استاندار فارس:خبرنگارانى که واقعیت را وارونه انعکاس مى دهند، خیانت مى کنند/ وظیفه من و مدیران استان است که امنیت شغلی خبرنگاران را برقرار کنیم/فرزاد صدری : دانشجویان ،پزشکان و کارآفرینان چشم انتظار تغییرند/فارس نیازمند مدیران کوشا،کارآمد و مومن به توسعه مد نظر دولت است

خبر پارسی – استاندار فارس با تاکید بر لزوم تامین معیشت خبرنگاران گفت:هیچکس حق ندارد برای خبرنگار بزرگداشت برگزار کند مگر خوانندگان آثارش.

محمد علی افشانی در آئین بزرگداشت روز خبرنگار نقش اصلی خبرنگار را آگاهى بخشی خواند و افزود: خبرنگار مى تواند هدایت کننده جامعه باشد لذا هیچوقت نباید به فکر معیشت باشد.

وی بر لزوم بیان حقیقت توسط خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگاران باید عین واقعیت را انعکاس دهند و با عواطف مردم تجارت نکنند و انسان ها را با حقوق خود آشنا کنند، چرا که اگر انسان ها با حق خویش آشنا شوند؛ حتما آن را مطالبه خواهند کرد.

به اعتقاد استاندار فارس تحقیر انسان خیانت است و خبرنگارانى که واقعیت را وارونه انعکاس مى دهند، خیانت مى کنند؛ چرا که راستگویی مبناى خبرنگارى است.

افشانی ضمن تاکید بر آگاهی بخشی و راستگویی خبرنگاران گفت:وظیفه من و مدیران استان است که امنیت شغلی خبرنگاران را برقرار کنیم.

استاندار فارس حمایت از خبرنگاران به هر شکل ممکن را خواستار شد و در عین حال تاکید کرد حمایت از خبرنگار نباید به صرف اینکه او خبرنگار است صورت بگیرد بلکه به دلیل حق بزرگی که در این جامعه دارد باید حمایت شوند.

افشانى سپس با اشاره به نیاز حاکمان به نقد، خاطرنشان کرد: خبرنگار در جامعه آزاد مى تواند نقد کند.

استاندار فارس خبر را تنها تفاوت انسان با حیوان خواند و افزود: با این حال خبر به معناى آگاهى نیست و باید براى خبرنگار مفهوم داسته باشد. افشانى در بخش دیگرى از صحبت هاى خود خطاب به خبرنگاران، از آنها خواست که از حرفه خود نان و معیشت نخواهند تا بتوانند آزادانه تر بنویسند.

* بهزاد مریدی: خبرنگاران جایگاهى مهم دشوار و پرمسوولیت دارند

همچنین در این برنامه مدیرکل ارشاد نیز با اشاره به اهمیت انتخاب در خبر از نسبت اخلاق و رسانه گفت: نگرش به عملکرد روزنامه نگارى اخلاقی به تبع معتقدات فلسفی روزنامه نگاران متفاوت است.

 بهزاد مریدی در ادامه با طرح این پرسش که رسانه ها باید چه وقایعى را پوشش دهند، خاطرنشان کرد: پاسخ دوراهى هایی که هر روزنامه نگار در دوران کارى خود با آن روبه رو مى شود، دو
راهى هایی که از تعارض میان حریم خصوصی و منافع عمومى یا شفافیت رسانه ها و اخلاقی بودن آنها شکل مى گیرد؛ بر عهده روزنامه نگاران است. روزنامه نگارانى که به باور مریدی که از جایگاهى مهم، دشوار و پرمسوولیت برخوردارند.

*حسن دهقان: مدیران پاسخگوى خبرنگاران باشند

در بخش دیگرى از این نشست، حسن دهقان خبرنگار روزنامه افسانه با اشاره به اینکه «خبرنگار نماینده افکار عمومی است»، خاطرنشان کرد: مدیرى که کوچک ترین نقدى را برنمى تابد، شایسته مدیریت نیست؛ چرا که «مدیری که پاسخگوى منطق و هوش خبرنگار نباشد، چگونه مى تواند پاسخگویی را در عملکردش متجلى کند؟». دهقان سپس با تاکید بر لزوم وجود فضاى نقد و آزادى بیان در جامعه افزود: جامعه اى که انتقاد در آن جایی نداشته باشد، به سمت تک صدایی خواهد رفت.

*فرزاد صدری: استان نیازمند مدیران کارآمد است

فرزاد صدری سردبیر سایت خبر پارسی با اشاره به کارنامه یکساله استاندار فارس خطاب به وی گفت:از نگاه منِ حامی دولت در این مدت چند اتفاق خوب در استان افتاد و جنابعالی به لحاظ سیاسی نشان دادید که نماینده واقعی دولت هستید. قد و قامت استوار شما در این یکسال باعث شد ما نیز قد بکشیم و اقدامات تحسین برانگیز شما را ببینیم اقداماتی که محصول آن میوه شیرین انتخابات و پیروزی لیست امید در شهر شیراز بود تا یک بار دیگر با خود زمزمه کنیم اندیشه های درست نابود نمی شود…بلکه از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود..! و امروز خوشحالیم که اندیشه اصلاحات از نسلی به نسل دیگر منتقل شد با این همه هنوز شیراز نیازمند توسعه است و هنوز استراتژی توسعه شما برای ما دوستداران شما نیز روشن نیست!

وی همچنین خطاب به استاندار گفت:در شهری چون شیراز و استانی تاریخی چون فارس یکی از ارکان توسعه صنعت گردشگری است.شما آیا ازمجموعه دست اندرکاران گردشگری استان راضی هستید؟از شورا و شهرداری چطور؟آیا بین این دستگاه ها و نهادها تعاملی برای توسعه شیراز به وجود آمده است؟آیا برنامه های مشترکی برای توسعه فارس سامان داده اید؟آیا علاوه بر گردشگری برای توسعه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی برنامه ای تدوین کرده اید؟

صدری ادامه داد:آقای استاندار ما به عنوان رسانه حامی دولت کنار شما هستیم و البته نیازمند برنامه و درایت شما و صد البته نیازمند تغییر و تحول هستیم.اما تغییرات مدیریتی شما در حد نیروهای ستادی استانداری باقی ماند.آیا واقعا از مدیران خود راضی هستید؟آیا این مدیران چرخ توسعه را دوباره خواهند چرخاند که امید دوباره زنده شود و لیست او رای بیاورد؟

سردبیر خبر پارسی افزود:جناب مهندس افشانی !این استان نیازمند مدیران کارآمد،از خود گذشته،خلاق،کوشا و مومنِ به توسعه مورد نظر دولت است.آیا شما مدیرانتان را در این سطح می بینید؟ اگر چنین است،چرخ توسعه استان چرا این همه کم رمق است و اگر چنین نیست چرا چاره ای نمی اندیشید؟راستی از همان پنجره اتاقتان در طبقه ششم استانداری سر خود را که بیرون بیاورید با منظره کریه فلکه ستاد مواجه می شوید و با گوش های تیزتان می توانید صدای دانشجویان و پزشکان و کارآفرینان را بشنوید که نیازمند تغییرند.تغییری فراتر از نیروهای ستادی استانداری.

صدری در پایان گفت:آقای استاندار اردیبهشت ۹۶ نزدیک است.گاهی چقدر زود دیر می شود!

*نیکنام خوشنودی: خبرنگاری کاری عملیاتی است

نیکنام خوشنودی خبرنگار خبرگزاری ایرنا نیز در این مراسم گفت: در برابر خبرگاران نابرابرهایی وجود دارد و چندان به رفاه حال خبرنگاران توجیهی نشده است با این حال خبرنگاران فارس در چنین شرایطی در استانی خبری و بحران زا فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: معتقد هستم که خبرنگار کاری عملیاتی است نه پشت میزنشینی و خبرنگار باید تحلیل داشته باشد. اما اگر خواستار خبرنگار عملیاتی هستیم باید امکانات مناسب را نیز در اختیار انها قرار دهیم.

*تهمتن: تشکیل صندوق اعتبارى حمایت از عکاسان

همچنین در این برنامه زهرا تهمتن خبرنگار و عکاس روزنامه خبر جنوب نیز از دغدغه هاى عکاسان خبرى گفت. به گفته تهمتن عکاسان خبرى از احترام و حمایت مالی برخوردار نیستند و تنها با عشق است که کار خود را انجام مى دهند.

تهمتن بیمه، نداشتن امنیت و نبود اخلاق حرفه اى را از مهم ترین مشکلات و دغدغه هاى عکاسان خبرى برشمرد و خواستار تشکیل صندوق اعتبارى حمایت از عکاسان شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.