ایجاد موزه میراث ناملموس شیراز را دنبال می کنیم

خبرپارسی – رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: به دنبال ایجاد و آماده کردن موزه مجازی میراث ناملموس برای شیراز هستیم که امیدواریم در کمترین زمان این مهم عملیاتی شود.
ابراهیم گشتاسبی‌راد صبح سه شنبه ۴ آذر ماه در نشست خبری با بیان اینکه ایجاد خانه هنرمندان را برای توسعه فرهنگ و هنر این کلانشهر ضروری می دانیم، گفت: شیراز شهری هنرمندپرور در حوزه تئاتر است و از این رو در حال برنامه‌ریزی برای راه اندازی خانه هنرمندان هستیم.

 او با بیان اینکه شهرداری شیراز عضو شورای تصمیم‌گیری انجمن میراث ناملموس است و در جلسه‌های آن نیز حضوری فعال و تاثیرگذار دارد، گفت: عزاداری دهه محرم، سنت‌هایی از جمله سمنوپزان، شب یلدا و سایر سنت‌ها به همراه تهیه انواع دسرها و غذاها  جزء میراث ناملموس شهر شیراز است و  در این راستا به دنبال ایجاد و آماده کردن موزه مجازی میراث ناملموس برای شیراز هستیم که امیدواریم در کمترین این مهم عملیاتی شود.
معاون شهردار شیراز بیان کرد: در زمینه ثبت تاریخ شفاهی انقلاب در شیراز نیز اقداماتی انجام شده که امیدواریم محتویات آنان را در قالب فیلم و یا کتاب منتشر کرده و این شهر را فارغ از هر نوع دیدگاهی معرفی کنیم.
وی با اشاره به اجرای طرح گلستان‌خوانی در کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم با حضور ۷۰ هزار نفر دانش‌آموز افزود: در حوزه آموزش شهروندی تمام آموزش‌هایی که در فرهنگسراهای کلان‌شهر شیراز، اتفاق می‌افتد با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش است. همچنین  به دنبال این هستیم با تکمیل ساخت فرهنگسرای حکمت آن را به مرکز بزرگ آموزش هنرهای تجسمی تبدیل کنیم.
گشتاسبی‌راد با بیان اینکه در حوزه تربیت‌بدنی نیز ارتباط نزدیکی بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اداره کل ورزش و جوانان بوده و فعالیت‌های ورزشی با همکاری هیئت‌ها و انجمن‌های ورزشی برگزار شده است تصریح کرد: نمونه آن برگزاری مسابقه فوتسال محلات با حضور ۱۱۰ تیم از محلات و شرکت حدود یکهزار و ۲۰۰ ورزشکار نوجوان و جوان در این دوره از مسابقات بود. همچنین معتقدیم ورزش باید در عرصه‌های مختلف همگانی شود و در این راستا به دنبال اجرای برنامه کشتی ویژه نونهالان در فضای بازی و استعدادیابی آنان هستیم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری بازی‌های فکری آسیایی نیز گفت: در شیراز ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر از این بازی‌ها استقبال کردند که در این زمینه مسابقات استانی دهه فجر، در سطح ملی اسفندماه و اجرای بازی‌های آسیایی را در اردیبهشت سال آینده در برنامه داریم.
وی بازگشایی آرامگاه سیبویه، فعال کردن ۹ سرای محله، تلاش در راستای توانمندسازی اقشار کمتربرخوردار، ایجاد شادی نشاط اجتماعی با برگزاری جشن در محلات، تقویت برنامه‌های مددکاری به شهروندان برای ایجاد سلامت جسمی و روحی را از برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در حوزه اجتماعی عنوان کرد.
گشتاسبی راد گفت: ایجاد خانه مکتب شیراز نیز از برنامه‌هایی است که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دنبال شده و بدین منظور طرح مرمت خانه رجبعلی هوایی به عنوان یکی خانه‌های قدیمی و ارزشمند شیراز در حال انجام است.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزاری جشنواره‌های نوروزی، جشنواره بهار نمایش شیراز و جشنواره غزل و ترانه را از برنامه‌های آینده و پیش بینی شده این سازمان عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.