مدیر کل صدا و سیمای فارس در سیمای استان برای خودش نوشابه باز کرد!/کشفی تمام قد جلوی خودش بلند شد!/دلواپسان بیانیه می دهند یا تجمع می کنند؟

خبر پارسی – حکومت های اسلامی باید بیت المال مسلمین را برای جلال و جبروت خودشان صرف‏ نکنند، بیت المال مسلمین صرف آن چیزی بشود که برای مسلمین است(امام خمینی ره)
در حالی که زمزمه تغییر مدیر کل صدا و سیمای فارس در همه جا شنیده می شود و برخی حتی از برکناری محمد باقر کشفی خبر می دهند،صدا و سیمای مرکز فارس شب گذشته در اقدامی عجیب یک ساعت ازامکانات و وقت و هزینه بیت المال را صرف جلال و جبروت آقای کشفی کرد تا برخی در شبکه های مجازی به طعنه بنویسند شبکه شخصی کشفی! با این وجود کک هیچ دلواپسی نگزید!شاید یکی از گزینه هایشان برای بهارستان باشد شاید!
در حالی که حضرت امام سیزدهم شهریور ماه سال ۶۴ در جمع مردم و مسوولان نظام اسلامی می فرمایند: بیت المال مسلمین را بزرگ بشمارید، یک درهمش در آن طرف حساب دارد و در حالی که امیر مومنان علی (ع) نسبت به حفظ ونگهداری ومصرف بیت المال کمال دقّت و احتیاط را داشت و در هوای سرد با یک حوله شخصی خود را می پوشاند و در حالی که از سرما می لرزید از بیت المال استفاده نمی کرد و شمشیر خود را می فروخت تا مخارج خانواده را تأمین کند،امروز و در مرکز استان فارس در جایی که بواسطه وجود آرامگاه های متعدد فرزندان امیر المومنین(ع) آنجا را سومین شهر حرم اهل بیت می خوانند،جناب کشفی بیت المال مسلمین را صرف جلال و جبروت خود می کند و تعداد زیادی را به صف کرده تا به تمجید از او بپردازند،حفظ سمت و یا رفتن به پست بالاتر و به گفته برخی رسیدن به صندلی بهارستان به چه قیمتی؟هرچند مورد آخر توسط خود او تکذیب شده است.
مشهور است که در یکی از شب های آغازین خلافت، امام علی علیه السلام چراغی را در اتاق بیت المال روشن کرده مشغول محاسبات لازم بودکه طلحه و زبیر بر حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام سلام کرده، وارد شدند و گفتند:با شما کاری داریم.
امام فرمود:آیا مربوط به حکومت و امور مسلمین است یا به امور شخصی شما ارتباط دارد؟پاسخ دادند: امور شخصی خودمان است.
امام علی علیه السلام چراغی را که از بیت المال در مقابلش روشن بود خاموش، و چراغ دیگری را روشن کرد.پرسیدند: چرا اینگونه عمل کردی؟حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام پاسخ داد:روغن چراغی که روشن بود از بیت المال، و کار شما شخصی بود، روا نبود که روغن چراغ بیت المال در مصارف شخصی قرارگیرد، امّا روغن این چراغ از اموال شخصی من است.حال هر مقدار که می خواهید از مسائل شخصی خود بگوئید.طلحه و زبیر به یکدیگر نگاهی کردند و گفتند:برویم، این مرد به راه دین می رود، و با ما معامله ای نخواهد کرد.
اینجا اما در شیراز ما چه می کنیم با بیت المال مسلمین؟!آقای کشفی بر خلاف سیره امام اول شیعیان که در آغازین روزهای خلافت به امت خود درس پاسداشت حقوق مردم را می داد،در واپسین روزهای مسئوولیتش از بیت المال استفاده شخصی می کند شاید پست مهمتری بگیرد!
نکته جالب اینکه کشفی هرگز دوربینش را حتی برای دقایقی به چهره های اصلاح طلب نداد اما در مستند کذایی که از جلال و جبروتش می گفت چهرهایی چون مهرعلیزاده و فائقی دقایقی طولانی در مدح او سخن گفتند و لابد مداح آقایان که باشی جناح سیاسیشان مهم نیست بلکه مهم استفاده ابزاری از دوربین بیت المال است!
کشفی که عمده برنامه هایش در سیمای مرکز فارس صرف دعا و نماز و آخرت و قیامت و دین و مباحثی از این دست می شد چطور در برنامه تبلیغی برای خودش فراموش کرد که به قول حضرت امام : باید حساب پس بدهیم، باید در پیشگاه خدای تبارک و تعالی، در کارهایی که می‏کنیم، تصرف هایی که در بیت المال می‏کنیم، باید بعد حساب بدهیم؛ و باز به قول آن پیر فرزانه: زیاده روی شده باشد، مجازات دارد؛ بیت المال مسلمین را بزرگ بشمارید.
چه کسی یاد دارد تلویزیون فارس در زمان کشفی سراغ یک نخبه دانشگاهی استان رفته باشد؟از کدام شخصیت نخبه کدام فیلم یک ساعته پخش شد؟کدام مدال آور المپیکی در سیمای فارس یک ساعت تبلیغ شد که ایشان به صرف کمربند رزمیش از خود تجلیل کرد و با کمک مالی صدا و سیما خود را چهره ماندگار ورزش استان معرفی کرد!امید نوروزی ها در تلویزیون آقای کشفی کجا قرار دارند؟بانوان مدال آور فارس در تیراندازی چطور؟امثال امیر کوهستانی جوان اول تئاتر کشور که یک شیرازی است در کدام لانگشات از کدام فیلم سیمای کشفی معرفی شد؟ کوروش کمالی طراح روزهای بین المللی حافظ و سعدی مدام در شبکه چهار و یا شبکه آموزش از سعدی و آموزه های او می گوید اما سیمای کشفی چند ثانیه و چند فریم از او تصویر پخش کرده است؟! مثال ها زیاد است و نمونه ها بسیار، اما دلواپسان استان فارس که برای یک دستمال، فیصریه را به آتش می کشند کجا هستند تا دلواپس چراغ افروخته بیت المال مسلمین برای امور شخصی شوند؟
صذا و سیمای کشفی در تمام این سال ها چقدر به مخالفین جریان فکری خود فرصت ابراز وجود داد؟چه کسی تصویر یک مدیر موفق غیر اصولگرا را از سیمای کشفی به یاد دارد ؟مدیر اصلاح طلب به جای خود!
اگر معنی تمام برنامه های مذهبی سیمای کشفی استفاده از بیت المال مسلمین برای نشان دادن جلال و جبروت ریاست سیمای ملی در استان فارس است این برنامه ها را نمی خواهم ببینم که دفاع او از آموزه های دینی نیز دفاع بدی بود!سیمای فارس در دوران او و دوران ما قبل او تنوع نداشت تنوعش شد تبلیغ جلال و جبروت آقای کشفی،عجب کشفی!

راستی فارس از سیمای کشفی چقدر به دنیا معرفی شد؟سیمای او چقدر توانست به افزایش اعتبارات استان کمک کند؟چقدر گرد و غبار محرومیت را از استان زدود؟چقدر فرهنگ سازی کرد؟سهم زنان غیر از آموزش آشپزی و خیاطی از سیمای او چه بود؟کودکان چه؟کدام تحلیلگر رسانه فارس در طول سال های ریاست او به تلویزیون استان دعوت شد؟غیر از سردبیر ورزشی خبر جنوب که در آن مستند کذایی به تمجید و مدح او پرداخت کدام اهل رسانه ای از او تا این اندازه تریبون گرفت؟شاهکار کشفی برنامه خوشا شیراز بود که مجری تهرانی اش اش برای هر اجرا حدود هفتصد هزارتومان دستمزد می گرفت با بلیت رفت و برگشت به شیراز و سایر مزایا در این برنامه نیز اغلب از بازیگران پایتخت نشین دعوت می شد و فرصت معرفی کلانشهر فرهنگی شیراز صرف حرف های صد من یک غاز بازیگران سریال های زرد تلویزیونی می شد!
حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه محترم و معزز شیراز آیا برای این اقدام ناپسند جناب کشفی هم در خطبه های نماز جمعه اعتراض می کنند؟
برخی از مدعیان دلواپسی و پاسداری از خون شهدا چه؟آیا شهدا جانشان را برای حفظ بیت المال مسلمین ندادند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.