بیانیه تحلیلی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس و تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز در رابطه با اتفاقات غزه و جهان اسلام

خبر پارسی  – شورای تبیین مواضع  بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس و  تشکلهای دانشجویی دانشگاه های شیراز در بیانیه ای تحلیلی نسبت به  اتفاقات غزه و جهان اسلام  واکنش نشان داد.

در بیانیه این شورا که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته آمده است:

باسمه تعالی

ما وظیفه داریم مردم مظلوم و محروم را نجات دهیم و نمی توان از مظلوم حمایت کرد ولی در عین حال با ظالم هم روابط حسنه داشت. ما وظیفه داریم پشتیبان مظلوم و دشمن ظالم باشیم. «امام خمینی (ره)»

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از جمله کشتار و تخریب سازمان یافته تاسیسات زیر بنایی و منهدم ساختن خانه‌ها بر سر ساکنان آن، که تا کنون به کشته شدن دهها فلسطینی از جمله زنان و کودکان و زخمی شدن صدها تن انجامیده است نشانگر چهره حقیقی و ذات این رژیم است. رژیمی که جز زبان مقاومت، زبان دیگری را نمی‌فهمد. دلیل ما بر این مدعا یعنی “مقاومت” نقض واضح قواعد صریح حقوق بین الملل می باشد که از زمان روی کار آمدن این رژیم اشغالگر برقرار بوده است.

منطقه غزه یک نمونه کلاسیک از توسعه استعماری در جهان بعد از استعمار است. منطقه ای که بیشترین تراکم جمعیتی جهان را در خود می بیند و در عین حال شاهد اقدامات تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی می باشد، شرایط بغرنج و فاجعه آمیزی را بخود می بیند. کمبود شدید امکانات بهداشتی، غذایی و غیره مردم ساکن در این منطقه را با مصائب عدیده ای روبرو کرده، بگونه ای که بیم آن می رود این کمبود ها در کنار ادامه حملات صهیونیست ها در سایه سکوت نظام جهانی و رسانه های آنان شاهد وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی باشیم. نوار غزه در طی حملات اخیر صهیونیست ها بطور میانگین در هر سه دقیقه، یک بار مورد آماج حملات قرار گرفته است. حملاتی که به بهانه واهی ربودن سه تبعه این رژیم از سوی فلسطینیان آغاز گردید. موارد پیش گفته در حالی طرح می شود که در سایه سکوت رسانه‌های بین المللی در برابر جنایت رژیم صهیونیستی، این رژیم ادعا می‌کند که پایگاه‌های حماس در غزه را مورد هدف قرار داده، در حالی که بر اساس اعلام مراجع بین المللی نظیر سازمان حقوق بشر اروپا تا کنون ۷۷ درصد قربانیان را غیرنظامیان فلسطینی تشکیل می‌دهد.

در ادامه سخن، ذکر نکاتی در باب علائم و دلایل این اقدام صهیونیست ها علیه مردم بی گناه غزه ضروری به نظر می رسد که در زیر بدان اشاره خواهد شد:

۱٫ رخدادهای جدید در جهان عرب وخیزش مردمی منبعث از بیداری اسلامی در قالب انقلاب های عربی از جمله مسایل و رویداد هایی است که نمی توان بی تردید از اهمیت آن بر شاکله سیاستگزاری رژیم صهیونیستی صرف نظر کرد ویا آن را نادیده انگاشت. توجه به این نکته ضروری است که دستگاه سیاستگزاری صهیونیست ها از آن زمان تا کنون درگیر موضوع مهمی چون نقش خیزش مردمی منطقه عربی خاورمیانه وتاثیرات آن بر مردم ساکن در اراضی اشغالی بوده است. رژیم غاصب صهیونیستی برای مقابه با این تحولات به اقدامات متعددی دست زده که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 «دامن زدن به درگیری های قومی، تلاش برای خلع محمد مرسی و تغییر در سیاست خارجی مصر به نفع خود، تلاش برای جلوگیری از سقوط اردن، تلاش برای جلوگیری از اسلام گرایی، کشاندن سوریه، عراق و لبنان به جنگ های فرقه ای.»

۲٫ با بررسی ماهیت دولت صهیونیستی در طول ۱۴ سال اخیر یعنی از زمان روی کار آمدن راست گرایان صهیونیستی در سال ۲۰۰۱ و بررسی اقدامات آنان پس از این تاریخ به روشنی به اقدامات تندروترین جلادان اسرائیلی در این برهه بر می خوریم که اقدامات شارون و نتانیاهو و راه اندازی ۴ جنگ در این راستا می گنجد. «لازم به ذکر است که تداوم حاکمیت راست گرایان در سرزمین های اشغالی سبب نزاع در میان خود این طیف شده است به گونه ای که چندی پیش لیبرمن وزیر خارجه رژیم اشغالگر که رئیس حزب «بیتنو» (به عبری: خانه ما) نیز می باشد و ۱۱ کرسی و سه وزیر در کابینه دارد تهدید به استفاء کرده و این سخن را ابراز داشته است که طیف ما کابینه را قبول ندارد و این روند سبب تزلزل کامل کابینه و دولت صهیونیستی می شود.»

۴٫ چهار نزاع و جنگ صهیونیست ها در این مدت ۱۴ سال اخیر به نوعی نشانگر پوشش گذاشتن بر مشکلات درونی این رژیم و کمرنگ جلوه دادن عدم داشتن عمق استراتژیک خود است تا به گونه ای با به راه انداختن جنگ های مقطعی در صدد ارضاء خود است و این مسئله را نیز به روشنی می داند که روی آوردن به جنگ فرسایشی برای آن مصداق حرکت به سوی مرگ می باشد.

۵٫ قدرت یابی حماس در طی دو دهه اخیر چه در بعد سیاسی و چه در بعد نظامی- امنیتی بر صهیونیست ها پوشیده نیست. سنجش برد موشک های گروه های مقاومت بخصوص حماس و آگاهی از توانمندی بالای گروه های مقاومت در این حوزه سبب هراس صهیونیست ها گردیده است. نمونه ای از این هراس را به راحتی می توان در دامنه برد موشک ها مقاومت دید که به حیفا نیز رسیده است و شکستن گنبد آهنین ترس صهیونیست ها را دوچندان کرده است.

۵٫سکوت مجامع جهانی بخصوص سکوت خفت بار سران عرب و گاها بازی دوگانه برخی از آنان نظیر عربستان و ترکیه درباب این حملات وحشیانه صهیونیستها جالب توجه است. به گونه ای که آنان چشم خود را بر کشتار بیرحمانه مردم غزه که روزانه چند ده نفر را شامل می شود، بسته اند و نهایت الامر به اعلام بیانه ایی بسنده می کنند.

۶٫ دول غربی و صهیونیست ها با کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی خود به گروه تکفیری داعش ضمن بر هم زدن منطقه در صدد دسترسی به نیات شوم خود یعنی ابتدا درگیری داخلی در میان مسلمانان و در مرحله بعد تجزیه آنان هستند که اقدامات و تحرکات اخیر در منطقه اقلیم کردستان عراق مبین همین مسئله است. راه اندازی جنگ داخلی در کشورهایی نظیر سوریه، عراق و لبنان و کمک قابل توجه به گروه داعش برای نزاع و آشوب در این کشورها که از مخالفان و دشمنان صهیونیست ها به شمار می روند بخشی از ماجرا به شمار می رود.

بطور کلی شرایط حاکم در منطقه و بویژه در باریکه غزه اهمیت مولفه ایی به نام “وحدت” را بیش از پیش ضروری می نماید. خصیصه ای که در مقطع کنونی به شدت کمبود آن احساس می شود. وحدت نامبرده در در سه سطح می بایست عملیاتی شود تا در نهایت شکست دشمن صهیونیستی آشکار گردد. ابتدا وحدت در میان گروه ها و جریانات مقاومت در خود غزه می باشد. مرحله دوم وحدت در میان همه فلسطینیان چه در غزه و چه در کرانه باختری و غیره است و مرحله سوم از آن نیز وحدت دول اسلامی را شامل می شود.

در شرایط کنونی آنچه که از دست مسلمین جهان برمی آید اعلام حمایت های بی دریغ و ارسال کمک های مالی به مردم مظلوم فلسطین است به ویژه ساکنان غزه که به دلیل پایداری و مقاومت خود در مقابل خون آشامان صهیونیستی سال هاست که در محاصره و تحریم به سر می برند و از دریافت حداقل نیازهای زندگی هم محرومند.

مردمی که هرچه به شهادت می رسند و تهدید می شوند و زیر سخت ترین فشارها قرار می گیرند باز ایستادگی می کنند و انبوهی دیگر از جوانان جان بر کف و شهادت طلب از درون آنها می جوشد که امان را از دشمن می ستاند و خواب را در چشمان صهیونیست ها حرام می کند.

به امید آن روز که مردم محروم و ستمدیده فلسطین با پشتیبانی و دلگرمی مسلمانان جهان به حقوق حقه خود نائل آیند و به سرزمین های مادری شان برگردند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس

ستاد یادواره شهدای دانشگاه شیراز

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشجویان شیراز

تشکل وصال دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.