رد لایحه ورزشی در شورا، اشتباه یا ناآگاهی

خبرپارسی- با طرح لایحه شهرداری شیراز مبنی بر واگذاری زمین به ورزش و جوانان فارس برای ساخت ورزشگاه شماره ۲ بانوان و مخالفت شورای شهر شیراز با این لایحه واکنش های مختلف و شایعات زیادی در رسانه ها و فضای مجازی مطرح شد .

در یکی دو هفته گذشته بحث واگذاری زمین به اداره ورزش و جوانان فارس برای احداث مجموعه شماره دو ورزش بانوان در فضای مجازی و رسانه های استان به وفور دیده شد و و نقطه نظرات مختلفی در این خصوص بیان شد .

آنچه که موجب تاسف بود گفته های چند تن از اعضاء محترم شورای شهر شیراز بود که دربیانات غیر کارشناسانه ای مطرح کرده بودند “هنوز پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان باقی مانده” و بهتر است ورزش و جوانان این پروژه ها را تمام کند .

بهتر بود دوستان عزیز عضو شورای شهر شیراز در این خصوص مانند دیگر امور به نظر کارشناسان و یا آمارهای موجود در اداره ورزش و جوانان واستانداری فارس مراجعه می کردند تا چنین مرتکب خطا در کلام نمی شدند .

این اظهارات که به نظر می رسد ناشی از بی اطلاعی ایشان نسبت به وضعیت دستگاه های مختلف خدمت رسان و اجرایی است و شاخص ترین آن اداره ورزش و جوانان استان است که در بحث اجرایی و عمرانی در بین تمام دستگاه های اجرایی فارس و استان های کشور بی نظیر یوده است به گونه ای که معاون وزیر ورزش و جوانان این اقدامات را معادل با همه فعالیت های ۳۰ ساله گذشته پیش از مدیدریت فعلی ارزیابی کرد .

برای روشن شدن ذهن اعضاء محترم شورا تنها به دو مورد خاص و بارز ترین نمونه آن ورزشگاه بزرگ پارس (میانرود) اشاره می شود که این پروژه برای مدت ۲۱ سال معطل مانده بود وهیچ پیشرفت فیزیکی نداشت و به گونه ای که رسانه ها از ان به عنوان یک اثر باستانی یاد می کردند اما امروز مدیریت فعلی ورزش وجوانان با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور طی دو سال ورزشگاه را به بهره برداری رسانده، اکنون این استادیوم به عنوان یکی از زیباترین ورزشگاه های خاورمیانه بزودی شاهد برگزاری رخدادهای مهم ورزشی مانند فینال جام حذفی فوتبال کشور و یکی از مسابقات فوتبال مقدماتی جام حهانی فوتبال است، مورد دوم سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری شیراز بود که آن هم مربوط به پروژه های سفر مقام معظم رهبری به شیراز بود و آن هم بدون هیچ پیشرفتی طی این سال ها تعطیل شده بود، اکنون این پروژه نیز آماده افتتاح است و مدت زمانی که برای ساخت ان صرف شد حدود ۲ سال بوده است .

از دیگر نمونه ها می توان به ساخت و افتتاح صدها زمین چمن مصنوعی، استخر و سالن ورزشی سرپوشیده در شهر ها وروستاها اشاره کرد که همگی در دوره همین مدیریت انجام شد، همین اقدامات موجب شده که اداره ورزش و جوانان استان در بحث اقدامات عمرانی به نظر همه کارشناسان برترین اداره کل در سالیان پس از پیروزی انقلاب به شمارآید .

همان دو نمونه بالا که در بدترین سالها به لحاظ کمبود بودجه و مشکلات متعدد مالی اجرا شده است، کافیست به توانمندی ورزش و جوانان فارس برای اجرای پروژه ها ایمان داشته باشیم و با گفتار غیر کارشناسی بیش از این بی انصافی و جفا روا نداریم .

از طرفی در خصوص رد طرح واگذاری زمین به اداره ورزش و جوانان برای ساخت ورزشگااه شماره ۲ بانوان عنوان شده که بهتر است زمین به بحش خصوصی واگذار شود که در این صورت این پرسش پیش می آید آیا اگر بخش خصوصی اقدام به ساخت ورزشگاه کند خدماتی که ارائه می دهد شامل اقشار کم درآمد و متوسط می تواند بشود یا خیر، یا به عبارت دیگر با توجه به هزینه هنگفتی که به این منظور سرمایه گذار صرف می کند می تواند تخفیفی به این اقشار بدهد ؟ همانگونه که در ورزشگاه حجاب عمل می شود .

واضح است که اگر زمین به ورزش و جوانان واگذار شود هم به دلیل توانمندی عنوان شده به سرعت ساخته می شود و هم در بحث ارائه خدمات همه بانوان از هر قشری می توانند از امکانات ایجاد شده با کمترین هزینه استفاده کنند .

در جای دیگر رئیس محترم شورای شهر گفته بود که مخالفت اعضاء به دلیل مشکلات قانونی است که شورا و شهرداری اجازه واگذاری زمین به بخش دولتی را ندارند، در این خصوص نیز با استناد به گفته های یکی از بانوان عضو شورا در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا فارس گفت: گرچه در قانون شورا و شهرداری‌ها، واگذاری زمین به بخش دولتی منع شده اما در قانون برنامه ششم توسعه کشور همکاری شهرداری‌ها با نهادهای دولتی در تامین زمین به ویژه در فضاهای فرهنگی و ورزشی دیده شده است.

او که از موافقین تصویب این طرح بود، گفت: با سه شرط تعیین مدت زمان اجرا، عدم تغییر کاربری پس از ساخت و استفاده از امکانات و تجهیزات استاندارد، موافق واگذاری زمین به اداره کل ورزش و جوانان بودم .

یادآور می شود بنا بود این لایحه در جلسه این هفته صحن علنی شورا مطرح شود که متاسفانه چنین نشد، به هر حال امید می رود با وجود شایعاتی که در چند روز گذشته در فضای مجازی و محافل مختلف در خصوص اصرار برخی برای واگذاری زمین به فرد ی خاص مطرح شده و سوء استفاده مغرضین، با صداقت، پاکدستی و درستکاری که از اعضاء شورای پنجم شهر شیراز سراغ داریم این دوستان فرصت سوزی نکرده و در واگذاری زمین به ورزش و جوانان خست به خرج ندهند و با دیدی بازتر به موضوع بنگرند زیرا با وجود نیروهای جهادی در ورزش و جوانان استان، اجرا وعملیانی شدن این پروژه ضمن تحقق شعار مردم محوری باری از دوش شهرداری وشورا برداشته می شود .

محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.