تشکیل دهیم که باید از اداره کل ورزش و هیات فوتبال استان که شرایط را برای این کار فراهم کردند تشکر کنم.

خادم در ادامه گفت: در تمامی این سال‌ها ابومسلم مشکلاتی داشته است که باتوجه به این که من نیز یک مشهدی هستم امیدوارم نام ابومسلم و تیم ابومسلم پابرجا بماند زیرا نام ابومسلم یک نماد در ورزش استان و فوتبال است و باید زنده نگه داشته وحمایت شود.

آواراگی برق ؛ پز عالی جیب خالی!

شیروانی تاهمین اواخر خود را رقیب حمیدرضا و امیر سیاسی و حمید استیلی برای خرید امتیاز لیگ برتری راه آهن می دانست! این حنا خیلی کمرنگ بود و زود رنگ باخت. بعد نوبت به خرید امتیاز لیگ یکی گیتی پسند اصفهان رسید اما همین هم شوخی بود.خرید امتیاز الوند همدان و شهرداری یاسوج در لیگ دسته دوم هم به این شوخی های بی مزه اضافه شد تا با توجه به اتمام نقل و انتقالات لیگ یک و دو ، همه منتظر جضور برق در دسته سوم باشند.جایی که البته این حضور هم در هاله ای از ابهام است. بدهی های بسیار و بی پولی باعث شده تا نتوان برای برق آینده خوبی را متصور بود.

حسین فارسی طی قراردادی ۷ ساله ، مجموعه ورزشی برق واقع در بلوار رازی را در ازای ماهی ۵ میلیون تومان ( سالی ۶۰ میلیون) از برق منطقه ای اجاره کرده بود.مالکینی که قرار بود امتیاز لیگ برتری راه آهن را با ده میلیارد تومان بخرند حالا در تامین همین ۶۰ میلیون هم مانده اند و برق منطقه ای طبق قرارداد، چون پولی دریافت نکرده مبادرت به تعطیلی مجموعه و بیرون راندن تیم برق از آن نموده تا تیم هفتاد ساله شیرازی آواره و سرگردان شود.

اداره کل ؛ سکوت تا کجا؟

دستور موقت دیوان عدالت اداری که رسید تصور می شد برای برق اتفاقات خوبی رقم بخورد. کمانه که بهتر از هرکسی می داند برق شیراز چه مشکلات حقوقی و قانونی دارد چرا سکوت کرده است؟حتما باید یکی مانند امیر خادم و داستان ابومسلم پیش بیاید تا متوجه شوند که باشگاه برق دارد بدون پروانه و مالک خاصی فعالیت می کند.در سالهای اخیر خبر دریافت پول از خانواده بازیکنان را همه شنیدند. اگر تکلیف پروانه برق مشخص بود آیا نمی شد در قبال این اتفاقات ، صاحب پروانه را احضار و بازخواست کرد؟ به نظر می رسد خواب زمستانی ورزش فارس، چهار فصله شده و پاییز و تابستان و بهار و زمستان را نمی شناسد.قاطعیت.کاش این کالای کمیاب وارد بازار ورزش مان شود.

برخی از روی تعصب معتقدند تاسیس موسسه جدید به منزله نابودی برق ۷۰ ساله است در حالی که برق به عنوان یک موسسه ورزشی ثبت شده چنین قدمتی ندارد و این نام برق و مردان کهنه کارش است که به موسسه برق وجاهت داده است.موسسه برق شیراز در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده و تیم فوتبال برق را تحت پوشش گرفته است.مگر زمانی که در دعوای مالکیت عابدینی و محلوجی و زم و تربیت بدنی، پرسپولیس به تربیت بدنی رسید و موسسه پیروزی ثبت شد، قدمتش زیر سئوال رفت؟باشگاه استقلال که جشن ۷۵ سالگی می گیرد در همه این ایام چند دور تغییر در ارکان بالادستی خود داشته و از دوچرخه سواران تا تاج و بعد استقلال را دور زده است؟تنها راه نجات برق همان راهی است که امروز برای ابومسلم پیموده شد.تاسیس یک موسسه جدید و عاری از بدهی و با مدیریت مشخص و پاسخگو.در غیر این صورت سال بعد برق در لیگ استان و دو سال بعد در لیگ شیراز است.

24 دیدگاه برای “برق آواره شد/بی پولی تا این حد؟

  1. سلام بر خبر پارسی تنها چیزی که فعلا ورزش فارس بهش نیاز داره شهامت هست که مدیرکل فعلی فاقد اونه دل مردم و ورزشیها به دولت تدبیر و امید خوش بود که خبری نشد ، استاندار محترم هم این روزها در حال و هوای رالی خاور میانه هست رالی که فقط 2 کشور خارجی در آن حضور داشتند خادییش اگر این همه وقت و تلاش برای برق گذاشته می شد وضعیت اینجور می موند استاندار محترم باید بدونه مردم در استان چی می خوان یه تیم در هیچ رشته ای در لیگ برتر نداریم یه مدال در بازیهای آسیایی کره نداریم اونوقت شما دنبال رالی هستید !!!

  2. کمانه رو عشقه هفته ای 3 روز تهرون چند روزم شیراز ورزش هم بی خیالش مشاورین استاندار هم همراهش برق شیراز هم به امید دیدارش !! چه روزگار خوشی واقعا شیرفرهاد درست می گفت «تو نوفهمی »

  3. در چند روز اینده خبرهای جدیدتری از نا کار امدی کمانه مدیر کل در سایه ورزش فارس خواهید شنید و بعد تازه متوجه خواب چهار فصل ورزش فارس خواهید بود!!!!!!

  4. پایگاه خبری اعتدال فارس به آدرس :

    http://etedaal.ir/news/76071/default.aspx
    اختلاس های میلیاردی در فارس ادامه دارد!
    مشی برخی همچنان تداعی گر ادبیات دوران هشت ساله حضور محمود احمدی نژاد و مبتنی بر افترا و تهمت است. فلان آقازاده مکرم هرگاه در باب ابوی گرامش نقدی نگاشته می شود از جاسوسی انگلیس سخن می گوید تا صورت مسئله را پاک کند.

    به گزارش خبر پارسی، این بار سئوالاتی از مدیر ارشد برق منطقه ای جناب مهندس مشفقیان داریم که انشالله پاسخگو خواهند بود. به هر حال ما جاسوس انگلیس بوده ایم و ایشان تحصیلکرده آمریکا. احتمالا زبان همدیگر را بهتر می فهمیم!

    ۱-مجموعه ورزشی برق شیراز واقع در بلوار رازی با کدام مزایده اجاره داده شد؟ قیمت گذاری آن بر چه اساسی بود؟ کدام کارشناس قیمت سالی ۶۰ میلیون تومان را برای یک زمین چمن و سالن و رختکن و استخر و … تعیین کرد؟ چرا بدون تشریفات قانونی و مزایده آن را در اختیار حسین فارسی قرار دادید؟ او آیا به تعهداتش پایبند بوده است؟ در خصوص عدم ایفای تعهداتش چه اقدام قانونی انجام داده اید؟

    ۲-در ماجرای واگذاری موسسه برق شیراز تابع کدام چارچوب قانونی بوده اید؟

    ۳-پرونده شما دال بر عدم اجرای دستور موقت دیوان عدالت اداری تشکیل گردیده است. در این باره چه توضیحی دارید؟

    ۴-آیا خبر برگزاری جلسات تبلیغاتی روزهای سه شنبه و در اوقات اداری با امکانات دولتی صحت دارد؟

    ۵-اتفاقات مربوط به خطوط فوق توزیع بعد از فاجعه کابل ۶۶ کیلو ولت فی مابین پست ۴۰۰ شیراز به امیر کبیر مورد ابهام است.مزید امتنان خواهد بود اگر پاسخگو باشید.

    ۶-داستان خط ۱۳۲ کیلو ولت کنگان به بردخون را برای تنویر افکار عمومی شفاف سازی فرمایید.گفته می شود خط انتقال برق دو مداره ۱۳۲ کیلو ولت برد خون به کنگان چند تاور آن سقوط کرده و چرا شرکت رسا انتقال آقای عزیزی در حال وصله و پینه پایه های تاورهای آن است.

    ۷-در خصوص نرم افزار DCSایستگاه ۴۰۰ سعادت شهر و همچنینی نواقص ایستگاه های پرک و بیرم و جفره لطفا اعلام نظر فرمایید.

    ۸-بدون پیش داوری و بر اساس اخبار موجود خواهان آن هستیم تا علت عدم ارسال قراردادهای شرکت فارس تکاب و …. به اداره کل امور اقتصادی و دارایی توسط معاونت محترم مالی و پشتیبانی از سال ۱۳۸۵ را توضیح دهید.

    ۹-آیا صحت دارد دوتن از معاونین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با هماهنگی و دستور شما به صحرائیان، عزل گردیده اند و دلیل آن حمایت آنها از دولت دکتر روحانی بوده است؟

    ۱۰-ماجراهای مربوط به خاموشی های پس از برف امسال هم ابهامات بسیاری دارد.آیا لزومی به توضیح و پاسخ می بینید؟

    ۱۱-کاهش هزینه های تعمیرات شبکه صحت دارد؟

    شیوه برق منطقه ای در همه این سالها بر عدم پاسخگوبودن بوده است. امیدواریم استاندار فارس با پیگیری این موارد برای افکار عمومی مشخص نماید که این ابهامات صحت دارد یا خیر؟

  5. بسم رب الشهدا
    جناب صدری گرامی
    با سلام و درود
    چرا از مدیر عامل محترم و عتیقه برق فارس که در آستانه 38 امین سال خدمتش در برق فارس هست نمی نویسی چرا از افتضاح افتتاح صوری پستهای 400 خورموج و 230 دیلم نمی نویسی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا نمی نویسی آقایان تجهیزات را از پست 400کنگان باز کردند و در پست 400 موقت خورموچ نصب کرده و فقط برای پست با تجهیزات فرسوده 12 ملیارد صورت وضعیت دادند و برای خط 3.3 ملیلرد تومان و……..چرا نمی نویسی پست 400 کنگان هنوز عملیات آن به اتمام نرسیده با کلاه گذاشتن سر استاندار بوشهر و با دیزل ژنراتور برقدار شد و همه فکر کردند پست برقدار شده در صورتی که دیزل ژنراتور داشت برق از پشت دیوار پست به پست می داد و استاندار محترم سرش شیره مالیده شده بود
    راستی از یداله جانم معاون طرح و توسعه که حالا گزینه مدیر عاملی برق فارس و بوشهر است باید پرسید چرا ؟ چرا سر استاندار …و راستی شما به امید و تدبیر اعتقادهم داری یا به …….
    در هر صورت نوش جونتون ما بی عرضه هستیم که شما 12 ملیارد صورت وضعیت می کنید
    از پست دیلم که آدم می گه باید گریه کنه ترانس vem فرسوده بوشهر دو و بریکرهای فرسوده و…..صورت وضعیت و تبلیغات عالی البته مال البیت است دیگه به من و شما چه ربطی داره
    اصلا گور پدر من و مردم هم کرده فقط یداله مدیر عامل بشه بسه
    راستی اسناد رو ایمیل کردم مردونه یه مقاله بزن از یداله و …. صورت وضعیت ها پی دی اف پیوست هستن مردونه بزن

    خدایا به داد خون شهدا و امام شهدا برس
    خدا می دو نه اگر این سید بزرگوار حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله عالی) نبود شما با بیت المال نه ببخشید مال البیت چکار می کردید
    راستی گزارشات 93/6/13 ساعت 5 الی 6 صبح هم فرستادیم رله ها کاملا معیوب بودن شاهرخ می دونی چی رو می گم دیگه REL 521 و……….جرم به نظر من اقتصادی نیست بلکه ………
    مستندات و تصاویر جهت استاندار محترم بوشهر و همه دستگاه های نظارتی کشور ارسال گردید
    راستی
    ستاد خبری مرکز حراست وزارت نیرو به صورت مستمر آماده دریافت گزارش‌های شما در خصوص مفاسد اقتصادی، اداری و… (از جمله ارتشاء، اختلاس، کلاهبرداری، اختلال در نظام اقتصادی، ویژه‌خواری، درآمدهای غیرموجه، حیف و میل بیت‌المال، جعل اسناد، تبعیض و اخذ پورسانت، سوء استفاده از موقعیت شغلی و اختیارات قانونی، سرقت اموال، تجهیزات و تاسیسات صنعت، تبانی در مناقصه و مزایده‌ها و…) و انتقادها و پیشنهادها در رابطه با مجموعه وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه (آب، برق، فاضلاب) در سراسر کشور است.

    اقشار مختلف مردم، مشترکین آب و برق، شرکت‌های پیمانکاری و کارکنان شاغل در صنعت آب و برق می‌توانند به یکی از طرق زیر با ما در ارتباط باشند:

    1- تلفن مستقیم مدیران و کارشناسان مرکز: 81606669-021
    2- نمابر شبانه‌روزی: 81606699-021
    3- پست الکترونیک: hniroo (at) moe.gov.ir
    4- سامانه پیام کوتاه به شماره 3000290190
    5- صندوق پستی 119-14655
    6- ملاقات حضوری با مدیران و کارشناسان مرکز حراست به آدرس: تهران – خیابان ولی‌عصر (عج) – ابتدای بزرگراه نیایش – روبروی در جنوبی پارک ملت – ساختمان وزارت نیرو – طبقه دهم

    و همچنین
    بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت اطلاعات آماده دریافت هر گونه شکایات هموطنان عزیز از کارکنان و یا اقدامات این وزارتخانه است.

    صندوق پستی 1947-16765 وزارت اطلاعات. و
    شیراز – فلکه امام حسین (ع) – ساختمان ستادخبری اداره کل اطلاعات استان فارس
    و
    بوشهر – میدان امام (ره) – خ جانبازان – ساختمان ستادخبری اداره کل اطلاعات استان بوشهر

    و
    سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی

    http://shekayat.bazresi.ir/Portal/Home/
    و
    کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی

    http://www.parliran.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=3785

    و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
    http://parliran.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=3713

    و دفتر مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله عالی )
    صندوق پستی 1555-13185(ارتباط مردمی) ارسال شوند.
    http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=letter

    و
    سامانه نظارتی ارتباطات مردمی ریاست جمهوری(تلفن گویا)6133

    ریاست جمهوری مرکز دریافت گزارشات
    http://www.saamad.ir/Portal/home/?17483/

    و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه
    http://www.moshaver129.ir/

    1. مدارک جعلی یه نفر جاعل رو که در سمت مدیریتی م به کار گرفته و در سمت حساس استفاده باید به بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت اطلاعات

      صندوق پستی ۱۹۴۷-۱۶۷۶۵ وزارت اطلاعات
      ارسال کنیم

      1. کارت پایان خدمت جعلی + استخدام بدون مجوز +جعل اسناد دولتی

      2. به قول ریاست محترم این دار و دسته

        آب رو بریز اونجا که می سوزه

      3. مشفقیان هیچ جرمی مرتکب نشده و انسان باشرف و متدینیه شما دوست ندارید متدین ها سر کار باشن شما اصلا فاسد هستید

    2. موضوعه عیوب رله ها و خراب بودن آنها چیز عادیه شده در برق فارس حوادث مختلف نشان دهنده این موضوع است ولیکن جالب این است که مدیرعامل برق منطقه ای فارس و …. با اطلاع از مشکلات فوق همچنان از تعمیر و یا تعویض آنها خود داری می کنند
      به نظر می رسد آنها ایجاد نارضایتی در مردم و یا ضربه زدن به نظم را دنبال می کنند و موضوع می بایست در قالب امنیتی بررسی شود و در صورت لزوم برخورد شود در هر صورت مدارک غیر قابل انکاری وجود دارد که بعلت جلوگیری از ضربه زدن به نظام از انتشار آنها برای عموم معذورم ولیکن جهت دستگاه های نظارتی و …….. ارسال شده اند در هر صورت امید است دستگاه های محترم امنیتی مانع ضربه زدن به نظام شوند

  6. ای به فدات مش یداله
    ای به فدای همشهری عزیزت جعفر جون ببخشید دکتر جعفر قادری
    راستی سلام هم برسون به جعفر جان بگو دوستت داریم و از خجالتت در میایم

  7. به خدا ما تقصیری نداریم ازمون می خوان ما هم زن و بچه داریم مجبور به تمکین در مقایل مشفقیان و حقیقی هستیم کسی هم به داد ما نمی رسه هرچی آدم کار بلد هم بود که از برق دارن می کنن بیرن یادش بخیر مهندس موسوس جهرمی

  8. چرا اینقدر با مشفقیان بد هستید در عملکرد مشفقیان همین بس که تولید برق فارس و بوشهر از 400 مگا وات به 5400 مگا وات رسیده است مهندس مشفقیان فقط خدمت کرده حالا چهار تا مشکل هم بوجود اومده به شما ربطی نداره
    شما نمی تونید مهندس مشفقیان رو عوض کنید
    اینقدر بنویسید تا جونتون در بیاد

    1. ” م م “جان فدات شم
      زبانم لال !حق با شماست به ما و مردم ربطی نداره همه چیز مال شماست و اصلا مردم که اینقدر شهید و خون دادن همه آمریکایی بودن و اسرائیلی و فقط شما ایرانی هستید و مسلمان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      زبانم لال !مادر شهیدی که هنوز جسد مطهر فرزند شهیدش نیامده اصلا حقی نسبت به بیت المال نداره چون به گفته شما ایرانی و مسلمان نبوده حالا شانسی پاره تنش با بدرقه خودش و در سن 15 16 سالگی بسیجی شده رفته جبهه پیشونی بند یا فاطمه زهرا (س) رو بسته و تو وصیت نامش هم نوشته :”می روم تا انتقام پهلوی شکسته حضرت فاطمه زهرا (س) را بگیرم و لطفا سلام من را هم به امام(ره) برسانید من کشورم ایران اسلامی را دوست دارم ”
      بله ” م م “زبانم لال ! جان مادر این شهید و خود این شهید آمریکایی هستن فقط برای این نظام هستی خودشون رو دادن و مادره هنوز که هنوز برای استخوان های پسرش با آمدن هر کاروان شهدا اصلا به گفته شما اصلا بی خود دم درر روی زمین می شینه تا شاید خبری از پسرش بگیره و حداقل بتونه سر قبر مطهر پسر شهیدش بره …………………………….البته این مفاهیم برای شما آشنا نیست
      اصلا مشفقیان آخر جهاد و مسلمانیه و تو تمام بدنش پر از ترکش و تیره بنده خدا از بس شیمیایی شده نمی تونه از درد و سرفه های شبانه بخوابه خدا خیرش بده هشت سال داع مقدس در لبیک به فرمان جهاد حضرت امام (ره)جبهه بوده و اصلا الان هم بوی جبهه و دفاع مقدس می ده …….خوب حق دارهنیروگاه اتمی رو هم با این همه سختی ساخته و مابقی نیروگه ها اصلا کی گفته مپنا و ….. سازنده نیروگاه ها هستن ایشون نیروگاه ها رو ساختن
      البته به کمک به من و شما که فقط شناسنامه ایرانی داریم مربوط نیست
      پس ما بریم بمیرم تا خدایی نکره مشفقیان بدش نیاد

      1. آقای روحانی عزیز
        ریاست جمهوری اسلامی ایران
        ما به شما رای دادیم
        یک سال و نیم گذشت
        سید محمد احمدی استاندار شد
        و گویا حالا می خواد کاندید مجلس بشه
        ما به مماشات رای ندادیم به حق و اسلام و نظام اسلامی رای دادیم
        احمدی به خدا اگه از حق دفاع کنی و چهار تا مفسد رو برداری شورای محترم نگهبان تایییدت می کنه و رای میاری این
        این آقاییان بی خودی خودشون رو می چسبونن به این دستگاه و اون شورا
        باور بکن دستگاه های نظارتی جمهوری اسلامی و دستگاه قضا در این کشور اسلامی حق و عدالت رو به هیچ چیز نمی دن و احمدی باور بکن کسی رو الکی نمی تونن رد صلاحیت کنن تازه رهبر این کشور خودش فقیه عادلیه که کوچکترین حقی رو نمی گزاره ناحق بشه

    2. لطفا ملاحظه فرموده و تصمیم بگیرید:
      در سایت اخبار صدا و سیمای مرکز بوشهر(در تاریخ سه شنبه ، 21 اردیبهشت 1389 ، )16:07 به آدرس اینترنتی
      http://boushehr.irib.ir/news-boushehr/2082-%D8%AE%D8%B7%20%D8%A8%D8%B1%D9%82%20%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%8A%20%D9%83%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D9%88%D9%86%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%20%D8%A2%D9%8A%D9%86%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D9%8A%20%D8%B1%D8%B3%D8%AF
      آمده است

      خط برق رسانی کنگان بردخون سال آینده به پایان می رسد
      سه شنبه ، 21 اردیبهشت 1389 ، 16:07

      خط برق رسانی 132 کیلوولت کنگان بردخون سال آینده به پایان می رسد.مدیر عامل برق منطقه ای فارس گفت: برای اجرای این خط به منظور تقویت ولتاژ 91 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و اکنون عملیات بتن ریزی دکل های آن 22 درصد پیشرفت دارد.آقای مشفقیان افزود: در صورت تامین اعتبار، این خط تا سال 1390 به بهره برداری می رسد.وی با اشاره به بارندگی های مطلوب در خوزستان گفت: سدهای دز، کارون و شهید عباسپور با ظرفیت کامل در تابستان نزدیک به شش هزار مگاوات برق تولید خواهند داشت.مدیر عامل برق منطقه ای فارس با بیان این که استان های بوشهر و فارس پارسال سه و هفت دهم درصد رشد بار داشتند اضافه کرد: پارسال در زمان اوج مصرف هزار و 149 مگاوات برق در استان بوشهر مصرف شد که پیش بینی می کنیم امسال به هزار و 250 مگاوات برسد.آقای مشفقیان صرفه جویی در مصرف انرژی را ضروری خواند و به مردم توصیه کرد مصرف بهینه را فراموش نکنند.

      همچنین در سایت خبری توانیر به آدرس :http://news.tavanir.org.ir/news/news_detail.php?id=32281
      در تاریخ سه شنبه ، ٢١ اردیبهشت ١٣٨٩ ٠٨:۴٨ و با کد خبر 32281 از قول مهندس یداله حقیقی آمده است :

      معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس پروژه احداث خط 132 کیلو ولت کنگان – بردخون را با پیش بینی اعتباری بالغ بر 9میلیاردو 100 میلیون تومان آغاز کرد.
      به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، عملیات اجرایی این طرح که با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال آغاز شده هم اکنون در مرحله بتن ریزی دکلها 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است این مرحله از کار در طول مسیر 70 کیلومتری خط یاد شده تا سه ماه آینده به پایان برسد.

      همچنین سایت خبر پارسی و خلیج فارس و دستگاه های نظارتی کشور و استانی طی بررسی به تحلیل خبر پارسی رسیدند کخه خلاصه در آدرس ذیل آمده است :
      http://khabarparsi.ir/4747

      آقای وزیر،جناب استاندار!از مشفقیان چه خبر؟/وضعیت نگران کننده تاورها و استاپ های تاورهای خط ۱۳۲ کیلو ولت کنگان به بردخون+گزارش تصویری
      خبر پارسی – فونداسیونها یکی از اجزای سیستم انتقال انرژی به شمار می روند . وظیفه آنها نگهداری برج و تحمل نیروهای کششی و فشاری موجود که از طریق پایه ها بدانها منتقل گردیده می باشد . اصول اولیه طراحی فونداسیون بر این مبناست که زمین زیر پایه برج مقاومت کافی در مقابل کلیه فشارهای وارد بر آن را دارا بوده و از طرفی وزن فونداسیون و خاک بتواند در مقابل نیروی کششی که تمایل به بیرون کشیدن فونداسیون از زمین را دارد مقاومت نماید .
      اصولاً هر سازه ساختمانی هر قدر محکم طراحی گردد ، چنانچه پایه یا پی های مطمئنی نداشته باشد ثبت و استوار نخواهد ماند . بنابراین فونداسونهای شبکه انتقال نیز به علت نقش مهمی که در نگهداری و امنیت سیستم انتقال دارند حائز اهمیت فراوان بوده و طراحی و نظارت بر اجرای این قسمت از تأسیسات توجه بیشتری نیاز دارد . بدین لحاظ آئین نامه های موجود نیز ضرایب اطمینان بالائی در محاسبات فونداسیون ها توصیه می نمایند .

      به علت قرارگیری طیف وسیعی از خاک ها در مسیر یک خط انتقال نیرو ، لازم است در هنگام طراحی دقت بیشتری بعمل آید تا در هر حالت فونداسیون متناسب با نوع خاک اجرا گردد . ارائه طرح مطلوب فونداسیون در هر مورد می تواند ضمن تأمین پایداری و استحکام مورد نیاز پایه برجهای سیستم انتقال ، به میزان قابل توجهی از هزینه های احداث فونداسیونهای خط نیز بکاهد .

      خبر پارسی اطلاع یافت تاورها (برج انتقال برق )و استاپ های(پایه ها) تاورهای خط ۱۳۲ کیلو ولت فی مابین پست ۴۰۰ کیلو ولت کنگان به پست ۱۳۲ کیلو ولت بردخون از ایمنی لازم برخوردار نبوده و امکان سقوط تاورها می رود چنانچه تاکنون چندین بار تاور سقوط کرده همچنین امکان عملیات سیم کشی وجود ندارد. (به دلیل عدم استحکام و ثبات تاورها)
      خوانندگان خبر پارسی چنانچه در تصاویر ملاحظه می کنند،استاپ(پایه) تاور (برج انتقال برق )های برق حدود ۷۰ الی ۸۴ سانتی متر در زمین فرو رفته و اطراف آن با خاک پر شده است .

      این در صورتی است که می بایست استاپ تاورها حدود ۲٫۹ الی ۴ متر در زمین فرورفته و اطراف آن با بتن مسلح با عیار ۳۵۰ پر می شده است و در می بینید که تصاویر با توجه به وزن و ارتفاع تاور و زاویه خمش تاور و میزان کشش تاور ناشی از فشار سیم به راحتی قابل محاسبه است و یک نفر مهندس عمران و یا مکانیک و یا … که فقط علوم اولیه مهندسی را بداند بادیدن بتن شکسته شده و طول ارتفاع استاپ در درون زمین که حتی خیلی جا های آن جوشکاری شده (در صورتی که استاپ می بایست پیوسته باشد ) پی به عمق فاجعه خواهد برد.

      گفته می شود هم اکنون آقای عزیزی مدیرعامل شرکت رسا انتقال شیراز با دریافت یک میلیارد تومان به صورت ترک تشریفات در حال وصله کردن تاورها می باشد.چنانچه این خبر صحت داشته باشد و یک میلیارد تومان از پول بیت المال هزینه وصله کردن تاورها شده باشد باید از جناب مشفقیات پرسید چرا تاکنون چندین تاور سقوط کرده است؟ چرا امکان عملیات سیم کشی وجود ندارد ؟(به دلیل عدم استحکام و ثبات تاورها)

      جناب آقای مشفقیان عضو جامعه اسلامی مهندسین و مدیر عامل محترم شرکت برق منطقه ای فارس و نیز جناب آقای یدالله حقیقی عضو جامعه اسلامی مهندسین و معاون محترم طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس و همچنین جناب آقای مهدی شفیعی عضو جامعه اسلامی مهندسین و مجری محترم طرح خطوط فوق توزیع شرکت برق منطقه ای فارس اگر اخبار بالا صحت دارد که تصاویر ظاهرا بر صحت اخبار دلالت دارد خواهشمند است پاسخ دهید چه کسی پاسخگوی این سهل انگاری است؟چرا شماها که همه عضو جامعه اسلامی مهندسین هستید بر بیت المال مسلمین دقت و نظارت بیشتری نمی کنید؟آیا وقت آن نرسیده که از مسئوولیت استعفا دهید؟ آقای مهندس مشفقیان ما با شما هیچگونه کدورتی نداریم رسانه ایم و وظیفه داریم نظارت کنیم. راستی شما چرا همچنان اصرار بر ماندن دارید؟فکر نمی کنید برق منطقه ای فارس نیرویی جوان تر و پر نفس تر می خواهد؟

      آقای وزیر نیرو لطفا این گزارش و مستندات آن را ملاحظه فرمائید.جناب آقای دکتر احمدی استاندار محترم لطفا به مهندسین مربوط بفرمائید پی گیری کنند.مماشات تا کی؟

      تصاویر و عکس های مستند تاورها و استاپ های تاورهای خط ۱۳۲ کیلو ولت فی مابین پست ۴۰۰ کیلو ولت کنگان به پست ۱۳۲ کیلو ولت بردخون را ملاحظه فرمائید.
      و……………………………………………………………………………………………….

      لطفا خود قضاوت کنید و استاندار پاسخگو باش

  9. جایی خواندم که نوشته بود غیر از دعا مگر می شود کاری کرد؟ یا صاحب الزمان، خیلی دلتنگم! دیگر وقتش شده که بیایی. زمین آلوده است، وضع جامعه خراب است، فساد زیاد شده، فقر بی داد میکند، “دزدی زیاد شده، ” کلی مریض در بیمارستان ها هست، طلاق زیاد شده، اصلا فکرها و کار هایمان خراب شده. امام زمان بیا نجاتمان بده!
    اللهم عجل لولیک الفرج”

  10. استاندار فارس – استاندار بوشهر
    با سلام و احترام

    قابل توجه شما

    در سایت خلیج فارسبه آدرس آمده است :http://www.operatortrec.blogfa.com/

    خلیج فارس: در پی انتشار پاسخ شرکت برق منطقه ای فارس به خبر «خلیج فارس» درباره حادثه سوختگی اپراتور پست ۶۶ کیلوولت بهمنی بوشهر که دلیل آن بی توجهی مسئولان به ایمنی اپراتور عنوان شده، یک منبع آگاه اطلاعات دیگری درباره این حادثه ارائه کرد.

    به گزارش «خلیج فارس»؛ وی با اشاره به اینکه ۳۰ تیرماه سالجاری حوالی ساعت ۲۱ آتش سوزی در ایستگاه مذکور منجر به سوختگی ۷۵ درصدی امین رمضانی اپراتور پست گردیده که در حال حاضر در بیمارستان اصفهان به سر می برد، می گوید: این حادثه زوایای پنهانی دارد که انتظار می رود دستگاههای نظارتی با دقت به آن ورود کنند.

    به گفته وی، مواردی که در خصوص بررسی این حادثه باید مورد توجه قرار بگیرد به این شرح است:

    ۱- حدود ۲ سال است که این ایستگاه فاقد اتاق فرمان و اتاق اپراتور مجزا می باشد، به همین سبب پارتیشنی در کلید خانه و دقیقا در کنار کلید ورودی ترانس یک قرار داده شده که مکانی ناامن و همیشه آماده انفجار می باشد.

    در هنگام وقوع حادثه هفته گذشته، اپراتوریست ایستگاه نه در حال تعمیر بلکه پشت میز رایانه کار خود در کنار بیسیم مشغول صرف افطاری بوده، که به علت نفوذ حیوانی موذی همانند موش، در سرکابل کلید ورودی ترانس یک اتصالی رخ داده و منجر به انفجار کلید در کنار پارتیشن اپراتور می گردد و متعاقبا پارتیشن همراه با کلیه تجهیزات اعم از تلویزیون، رایانه، کولر، بیسیم و… ذوب شده و اپراتوریست ایستگاه نیز دچار سوختگی شدید ۷۵ درصدی می شود. (کلید خانه مکانی همانند جعبه فیوز منزل اما در وسعتی بسیار بزرگتر بوده که به سبب گذشتن جریان بسیار زیاد و نیز بالا بودن سطح ولتاژ، هر لحظه امکان وقوع حادثه و انفجار در این مکان وجود دارد).

    ۲- سال گذشته نیز همین کلید دچار اتصالی و انفجار اما در سطحی بسیار پایین تر در شیفت کاری آقای رمضانی (فرد حادثه دیده) در هنگام طلوع آفتاب شده بود که جای سوال است چرا مسولین پس از آن حادثه، تمهیداتی برای خروج اپراتور از این مکان نا امن نیندیشیدند.

    ۳- اپراتوریست های برق کشور که کلا در شرایطی بسیار خطرناک همانند این حادثه مشغول فعالیت می باشند تا برقی مطمئن و پایدار را به دست مصرف کننده برسانند، با وجود حاکمیتی بودن پست های فوق، توزیع و انتقال برق، اما همگی نه به صورت رسمی یا حداقل پیمانی بلکه به صورت قرارداد مشخص یا تعاونی و بعضاً شرکتی مشغول به کار می باشند که به همین سبب توان اعتراض نسبت به این چنین رویه های غیر مسئولانه یا اطلاع رسانی به صورت شفاف را ندارند و به نظر می رسد همین عامل سبب شده در مقابل این حادثه تلخ سکوتی حکمفرما گردد.

    ۴- جوابیه ارسالی برق منطقه ای، تنها منعکس کننده خبر پایگاه اطلاع رسانی خلیج فارس می باشد. اما جهت استحضار بیشتر عموم به عرض میرساند:

    اول اینکه مسئول اپراتور، در زمان حادثه در آن مکان حضور نداشته بلکه در محل تعیین شده شرکت در پشت میز کار خود بوده که همانگونه که در سطور پیشین گفته شد، مکانی بسیار ناامن برای استقرار او بوده است.

    دوم اینکه نشانه ای از تاثیر گذاری اتفاق ناگوار سال گذشته در این پست که می توانست اخطاری جدی برای مسولین مربوطه باشد، مشاهده نمی گردد.

    لذا با توجه به موارد فوق الذکر از کلیه رسانه های دیداری، شنیداری و مجازی عاجزانه خواهشمندیم این موارد را اطلاع رسانی نمایند تا صدای ما پرسنل برق منطقه ای فارس به گوش مسئولین عالی رتبه از نمایندگان مجلس تا دولت رسانیده شود تا حقوقی از این عزیز حادثه دیده و مابقی همکاران اپراتور ضایع نگردد که با تلاشی شبانه روزی سعی در انتقال برقی پایدار به مردم شریف ایران را دارند.

    لازم به توضیح است استان بوشهر با توجه به این که یکی از پر مصرف ترین استان های کشور است و قابلیت برق منطقه ای شدن را دارد، با این حال همچنان تحت پوشش برق منطقه ای فارس می باشد که به نظر می رسد یکی از عواملی که باعث عدم دقت و نظارت کافی در خصوص تاسیسات استان شده همین باشد که نمونه بارز آن هم حادثه کنونی بوده که برق منطقه ای فارس حاضر به تامین بودجه احداث اتاق اپراتور نگردیده است

    حال باید از مشفقیان با ۹۹ سال سابقه کار پرسید علت حوادث اخیر و سوخت چندین نفر ازهمکارانمان در برق بوشهر و گناوه چیست آیا به فکر بچه 6ماه همکار عزیزمان که در برق گناه (پست ۶۶ ) از بین رفت چیست تا کی باید شما حکومت کنید و …………………………………………

    حادثه در کمین این ایستگاه ها نیز هست استانداران امید به داد مردم برسید

    قائد – خوزی – نصیرخانی – افف – دیزاب – ایج – داریون – فرودگاه – سراج – نمایشگاه – تنگ تیزب – برف فروشان – 66 شوستان – چهار روستایی- 230 دیلم – بهمنی – 400 خورموج – اختر- جاشک درزوسایبان – بنارویه – جویم – فداغ – شوراب افزر کمربندی مرودشت – گلستان- 66 زرقان – درودزن – تنگسیر – ماهینی

    ……………………………………………..
    و سپس

    سایت خبری خلیج فارس به آدرس http://pgnews.ir/showpage.aspx?id=228444 : شرکت انتقال برق منطقه ای فارس به خبر سوختگی اپراتور پست بهمنی بوشهر به دلیل شرایط غیراستاندارد محل فعالیت وی واکنش نشان داد.

    به گزارش «خلیج فارس»؛ این شرکت در توضیح ارسالی اش تنها اعلام کرده: «این حادثه در دست بررسی است»، اما در خصوص قرارگیری محل کار اپراتور مربوطه در فاصله ۲ متری تجهیزات “رایزز” و فعالیت در پارتشین که در بروز سوختگی موثر بوده، توضیحی نداده است.

    دوشنبه شب هفته جاری (۳۰ تیرماه) حمید رمضانی اپراتور پست برق ۶۶ کیلوولت خیابان بهمنی بوشهر در حین صرف افطار و در پی ورود یک جانور موذی به تاسیسات “رایزز” که وی هم در پارتیشنی در نزدیکی آن قرار داشته، پس از انفجار در این تجهیزات، وی نیز دچار سوختگی ۶۵ درصد شد و به بیمارستان منتقل گردید.

    برخی افراد آگاه دلیل سوختگی این اپراتور را شرایط غیراستاندارد محل کار وی که تنها ۱٫۵ تا ۲ متر از تجهیزات حساس “رایزر” فاصله داشته درحالی که باید در کانکسی با فاصله بیشتر حضور می داشته را دلیل سوختگی وی در پی انفجار رخ داده می دانند و می گویند: پست ۶۶ کیلو ولت بهمنی که زیرنظر برق منطقه ای فارس است، از ۲ سال گذشته در حال بهسازی بوده، ولی هنوز محل کار اپراتور استانداردسازی نشده بود.

    اکنون شرکت برق منطقه ای فارس در خصوص گزارش «خلیج فارس» پیرامون سوختگی اپراتور برق در پست بهمنی توضیحات زیر را ارسال کرده است

    بسمه تعالی

    بدینوسیله به اطلاع مردم عزیز و خونگرم استان بوشهر و خوانندگان محترم سایت خلیج فارس می رساند، ورود جانوران موزی (سمور یا موش) از مسیر کانال های فشار قوی به داخل ایستگاه و قرار گرفتن بر تجهیزات فنی، موجب آتش سوزی در پست ۶۶ کیلوولت بهمنی بوشهر گردیده است.

    متأسفانه همزمان با بروز آتش سوزی، اپراتور ایستگاه در محل وقوع حاضر بوده که این اتفاق موجب حریق و سوختگی نامبرده می گردد.

    لازم به ذکر است که این واقعه یک حادثه ی ناخواسته بوده و در حین تعمیرات یا انجام عملیات فنی رخ نداده است که مراتب توسط کارشناسان فنی بررسی و در دست مطالعه است.

    اپراتور محترم پس از حادثه با پیگیری های بعمل آمده سریعاً به بیمارستان گناوه و متعاقباً سوانح سوختگی در اصفهان منتقل شد و کماکان واحد درمان و رفاه برق فارس نیز با جدیت تمام پیگیر وضعیت سلامت وی می باشند.

    صنعت برق فارس و بوشهر از مردم شریف استان های فارس و بوشهر دعوت به عمل می آورد تا با مصرف بهینه برق و استفاده ننمودن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اولیه ظهر و شب، این صنعت را در تأمین برق مشترکین یاری فرمایند.

    روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر

    «خلیج فارس» ضمن آرزوی بهبودی برای اپراتور بوشهری پست برق بهمنی که در حین صرف افطار دچار سوختگی شده و اکنون در بخش ICU بیمارستانی در اصفهان به سر می برد، امیدوار است دستگاههای نظارتی و مسئولین بالادستی به نگرانی و بحث های پیش آمده درباره غیراستاندارد بودن محل کار این نیرو ورود کنند.

    شایان ذکر است طی پانزده روز گذشته این چهارمین سوختگی نیروهای برق منطقه ای در استان بوشهر است. اواسط تیرماه نیز ۳ تن از نیروها در پست برق بلوار ولیعصر (عج) گناوه نیز در حین تعمیرات دچار سوختگی شدند که یکی از آنها پس از چند روز تحمل درد در بیمارستان شیراز جان سپرد.
    …………………………………………………..

    و ……………………….

    الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ
    با سلام و احترام
    با تسلیت به همه انسانهای عدالت طلب و حق جو درگذشت آقای امین رمضانی را تسلیت عرض می کنم
    ولی نمی دانم مشفقیان در پیشگاه خداوند متعال در قبال فرزند ۵ ماهه آقای رضایی و خانواده اش و زجری که قبل از فوت کشیده است چگونه پاسخگو خواهد بود

    1. مشفقیان باید جامعه اسلامی مهندسین رو بگرونه به شما اصلا ربطی نداره 100000 نفره مرد که مرد
      اصل حزب و گروه خودشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.